Mediafax monitorizeaza blogosfera si toate conturile twitter cu 100 EUR pe luna. Pus la cheie pentru 27.000 de bloguri si 12.000 de conturi din reteaua twitter in limba romana, initiativa completeaza celelalte patru servicii de monitorizare Mediafax.
Potrivit Ioanei Chira, PR Manager la Mediafax, monitorizarea presei online este serviciul care a inregistrat cea mai mare crestere din punctul de vedere al numarului de cereri din 2009 pana acum, chiar daca genereaza acum venituri mai mici decat celelalte, din portofoliu. In prezent, acestea se ridica la circa 5% din totalul veniturilor Mediafax Monitorizare din ultimul an, luand in calcul atat rapoarele de monitorizare, cat si analizele media.
Reprezentantii Mediafax au afirmat pentru AdPlayers ca serviciile de monitorizare se adreseaza specialistilor in comunicare din companii si institutii publice – in special din marile companii din Romania, pentru ca in prezent acestea folosesc intr-o masura mai mare social media in actiunile de PR si marketing. „In plus, clientii nostri principali pentru monitorizarea presei online provin din mediul corporate, asa ca ne asteptam ca tot ei sa devina clienti ai noului serviciu, de monitorizare a blogurilor si conturilor de Twitter.
Infiintata in 1991, Mediafax a lansat rapoartele de monitorizare ca departament in cadrul serviciilor din portofoliu in anul 1998, moment in care acestea constituiau si primul serviciu romanesc de monitorizare profesionista a presei. In prezent serviciile Mediafax Monitorizare sunt active pentru presa centrala, radio-tv, presa locala, presa online si sunt completate de analizele media - rapoarte lunare sau trimestriale de evaluare cantitativa si calitativa a acoperirii media inregistrate de o companie.