Credit: EY
Companiile din media si divertisment trebuie sa adopte o strategie multi-generatie si sa-si schimbe perceptiile despre comportamentul generatiilor mai in varsta, daca nu vor sa rateze un imens potential de crestere.
adplayers.info
Companiile din media si divertisment trebuie sa adopte o strategie multi-generatie si sa-si schimbe perceptiile despre comportamentul generatiilor mai in varsta, daca nu vor sa rateze un imens potential de crestere.
Aceasta este una dintre principalele concluzii ale studiului EY, Zece oportunitati si amenintari pentru companiile de media si divertisment | 2019, care identifica lista scurta a celor mai pertinente riscuri si oportunitati din acest sector pentru urmatoarele 12 luni.
In ultimii ani, aceasta industrie si-a construit strategiile de continut si distributie in principal in jurul generatiilor mai tinere. Dar, desi membrii generatiilor Y si Z sunt considerati nativi digitali, cei din generatia „baby boomers” (nascuti intre 1946 si 1964) dispun, in general, de venituri mai mari si sunt tot mai indemanatici in a consuma continut si a adopta tehnologia.
Studiul EY indica faptul ca cei din generatia „baby boomers” sunt mai loiali decat generatiile mai tinere. Astfel, ei reprezinta o resursa tot mai valoroasa pentru crestere, avand in vedere ca populatia persoanelor cu varsta de cel putin 65 de ani o va depasi pe cea a copiilor cu varsta mai mica de 5 ani pana in 2020 . Raportul arata ca a devenit o prioritate pentru firmele din industrie sa faca eforturi pentru a intelege preferintele specifice ale baby boomers-ilor.
Generatia mai in varsta este pur si simplu prea numeroasa pentru a putea fi ignorata
„Ca grup demografic, generatia mai in varsta este pur si simplu prea numeroasa pentru a putea fi ignorata si va deveni tot mai influenta pe masura ce adopta tot mai mult tehnologia. In contextul in care competitia se intensifica si pentru a-si putea atrage si mai mult clientii, companiile din sectorul de media si divertisment trebuie sa isi extinda atentia dincolo de grupurile demografice tinere, daca vor sa reuseasca in acest mediu competitiv din ce in ce mai complex” spune John Harrison, lider global Media & Divertisment EY.
„Analiza de date va fi esentiala pentru a intelege cum este adoptata tehnologia de catre generatiile mai in varsta, ceea ce va permite dezvoltarea unor experiente personalizate pe canalele de distributie potrivite si poate duce la oportunitati imense de crestere”.
Eforturi pentru a concura cu nativii digitali
Dincolo de aspectele legate de varsta segmentelor demografice, raportul indica si „obsesia pentru client” drept una dintre principalele zece teme pentru 2019. In conditiile in care companiile media reinventeaza continuu produse pentru a putea concura cu nativii digitali, se ajunge la o complexitate care genereaza lipsa de consecventa, ceea ce poate duce la o experienta de client deficitara.
Multe companii nu poseda infrastructura necesara pentru a colecta informatii relevante de pe multiple canale in functie de care sa isi poata adapta ecosistemele. Pentru a diminua aceasta problema, raportul afirma ca organizatiile din industrie trebuie sa implementeze mai multe tehnologii asemanatoare cu cele folosite de nativi digitalii care sa le ajute sa ofere o experienta mai buna clientilor lor.
Un alt aspect al „recalibrarii pentru crestere” este investitia in noi proiecte digitale. Avand in vedere cum isi revolutioneaza modelele de afaceri traditionale multe dintre companiile native digital, raportul subliniaza ca, pentru a tine pasul, organizatiile media mai traditionaliste trebuie sa aiba in vedere o schimbare radicala a modului in care dobandesc, investesc si isi optimizeaza capitalul. Intr-adevar, aproape un sfert (23%) dintre respondentii din industria de media si divertisment implicati in studiul EY Global Capital Confidence Barometer spun ca isi reanalizeaza portofoliile in fiecare trimestru, fata de 1% dintre respondenti in aprilie 2018.
In contextul unor evolutii atat de rapide a tehnologiei si datorita faptului ca organizatiile media acumuleaza cantitati enorme de date cu caracter personal, securitatea cibernetica reprezinta, de asemenea, o amenintare esentiala cu care se confrunta acest sector. Raportul evidentiaza ca internetul lucrurilor (Internet of Things) si un numar tot mai mare de ecosisteme conectate au multiplicat nivelul amenintarilor potentiale in ultimii ani. Companiile trebuie sa ia masuri pentru a concepe o strategie de securitate cibernetica multistratificata, cu o atentie speciala acordata activelor asociate cu marca.
O furtuna perfecta a tendintelor geopolitice
De asemenea, raportul identifica faptul ca perturbarile fara precedent din intregul peisaj fiscal reprezinta atat o oportunitate uriasa, cat si o amenintare pentru industrie. O serie de tendinte la nivel macro, printre care Brexit, conflictele comerciale si orientarea globala spre o transparenta sporita, contribuie la un sentiment de incertitudine din ce in ce mai profund. In acelasi timp, cea mai mare revizuire a codului fiscal american pentru persoanele juridice din ultimii 30 de ani ar putea aduce avantaje mai multe companiilor care si-au inregistrat drepturile de proprietate intelectuala in SUA. Companiile media trebuie sa infiinteze functii fiscale digitale care sa fie suficient de agile pentru a reactiona la aceste turbulente.
Printre alte oportunitati si amenintari mentionate in raport se numara automatizarea inteligenta, care poate ajuta companiile sa obtina castiguri semnificative in materie de venituri si profit, perspectivele implementarii unor modele de afaceri bazate pe vanzarea directa catre clienti, precum si intensificarea luptei pentru continut.
EY este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 260.000 de angajati in peste 700 de birouri din 150 de tari si venituri de aproximativ 34,8 miliarde de USD in anul fiscal incheiat la 30 iunie 2018. In Romania, EY este liderul de pe piata serviciilor profesionale inca de la infiintare, in anul 1992.
Cei 800 de angajati din Romania si Republica Moldova furnizeaza servicii integrate de audit, asistenta fiscala, asistenta in tranzactii si servicii de asistenta in afaceri catre companii multinationale si locale. Avem birouri in Bucuresti, Cluj-Napoca, Timisoara, Iasi si Chisinau. EY Romania s-a afiliat in 2014 singurei competitii de nivel mondial dedicata antreprenoriatului, EY Entrepreneur Of The Year. Castigatorul editiei locale reprezinta Romania in finala mondiala ce are loc in fiecare an in luna iunie la Monte Carlo. In finala mondiala se acorda titlul World Entrepreneur Of The Year.
Mai mult in Media, Cercetare, Research,