Aproximativ 10.000 de euro a cheltuit McCann Erickson pentru Golden Drum 2006, a afirmat pentru AdPlayers Bogdan Enoiu (foto), seful companiei de publicitate, prezent astazi la conferinta de presa care a anuntat premiile pe care le-a obtinut agentia la festivalul de publicitate din Slovenia. Bogdan Enoiu nu a precizat o cifra exacta pe care compania a ridicat-o din cont pentru cheltuielile legate de festival.
Dupa o estimare AdPlayers, numai pentru înscrierile celor aproape 60 de lucrari la Golden Drum 2006, McCann a scos din buzunar pentru festival un buget de aproximativ 15.000 EUR. La “licitatia” pentru premiile Golden Drum s-au mai prezentat si alte agentii pretendente din România, însa cu aproximativ 1 din 5 lucrari înscrise în festival, compania condusa de Bogdan Enoiu si Adrian Botan dovedeste ca si-a dorit trofeele festivalului cel mai mult.
Agentia a câstigat vineri seara Trofelul Golden Rose, distinctie care reprezinta Agentia Anului la festivalul de publicitate, cea mai buna agentie de publicitate clasata la întrecerea agentiilor din Noua Europa. Performanta McCann vine, spun oficialii, într-un moment aniversar al agentiei, la 10 ani de activitate pe piata româneasca.
Adrian Botan (foto) , Creative Director, McCann Erickson CEE a spus si el, pentru AdPlayers, ca a fost impresionat de faptul ca directori de creatie importanti ai unor agentii din România l-au sunat si l-au felicitat pentru premiile obtinute de agentia de publicitate în Slovenia.
Festivalul mai reuneste si alte agentii internationale dar grupele în care concureaza lucrarile individuale (TV, Press, Outdoor, Radio), provin doar din regiunea Noua Europa, strategic delimitata de festivalul sloven, promotor al publicitatii din Europa Centrala si de Est.
Enoiu a recunoscut în conferinta ca agentia si-a concentrat atentia catre festivalul sloven, „mai de nasul nostru”, spune el, vorbind despre accesibilitatea agentiilor din România la premiile festivalului de publicitate fata de Cannes Lions.
Oficialii McCann au promis însa, ca tot ei sa aduca primul trofeu de la cea mai importanta competitie mondiala a comunicarii, cunoscut fiind ca nici o agentie din România nu a ajuns sa plece cu vreun „Leu” de la Cannes Lions.
Prezenti la conferinta de presa de astazi, executivii companiilor pentru care McCann Erickson a lucrat la campaniile si lucrarile înscrise în concurs s-au aratat încântati de premiile obtinute de agentia de publicitate la festivalul din Slovenia.
.
AdPlayersFile
Premiile McCann Erickson Romania la Golden Drum 2006
(Sursa: McCann Erickson)
Golden Rose 2006 : Agentia Anului Golden Drum 2006
Golden Watch : Campania MTV Made in Romania alcatuita din spotul Teava si Printurile Elton, Eminem si Enrique
Golden Watch: Campania Bookfest Books we heard about: TV- De veghe în lanul de orez, Cocosatul de la Rotterdam, 1894; Print – cu aceleasi titluri
Golden Watch : Maggi Greather Thing – Print Mount Roshmore, Godmather, Jane, Radio – Marylin si Churchill
Golden Drum Press : Maggi, seria de 3 printuri - Print Mount Roshmore, Godmather, Jane
Golden Drum Radio : Maggi , spotul Churchill
Silver Drum TV : MTV Teava
Silver Drum Press : Foton- Rollercoaster
Silver Drum Radio : Maggi- Marylin
Bronze Drum Press : Offroad Adventure - Encounter