Marketing si comunicare pentru 25.000-35.000 vizitatori unici pe luna
Miercuri, 20 Octombrie 2010
 (AdPlayers, Iulian Toma)

Infiintat in primavara lui 2005, AdPlayers incearca sa rezolve o problema careia nu multi jurnalisti reusesc astazi sa-i dea de cap. Sau, mai bine zis, reusesc o perioada, dupa care este foarte probabil ca in anul urmator sa faca altceva decat nu foarte banoasa meserie de gazetar de marketing si comunicare. Poate de aceea toata lumea migreaza usor spre un alt job intr-o agentie de publicitate sau in comunicare.

Daca in 2001 puneam umarul la un canal media tiparit in al carei continut se regaseau 3-4 campanii de publicitate pe luna, iar in anul urmator poate un numar de 8 sau 10, la care se adaugau alte cateva informatii relevante din industria de marketing si comunicare, astazi lucrurile au evoluat. De la o revista lunara intr-o lume in care aproape nimeni nu avea laptop acasa, acum pot scrie zilnic pe un site urmarit zilnic si de pe telefoane mobile, mai ales atunci cand trimitem Alerta AdPlayers la 3.700 de abonati.

Poate si pentru ca nu sunt multe locuri in care poti gasi informatii despre conturi, cifre de afaceri si licitatii, despre cum sunt respectate standardele meseriei de marketing si publicitate, sau nu, despre oameni relevanti care vin si pleaca in, sau din aceasta meserie, despre manageri si companii care castiga bugete de publicitate, sau altele care pierd conturi.

Nu avem prea multe reprosuri ca n-am terminat jurnalismul, ci ca avem doar 19 ani de publicitate si ca nu furnizam atatea informatii de business din marketing si comunicare cate am vrea. Ne simtim bucurosi ca 2 oameni stim mult mai multi oameni decat multi colegi care scriu despre informatii de profil si foarte fericiti ca avem prieteni de 18-19 ani in publicitate ori al caror numar de mobil il folosim de 15 ani in agenda telefonica. Suntem multumiti ca putem fi pusi mult mai usor  la curent cu informatii, si ca publicam in AdPlayers cateva zeci de articole pe luna, cu informatii care nu prea sunt de gasit in alta parte.

Canalele media sunt tot mai presate astazi sa nu se amestece prea mult in detalii despre afacerile publicitatii. De aici si interesul pentru AdPlayers care s-a eliberat de presiunile publicitatii online. Nu luam publicitatea marilor retaileri de media ci deschidem conturi online unor companii care isi pot actualiza informatiile chiar langa articole de pe prima pagina AdPlayers. De aici si luxul pe care ni-l permitem de a nu publica informatii din asa-zisele comunicate de presa ale unor companii care umplu zeci de site-uri cu „informatii corporate”, dar care pe de alta parte se ascund dupa cires sa completeze raspunsuri simple la intrebari usoare.

In marketing si comunicare, conteaza cum a castiga  licitatii agentiile, sau chiar portofoliul de clienti care ar trebui sa fie public pe site-ul agentiilor. Din pacate acestea raman de multe ori secrete intr-o lume al carei cuvant de ordine ar trebui sa fie transparenta si nu opacitatea. 

Ce pondere din cifrele de afaceri reprezinta venituri ale agentiilor din comisioane sau din servicii de intermediere, si cat sunt bugete de media platite la televiziuni sau ziare, este la fel de greu de aflat. Chiar daca nici AdPlayers nu reuseste de fiecare data, cate publicatii online ati vazut raportand structura acestor cifre de afaceri, inclusiv cu ponderea veniturilor din diverse servicii ale agentiilor asa cum o fac seria de articole AdPlayersREPORT?

Personal imi place sa cred ca sunt proprietar de continut online si nu jurnalist, si sper ca ceea ce fac in AdPlayers sa fie apreciat nu de Academia Romana sau profesorii de jurnalism, ci de oamenii interesati de informatii de care au nevoie din business-ul de marketing si comunicare.

Iar cifrele arata ca alaturi de noi sunt 3.700 de abonati la Alerta AdPlayers si intre 25.000 si 35.000 vizitatori unici pe luna apreciaza acest continut de business. Poate uneori mai putin de business ori placut pentru cei care considera AdPlayers cu un continut cam tabloid. Multumim tuturor de 35.000 de ori pe luna!


PUBLICITATE: