Magnetique Marketing copiaza din AdPlayers
Vineri, 19 Octombrie 2007

Magnetique Marketing copiaza din AdPlayers

.

Magnetique Marketing copiaza din AdPlayers

(AdPlayers.ro, Iulian Toma)

Nu toate site-urile care copiaza pe Internet se inscriu la Internetics. Dovada ca lucrurile stau asa ne-o demonstreaza editorul online Magnetique Marketing unde AdPlayers si-a gasit propriile materiale copiate sub un site intitulat Notoriu.ro.

Este drept ca de ieri seara si pana astazi unele materiale au mai disparut dupa ce oficialii companiei au fost sesizati de „coincidentele” aparute, insa stergerea acestora se dovedeste o treaba extrem de anevoioasa cand este vorba de mai multe articole.

Notoriu.ro “imprumuta” fara cost si in intregime materiale, dar nu numai din AdPlayers, semnand probabil cea mai „originala” creatie Magnetique Marketing, companie condusa de Eveline Fabritius ce mai are in portofoliu site-uri precum Stiletto.ro, iDieta.ro, MenReport.ro, Maze.ro, Jossip.ro.

Preluare sau copiere?

Potrivit Evelinei Fabritius, in conditiile in care citeaza sursa, Magnetique Marketing poate „prelua” o stire de pe un alt website, in limita unor pasaje din diverse subiecte. Pana aici, cel putin la nivel declarativ, Magnetique sta foarte bine.

Nu insa si in realitate. Pentru ca ceea ce ar fi mai greu de explicat este de ce multe dintre materialele „originale” ale Notoriu.ro se bazeaza exclusiv pe articole publicate pe alte website-uri, fara acord, cel putin in cazul AdPlayers, si fara respectarea unor reglementari impuse de  Clubului Roman de Presa.

Pentru cei care sunt mai putin la curent cu aceste reglementari, inca de la sfarsitul anului 2005, Consiliului de Onoare al Clubului Roman de Presa „considera ca preluarea fara cost a unor materiale de presa se poate realiza doar in limita a 500 de semne, dar fara a depasi jumatate din articolul sau stirea in cauza, asigurandu-se astfel atat libera circulatie a informatiei, cat si caracterul de "revista a presei" sustinut de paginile de internet in cauza”.

CRP mai adauga citarea sursei, atunci cand materialele se preiau astfel, precum si faptul ca „va solicita interventia ORDA pentru a sanctiona activitatea acelor detinatori de pagini de internet care nu se vor conforma legislatiei in vigoare privind drepturile intelectuale”.

Preluare originala Notoriu.ro

Site-urile de revista presei au inteles continutul reglementarii, nu insa si Notoriu.ro, un website original inclusiv in modalitate de „preluare”. Aceasta merge pana la reluarea materialelor fara a cere acordul publicatiei de unde se preia subiectul. Limita a 500 de semne si maxim jumatate din articol, asa cum indica reglementarea CRP, este necunoscuta editorilor Magnetique.

La o scurta privire aruncata site-ului, este limpede pentru oricine ca, sub pretextul citarii sursei, editorul si-a facut un site cu articole intregi in care nici macar nu mai prelucreaza sumar materialele luate de pe alte site-uri, ci poate maxim le schimba titlul. Mai mult, site-ul cu pricina da nastere inclusiv unor materiale video citand stirile din alte „surse” si in fata unei camere video.

Experte in arta botezarii unor nume sau companii din publicitate pe notoriu.ro, tinerele junioare de la Magnetique citesc cum stiu ele mai bine stirile in care, printre altele, si AdPlayers este utilizat probabil pe post de prompter.

Spre exemplu, intr-una din stirile video de la notoriu.ro, puteti descoperi un material despre lansarea imagoo.nu, unde, in lipsa de informatii cu diacritice, fondatorul revistei este citit Trasa si nu “Trasa”, pe materialul video.

Printre alte articole sau chiar foto inspirate din AdPlayers se numara un material recent copiat in intregime, inclusiv in titlu - “Romanii lasa 166 de lei la Mall”, ori alte articole usor rebotezate cum ar fi  „Factor- spoturi europene”.

Alte „surse” pentru “Em Si Chen Erickson”

AdPlayers nu este nici pe departe singura publicatie de inspiratie pentru Notoriu.ro. Magnetique atrage pe post de prompter ca un magnet si alte site-uri. Astfel, in sprijinul argumentarii “expertizei” de profil, dragutele prezentatoare ne informeaza ca printre castigatorii de la Golden Drum se numara si agentia “Em Si Chen Erickson”, probabil o rebotezare nereusita a agentiei McCann Erickson.

La loc de frunte se mai afla si alte productii imprumutate din publicatii precum Bizcity, Business Standard sau altele. Si, culmea, editorii asupriti de atatea informatii gratis, nici macar nu stiu de unde copiaza: Cea mai recenta stire „notorie” inspirata din Business Standard este atribuita AdPlayers si reprezinta o previziune pentru agentia Cohn&Jansen/Ashley&Holmes facuta de catre unul din partenerii companiei - Cristina Jansen, sub titlul „Cohn & Jansen, 3 Milioane de EUR”

In lipsa unui acord intre parti, AdPlayers intentioneaza sa isi apere munca “copiata” gratuit in beneficiul companiei Magnetique si spera sesizarea unor organizatii care ar trebui sa vegheze la limitele recomandate pe Internet de CRP.

In final, AdPlayers mai publica o data pentru Magnetique Marketing materialul din sectiunea  „Despre noi, info editorial” ce exprima aderarea publicatiei online la recomandarile Clubului Roman de Presa, singura instanta care a luat atitudine pentru protectia intelectuala a materialelor publicate pe Internet.

Preluarea materialelor:

Reproducerea neautorizata a textelor sau imaginilor de pe AdPlayers si AdPlayers.ro ( www.adplayers.ro ) este interzisa. Preluarea textelor publicate se poate face doar în conditiile respectarii hotarârii CRP din 04/11/2005 privind drepturile de autor sau printr-un printr-un acord comercial scris cu AdPlayer SRL, editorul AdPlayers si AdPlayers.ro.

AdPlayers si AdPlayers.ro promoveaza astfel decizia Clubului Roman de Presa (CRP) privind reglementarile dreptului de autor.

Comunicatul Clubului Roman de Presa, privind protejarea dreptului de autor

Bucuresti, 04 noiembrie 2005. “Analizand proliferarea unor pagini de internet care preiau articole si stiri din editiile electronice ale ziarelor si agentiilor de presa sfidand reglementarile dreptului de autor, Consiliul de Onoare al CRP solicita detinatorilor respectivelor pagini de internet sa inceteze incalcarea legislatiei in vigoare.

Consiliul de Onoare considera ca preluarea fara cost a unor materiale de presa se poate realiza doar in limita a 500 de semne, dar fara a depasi jumatate din articolul sau stirea in cauza, asigurandu-se astfel atat libera circulatie a informatiei, cat si caracterul de "revista a presei" sustinut de paginile de internet in cauza. In mod obligatoriu, in aceste cazuri, trebuie citata sursa informatiei.

Preluarea a mai mult decat cele prevazute anterior se poate realiza doar in conditiile unui acord, financiar sau de alta natura, incheiat cu detinatorul drepturilor. Membrii Clubului Roman de Presa vor analiza oportunitatea infiintarii unui organism independent care sa fie imputernicit de detinatorii de drepturi sa le gestioneze in numele si beneficiul lor.

Membrii Consiliului de Onoare al Clubului Roman de Presa vor solicita interventia ORDA pentru a sanctiona activitatea acelor detinatori de pagini de internet care nu se vor conforma legislatiei in vigoare privind drepturile intelectuale”

 Consiliul de Onoare al Clubului Roman de Presa


PUBLICITATE: