(AdPlayers.ro, Irina Toma)
International Advertising Association (IAA) si Uniunea Agentiilor de Publicitate din România (UAPR) a anuntat începerea înscrierilor pentru cea de-a patra editie a EFFIE Awards România. Înscrierile se pot face pâna la data de 9 martie 2007.
Jurizarea campaniilor înscrise în concurs se va face în doua runde, în data de 27, respectiv, 28 martie 2007. Câstigatorii vor fi anuntati în cadrul galei de premiere, care va avea loc în data de 29 martie.
Noutatile editiei 2007
Începând cu editia 2007, festivalul va avea, potrivit organizatorilor, trei noi categorii: “Pharmaceuticals”, “David vs. Goliath” si “Renaissance”.
Aparitia categoriei “Pharmaceuticals”, precizeaza reprezentantii EFFIE România, a fost posibila datorita înscrierilor, la editiile precedente, ale unor campanii derulate pentru medicamente, vitamine, produse de prim ajutor si aparatura de specialitate.
“David vs. Goliath”, categorie noua si la nivel international, va premia brandurile mici, existente deja pe piata, care au înregistrat performante remarcabile desi au concurat cu marci mari, stabile si foarte puternice pe piata sau au adus provocari liderilor categoriilor din care fac parte.
“Renaissance” premiaza campaniile care au reusit sa resusciteze un brand mai “batrân” sau aflat în declin, sau care au ajutat un brand sa atraga noi audiente si sa redevina relevant pentru piata sau categoria în care activeaza.
O alta noutate a festivalului de eficienta o reprezinta, conform organizatorilor, împartirea categoriei “Food products” în doua categorii distincte: “Food products I” (de ex.: carne, lapte si produse lactate, mâncare pentru animale) si “Food products II” (de ex.: snacks-uri, dulciuri).
Premiile
Toate categoriile au un punctaj minim, pe care o campanie trebuie sa îl atinga pentru a putea obtine premiul Gold EFFIE, Silver EFFIE sau Bronze EFFIE. Este posibil ca Silver EFFIE sau Bronze EFFIE, sa fie acordate fara ca în cadrul sectiunii respective sa se acorde si Gold EFFIE. Grand EFFIE este acordat campaniei care obtine cel mai mare punctaj global al anului.
Categoriile “Promotions FMCG” si “Promotions non-FMCG” nu pot concura pentru Grand EFFIE. Campaniile trebuie sa fi rulat în anul 2006, pe cel putin un suport media, sa aiba obiective clare si sa prezinte dovada îndeplinirii sau depasirii acestora. Ele trebuie sa combine în mod reusit toate disciplinele unui program de marketing si sa demonstreze parteneriatul dintre agentie si client în construirea unei marci.
Effie România (www.effie.ro) este organizat împreuna Millenium Communications. Premiile EFFIE au fost acordate pentru prima data în Statele Unite ale Americii, în 1968, de New York American Marketing Association, drept recunoastere pentru cele mai eficiente campanii de publicitate ale anului.
AdPlayersFile
Categorii EFFIE Awards România 2007
În total, editia din acest an va avea18 categorii:
“Food products I”, (de ex.: carne, lapte si produse lactate, mâncare pentru animale)
“Food products II”, (de ex.: snacks-uri, dulciuri)
“Non-Food products” (FMCG – de ex.: haine, încaltaminte, accesorii, cosmetice),
“Alcoholic beverages”,
“Non-alcoholic beverages”,
“Durables” (de ex.: masini, electronice, mobila),
“Retail”,
“Financial services”,
“Media & Entertainment”,
“Image, social nonprofit campaigns” (inclusiv publicitate politica, ONG-uri, sociale), “Telecommunications”,
“Promotions FMCG”,
“Promotions non-FMCG”,
“New product and service introduction” (orice campanie care lanseaza un nou produs care nu este o extensie de gama),
“David vs. Goliath”,
“Pharmaceuticals”,
“Renaissance”,
“Others” (de ex.: produse de lux si servicii, software, imobiliare, transport, turism).