( AdPlayers.ro ) Titlul de Agentia Anului si trofeul Golden Rose la festivalul de publicitate Golden Drum 2005 I-a revenit agentiei Leo Burnett & Targett din Romania. In clasamentului final pe agentii McCann Erickson Romania a luat locul 4, intre cele doua reprezentante ale publicitatii romanesti fiind doar agentiile ZOOM (Letonia) si Mark BBDO ( Cehia). Romanii au reusit astfel performanta sa aduca doua agentii in Top 5 la editia din acest a Festivalului Noii Europe.
Cu un juriu foarte "zgarcit" cu premiile acestei editii, potrivit unor surse prezente la festivalul din acest an, Golden Drum are toate sansele sa nu mai "comande" metale pretioase pentru premiile editiei 2006.
In Grupa A ( TV Ads ), premiul Golden Drum 2005 a fost castigat de letonienii de la ZOOM! cu seria de spoturi “Pickpockets” pentru BankServis din Riga. Aceeasi serie de lucrari a mai castigat si un trofeu New Moment pentru “art” in publicitate. Sectiunea TV vine sa confirme exigenta juriului, cu un numar total de 7 Silver Drum si 10 Bronze Drum, pe langa Golden Drum-ul sectiunii, in total 17 premii pentru intreaga grupa A.
Romanii au luat la aceasta sectiune 5 premii. La sectiuna TV Ads, Leo Burnett & Target a obtinut un Silver Drum cu “Pescarul” pentru Prigat si trei premii Bronze Drum cu “Salteaua” Prigat (Quadrant Amroq Beverages), “Batman” pentru Teletech ( Altex) si joaca celor doi copii pentru Altex “Mess”.
La aceeasi sectiune “Mos Craciun” (de la Loteria Romana) I-a adus agentiei McCann Erickson un Bronze Drum.
La categoria Print Ads ( grupa B ), Golden Drum 2005 a plecat in Cehia, la agentia de publicitate Kaspen, cu seria de ad-uri “Superheroes” ( supereroi) pentru Budweiser Budvar. Juriul festivalului a mai bagat mana in sacul cu premii pentru Print de 11 ori, exigentii componenti ai editiei din acest an lasand sa plece de la Golden Drum 2005 doar 5 premii Silver Drum si 6 premii Bronze Drum.
Agentiile romanesti au luat la sectiunea Print, doar doua premii. GMP si-a administrat un Bronze Drum cu “paharul” de lapte Carpalat si noul director de creatie la editia din acest an a festivalului - Emilian Arsenoaie. La aceeeasi sectiune, Leo Burnett si-a "transferat" in agentie un Bronze Drum pentru “Harta” de Wester Union.
McCann Erickson Romania a obtinut la sectiunea TV & Film Promo un Golden Drum cu “Porcul” pentru MTV.
La cele mai bune campanii – Advertising Campaigns, agentia McCann Erickson a mai luat un Golden Watch cu “Made in Romania” pentru MTV.
Regizorul Alexandru Maftei a castigat premiul Studio Drum cu “I don’t like sex”.
Neatinse pentru publicitatea romaneasca au fost premiile sectiunilor Radio, Web, Media si Art Direction ale festivalului.
Cu exceptia unui singur Bronze Drum, premiile la sectiunea Radio vor fi date probabil la topit pentru editia de anul viitor. Festivalul nu a acordat nici un Golden Drum si nici un Silver Drum la editia 2005. Singura intrare premiata din grupa a fost apreciata cu un Bronze Drum pentru o serie de doua spoturi Lego.
Potrivit organizatorilor, mai mult de 1500 de participanti au ajuns la editia cu numarul 12 a festivalului de publicitate, numarul de lucrari inscrise in competitie fiind de 2.483.
Cu o recolta spectaculoasa de lucrari finaliste dar mai putin premiate in acest an, Golden Drum pare sa spuna publiciatrilor fie ca recolta de publicitate din aceasta toamna a fost slaba sub aspectul calitatii ei, fie ca festivalul a ridicat stacheta componentei juriului si a punctarii lucrarilor inscrise.
Speram sa aflam in zilele urmatoare si parerea romanilor participanti la festival precum si a juratului roman la Golden Drum 2005, Bogdan Naumovici Creative Director Leo Burnett CEE. AdPlayers.ro le va publica in intregime pentru a ne oferi o imagine mai clara in privinta participarii, desfasurariii si numarului relativ mic de premii comparativ cu celelalte editii ale Golden Dum.
(Iulian Toma )