( AdPlayers.ro ) Singurul festival din Romania care recunoaste excelenta si inovatia in domeniul comunicarii digitale isi asteapta deja lucrarile. Internetics 2005 si-a pornit “motoarele de cautare”. Lucrarile digitale din ultimul an de la agentii de web design si web development, agentii de advertising online, furnizori de servicii de comunicare online, departamente in-house din cadrul unor companii, freelancer-i, sunt asteptate pe calea “internetics.ro“ la condeiul mai marilor juriului Internetics din acest an.
Si timp ar fi destul daca n-am lua in calcul data de 29 aprilie, termenul limita de inscriere, periculos de apropiata unei sarbatoari dragi multor romani amatori de vacante, plaje, mari negre si oceane sau sarbatori muncitoresti. Pe cei care nu au trecut deja peste aceste vacante, AdPlayers ii sfatuieste sa evite aglomeratia specifica ultimelor zile si sa foloseasca saptamanile (mici) de pana in saptamana (mare) premergatoare vacantei (lungi) din vecinatatea Sarbatorilor de Pasti si 1 mai. Festivalul se arata nou atat in ce priveste categoriile de concurs cat si modalitatea de evaluare a lucrarilor care se inscriu in competitie. Concursul prevede 7 categorii cu mai multe sectiuni in care se pot inscrie lucrari cum sunt: site-uri de informatii, site-uri de prezentare, site-uri de servicii si tranzactii online site-uri de divertisment si comunitati online, aplicatii pe suport CD-ROM, advertising multimedia si web agentia anului
Datorita cresterii numarului de categorii si a diversificarii sectiunilor din cadrul categoriilor, juriul din acest an este ceva mai “greu”. Internetics a “scanat” practic cam toata floarea specialistilor din internetul romanesc. Cei 15 membri ai juriului Internetics 2005 sunt specialisti in comunicare online, reprezentanti ai unor importante agentii de web design, retele de advertising online, clienti corporate.
Pentru cei ce nu cumpara “un sfert de pagina de reclama pe un site” sau nu-si fac site-ul cu 200 euro cu vreun student, lista de mai jos a personalitatilor din juriu ar putea sa starneasca invidii greu de linistit pana la Internetics 2006. Si probabil asa va fi. Din juriu fac parte Orlando Nicoara (Netbridge Investments), Bogdan Nitu (Webstyler), Calin Rotarus (Arbomedia), Ciprian Stavar (Vodanet), Marius Deak (Green Pixel), Serban Goran (Starcom Media - Leo Burnett), Radu Ionescu (Kinecto), Val Voicu (Imedia Network), Daniel Vatcu (Quadrant Interactive) si Antonio Eram (NETOPIA System). N-am putut sa trecem cu vederea reprezentantii unor companii fara de care, probabil comunicarea digitala din Romania putea sa aiba loc doar in afara granitelor Romaniei. I-am numi aici pe Mihai Ciobanu (Unilever SCE), Constantin Ferseta (Coca Cola), Gabriel Luca (Connex), Ionut Mosteanu (Western Union), Ionut Tarcea (RDS & RCS).
Misiunea declarata a Festivalului de Comunicare Digitala Internetics este de a sustine dezvoltarea internetului romanesc si sa-i ajute pe romani sa comunice mai bine cu ajutorul noilor tehnologii digitale. Internetics este un proiect al agentiei Millenium Communications, organizat de Asociatia de Comunicare Ethos si beneficiaza de sustinerea unor importante institutii media din Romania.
Categoriiile si sectiunile de concurs Internetics 2005 sunt urmatoarele:
A. Site-uri de informatii: Media online, Portaluri tematice, Portaluri generaliste, Arta si Cultura, Educatie, Activism social, Informatii de interes public.
B. Site-uri de prezentare: Prezentare de corporatie, Prezentare de IMM, Prezentare de brand / produs.
C. Site-uri de servicii si tranzactii online: Servicii online, Comert electronic, Servicii financiare, E-guvernare.
D. Site-uri de divertisment si comunitati online: Comunitati virtuale, Celebritati si personalitati, Jocuri online, Timp liber, Divertisment.
E. Aplicatii pe suport CD-ROM: Aplicatii de prezentare si Aplicatii utilitare tematice.
F. Advertising multimedia: Banner single, Banner Campaign, Campanie online, Newsletter-e pe e-mail.
G. Web Agentia Anului, in care se pot inscrie agentii de web design cu un portofoliu intre 3 si 10 site-uri.