Piata romaneasca de publicitate online a atins in 2010 cifra de 20,5 Mil. EUR (86 milioane LEI), in crestere cu 32% fata de anul precedent, conform studiului ROADS ("Romanian Online Advertising Study") realizat de IAB Romania si PwC Romania (estimare la un curs mediu anual de 4.2099 lei/euro). In anul 2009 studiul inregistra aproximativ 65 de milioane LEI, cu 19% fata de valoarea din 2008 (72,4 milioane LEI).
Cristian Petriceanu, Presedinte al IAB Romania afirma ca „Reticenta clientilor fata de investitiile in online in 2009, anul cel mai marcant al crizei mondiale, care a adus o scadere de 10% fata de anul anterior, a fost compensata in 2010 de intensificarea si diversificarea activitatilor de publicitate in domeniul internetului”.
Ruxandra Bandila, Director, Marketing, Communications and Business Development Director, PwC Romania a adaugat ca „La nivel global se estimeaza ca publicitatea online insumeaza deja 15% din cheltuielile de publicitate, depasind cheltuielile de publicitate pentru reviste, radio-uri si outdoor, pe cand in Romania, cheltuielile pe publicitatea online totalizeaza doar 6% din valoarea pietei de publicitate”.
Raportul este disponibil gratuit membrilor Asociatiei IAB Romania, impreuna cu raportul similar la nivel european (ADEX) realizat de IAB Europe, asociatia europeana in care IAB Romania este membru fondator. Companiile care nu sunt membre ale asociatiei IAB Romania, pot achizitiona raportul contra cost.
Realizat semestrial, rezultatele studiului prezinta evolutiile din semestrul anterior si furnizand astfel de doua ori pe an date privind evolutia pietei de publicitate online in Romania. Urmatoarea editie a studiului realizat de IAB Romania si PwC va demara culegerea de informatii la jumatatea anului 2011 si va cuprinde analiza datelor corespunzatoare primului semestru al anului 2011.
Mai mult in Interactive, Internet