IAB Europe si IAB Tech Lab au lansat TCF 2.0. Noua versiune a Transparency and Consent Framework
Joi, 22 August 2019

 

What is TCF? Credit: IAB Europe / vimeo

Instrument destinat industriei de comunicare digitala care ofera suport companiilor in mentinerea conformitatii cu prevederile si obligatiilor ce le revin prin GDPR si Directiva de ePrivacy, Noua versiune actualizata a TCF 2.0 va opera in piete alaturi de TCF 1.0 pana la finalul trimestrului 1 2020. Acest interval va permite site-urilor si Platformelor de Consimtamant (CMP-uri) sa beneficieze de suficient timp pentru adoptarea TCF 2.0, precum si vendorii vor avea suficient timp pentru dezvoltarea si implementarea codurilor necesare pentru aderarea la noul protocol

AdPlayers. Info

IAB Europe, asociatia industriei Europene de marketing si publicitate digitala, in parteneriat cu IAB Tech Lab, anunta lansarea versiunii updatate a Transparency and Consent Framework (TCF) - instrument destinat industriei de comunicare digitala care ofera suport companiilor in mentinerea conformitatii cu prevederile si obligatiilor ce le revin prin GDPR si Directiva de ePrivacy.

Aceasta noua versiune este realizata in urma a 12 luni de revizuiri si include feedback-ul primit din partea industriilor digitale nationale (in special din randul publisherilor) precum si 9 intalniri cu Autoritatile pentru Protectia Datelor Personale din Europa.

Grupul de lucru dedicat TCF a avut sarcina de a trasa noile documente de policy si de a tine legatura cu IAB Tech Lab, care a dezvoltat specificatiile tehnice. Cu participarea a 10 IAB-uri nationale, 55 de organizatii Europene, publisheri, detinatori de media, furnizori de tehnologie si agentii media, grupul de lucru a realizat aceasta versiune unitara ce include reprezentarea egala a tuturor actorilor implicati in mediul digital.

TCF 2.0 inglobeaza toate feedback-urile primite de la Autoritatile pentru Protectia Datelor din Europa

Referitor la modificarile aduse noii versiuni a programului, Townsend Feehan, CEO, IAB Europe declara: “Versiunea initiala a TCF a fost lansata pentru a oferi ajutor unei industrii complexe, pentru a putea sa faca fata mai bine obligatiilor care revin sub noile reglementari ale GDPR. Avand in vedere numarul partilor implicate, multiplele jurisdictii dar si diferitele interpretari juridice, a fost esential ca evolutia proiectului TCF sa fie administrat cu mare atentie iar specificatiile finale sa poata fi adoptate unitar intr-o maniera consistenta in cadrul diferitelor modele de business si intr-o varietate de industrii nationale”.

“In timp ce TCF va evolua continuu pentru a adresa nevoile industriei noastre dinamice, am incredere ca acest update inglobeaza toate feedback-urile primite de la Autoritatile pentru Protectia Datelor din Europa, precum si nevoile fiecarui actor implicat in lantul valoric al publicitatii digitale" a mai adaugat CEO-ul IAB Europe.

TCF este constituit din specificatii tehnice si politici care permit companiilor sa activeze in domeniul publicitatii digitale si a livrarii de continut personalizat respectand baza legala pentru procesarea datelor personale in fiecare piata nationala in care opereaza. Este un framework destinat publisherilor, vendorilor de tehnologie, agentiilor si advertiserilor pentru a putea comunica in mod consistent si clar cu utilizatorii despre modul in care datele lor sunt utilizate, furnizandu-le, totodata, dreptul de a refuza.

28 de piete diferite in Uniunea Europeana, fiecare cu DPA-ul propriu

Sunt 28 de piete diferite in Uniunea Europeana, fiecare cu DPA-ul propriu care interpreteaza in mod diferit conformitatea cu GDPR. In mod egal, cerintele comerciale ale fiecarui jucator din industrie, de la publisher la advertiser, sunt diferite si pot avea obiective de business ce se afla in conflict. Ca rezultat, este important ca framework-ul sa fie suficient de flexibil pentru a putea ingloba aceste nevoi de business diferite precum si interpretarile regionale ale GDPR si ale Directivei de ePrivacy.

TCF v2.0 continua demersul inceput de prima versiune a Framework-ului de a creste transparenta si optiunile utilizatorilor, managementul consimtamantului si al conformitatii la nivelul proprietatilor digitale si colaborarea la nivelul industriei cu focus pe standardizare.

Sub incidenta TCF 2.0, consumatorii nu doar ca pot acorda sau retrage consimtamantul dar isi pot exercita si "dreptul de a refuza" procesarea datelor personale. Totodata, consumatorii obtin mai mult control asupra momentului cand si a modului cum vendorii pot utiliza anumite specificitati ale procesarii datelor (de exemplu, geolocatia precisa).

Tamara Daltroff, Director General al Asociatiei Europene a Agentiilor de Comunicare (EACA) a declarat: “EACA saluta cu entuziasm lansarea TCF 2.0. Suntem increzatori ca modificarile facute vor creste transparenta si optiunile disponibile pentru utilizatorii care doresc sa continue sa beneficieze de continut si servicii online pentru care ar trebui, altfel, sa plateasca. Pentru agentii, standardele industriei sunt un instrument vital pentru a asigura implementarea consistenta, supravegherea si aplicarea politicilor si tehnologiei pretutindeni, indiferent de granite. TCF este un instrument esential pentru ele, pentru a putea asigura conformitatea cu GDPR si ePrivacy Directive.”

Publisherii care utilizeaza versiunea noua a TCF beneficiaza de un control mai bun si flexibilitate in modul de integrare si colaborare cu furnizorii de tehnologie. Noile functionalitati disponibile pentru publisheri le permit sa restrictioneze scopurile de procesare a datelor pe un anumit site detinut, per vendor.

Publisherii  au contribuit cu un feedback extrem de valoros 

Comentand in legatura cu implicarea publisherilor si modul in care aceasta a dus la crearea si scopul TCF 2.0, Angela Mills Wade, Director Executiv, al European Publishers Council (EPC) adauga “EPC si publisherii membri ai grupului de lucru dedicat TCF au contribuit cu un feedback extrem de valoros despre cum frameworkul poate fi imbunatatit si modul in care poate servi mai bine comunitatii.

Sub incidenta TCF 2.0, publisherii pot furniza mai multa transparenta utilizatorilor lor prin introducerea definirii mai clare si detaliate a scopurilor si o flexibilitate standardizata a modului in care aceste scopuri sunt descrise utilizatorilor. Acest lucru sporeste increderea in publisher de a livra mai multe optiuni, transparenta si control catre utilizatori”.

Pe masura ce companiile adopta noile update-uri, TCF 2.0 va opera in piete alaturi de TCF 1.0 pana la finalul trimestrului 1 2020. Acest interval va permite site-urilor si Platformelor de Consimtamant (CMP-uri) sa beneficieze de suficient timp pentru adoptarea TCF 2.0, precum si vendorii vor avea suficient timp pentru dezvoltarea si implementarea codurilor necesare pentru aderarea la noul protocol TCF 2.0

Pentru mai multe informatii cei interesati pot vizita pagina online IAB Europe dedicata TCF 2.0

Mai mult in Media, Digital, Interactive


PUBLICITATE: