„Multinationalele ne-aduc noua: pace, branza, lapte, oua”, Patrick Andre de Hillerin, Catavencii
sursa: Catavencii
adplayers. Iulian Toma
Carti de publicitate s-au mai scris in ultimii 27 de ani. Carti despre publicitate, mai putine. Iar despre publicitate scrise chiar de publicitari, si mai putine. Niciuna. Fost publicitar intr-o multinationala, Patrick Andre de Hillerin pare sa fie primul copywriter in publicitate care scrie la una. Dupa stiinta mea, prima carte de reportaj despre publicitate scrisa de un publicitar. Poate se inseala adplayers, dar episodul "scapat" astazi in Catavencii, merita oricum toata admiratia, carnicicand rasplatita.
L-am intrebat si pe autor daca ma hazardez in apreciere sau nu: "Te hazardezi, nu vreau sa ma intind atat" mi-a spus Patrick Andre de Hillerin, copywriterul care a semnat copy-uri de poveste in publicitatea anilor 90. Revista adplayers mai spera inca la o carte scrisa de publicitari despre publicitate. Hillerin a scris deja ceva. Poate un episod sau o sa-l vedem cu mai multe, intr-o viitoare aparitie editoriala despre povestea publicitatii romanesti, de dupa 90.
“Gogule, ce vorbesc astia aici? Hai, ca tu trebuie sa stii, doar esti copywriter-ul pe Pampers, ce dracu’!”.
Despre o intalnire cu o echipa multinationala de creatie pentru lansarea Pampers in Rusia, salarii si cum se facea nota de plata unui client pentru un copywriter sau arti director, dar si despre salarii de 200.000 de lire - cat castiga un coleg de breasla in Londra, vorbeste astazi la aproximativ doua decenii distanta, Patrick Andre de Hillerin in Catavencii.
„Fozzie, directorul meu de creatie, se uita cand la conducatorul sedintei, cand la flip-chart, cand la mine. Foarte bun cunoscator al limbii engleze, mult mai bun decat mine, avea, totusi, privirea aia a blatistului prins fara bilet intr-o limba de circulatie internationala. “Gogule, ce vorbesc astia aici? Hai, ca tu trebuie sa stii, doar esti copywriter-ul pe Pampers, ce dracu’!”.
Publicat astazi in Catavencii, sub titlul „Multinationalele ne-aduc noua: pace, branza, lapte, oua”, fragmentul este veritabil nu doar pentru ca vorbeste pe sleau despre cum se facea publicitate, ci si pentru ca il semneaza unul din autorii publicitatii din acei ani, Patrick Andre de Hillerin, pe atunci copywriter pe conturi P&G, in echipa agentiei de publicitate Saatchi & Saatchi.
Mai mult in Media, Presa Scrisa, Interactive