(AdPlayers.ro, Iulian Toma)
"Generatia aceasta munceste, si inca foarte mult" Stefan Chiritescu
"Ceea ce este foarte surprinzator in acest studiu a fost raportarea Generatiei X fata de munca", a afirmat, pentru AdPlayers, Stefan Chiritescu, Head of Planning la agentia de publicitate Graffiti BBDO, despre rezultatele unui studiu recent al grupului BBDO si al retelei Proximity, privind generatia 30-44 ani, in 18 tari, inclusiv Romania.
"Cu alte cuvinte, Generatia X este o generatie care pune foarte multa valoare pe munca - ceea ce este usor interesant in Romania, in conditiile in care perceptia romanilor, despre ei insisi practic, este ca nu prea se munceste".
"Asadar generatia aceasta munceste, si inca foarte mult", subliniaza Chiritescu, "motivata fiind de faptul ca vrea un standard de viata si un status social ridicat, si probabil dorind sa recupereze anii pierduti din adolescenta, in care nu au putut sa faca foarte multe lucruri", argumenteaza omul de strategie.
Dar cine este aceasta generatie? "Este generatia de imediat de dupa revolutie, cu manageri tineri, printre cei mai tineri manageri din lume - inca o dovada ca recuperam foarte bine", arata seful departamentului de planificare strategica de la Graffiti BBDO.
El explica si surpriza rezultatelor din Romania: "In toate tarile munca este un element important, insa in alte parti generatia 30-44 despre care vorbim nu se prea omoara cu munca", sustine strategul de la Graffiti BBDO.
"Un lucru iarasi foarte interesant este ca la nivel de mindset, componentii acestei generatii de 30-44 ani sunt niste "adolescenti intarziati", safirma omul de planning. "De ce? Pentru ca avem cam aceleasi aspiratii cu generatia y, mai tanara - ne place foarte mult entertainment-ul, sa iesim, sa socializam".
Multi si cu bani
“O alta caracteristica din punct de vedere statistic este ca Generatia X - 30-44, este cea mai numeroasa din punct de vedere statistic si cea mai bogata. Cu alte cuvinte este visul oricarui client: multi si cu bani", conchide el.
Coordonat de retelele BBDO si Proximity Worldwide, iar in Romania de Graffiti BBDO si Proximity, parte a BBDO Group Romania, in colaborare cu Mercury Research, cel mai mare studiu international pe publicul reprezentat de Generatia X - cei nascuti in perioada 1964–1978, aduce elemente surprinzatoare pentru Romania.
Studiul a fost derulat in 18 tari, pe un esantion de 5.208 respondenti, luand in calcul si reprezentantii generatiilor mai tinere, sau peste varsta generatiei X. In Romania, cercetarea a fost realizata pe un esantion de 300 de persoane. Rezultatele generale, comune Generatiei X din toate tarile participante, au fost prezentate pentru prima oara la Festivalul International de Publicitate de la Cannes.
/ PROFILE
Grupul BBDO Romania face parte din BBDO Worldwide, cea de-a treia mare retea de agentii la nivel mondial (cu 316 agentii in 77 de tari), parte a Omnicom Group Inc, una dintre companiile de varf in domeniul marketingului si comunicarii organizationale. Din Grupul BBDO Romania fac parte agentiile: Graffiti BBDO, Pleon Graffiti, Media Direction si Proximity.