Fum si sute de calatori evacuati la Metrou. Tremura si "firmele de publicitate" indicate de Metrorex?
Marti, 14 Iunie 2016
 
Fum si sute de calatori evacuati la Metrou. Tremura si „firmele de publicitate” indicate de Metrorex?

adplayers. Iulian Toma

Fum, sute de calatori evacuati, pompieri si circulatia metroului oprita. Este „panoul” evenimentelor petrecute astazi intre Piata Victoriei si Aviatorilor, anunta Digi24HD putin dupa ora 10. Incidentul a fost semnalat cu cateva minute inainte, cand vatmanul unui tren a decis intoarcerea in statia de metrou Aviatorilor dupa ce a semnalat fum in tunel pe drumul spre Piata Victoriei.

Localizat la aproximativ 150 m de statia Piata Victoriei, pompierii au intervenit in scurt timp si, la ora publicarii articolului, situatia este stabilizata dupa oprirea circulatiei pe magistrala Berceni – Pipera. S-a circulat de la Victoriei spre Berceni si de la Aviatorilor spre Pipera. Evacuarea calatorilor s-a produs in ordine, ne-a asigurat acelasi post de televiziune. Pana aici, toate bune si frumoase. Evenimentul lasa in spate doar un fum inecacios si calatorii cu o experienta neplacuta. Slava Domnului, nu au fost semnalate si victime.

Incendiile nu pot fi excluse niciunde in lume. Trebuie doar sa te asiguri ca acestea sa fie evitate in fiecare loc. Ca si in alte spatii inchise, si la Metrou structurile trebuie sa fie avizate la incendiu pe fiecare metru de constructie. Practic, la fiecare incendiu, publicitatea la metrou  tremura si ea. Este aceeasi intrebare: sunt ele panourile si structurile de afisare a mesajelor publicitare ignifugate? O intrebare la care, dupa incendiul din 12 aprilie a.c. de la Piata Romana, eveniment in urma caruia adplayers intreba oficialii Metrorex daca publicitatea este ignifugata, am aflat ca „Raspunderea apartine firmelor de publicitate”. Raspunsul detaliat in articolul de aici:

Aviz ISU pe publicitatea la Metrou? "Obligativitatea ca materialele de publicitate sa respecte normele PSI –ISU apartine firmelor de publicitate"

Dar care sunt „firmele de publicitate”? Aici raspunsul este unul mai complex. Tot ce stim este ca avem o lista mai mult sau mai putin lunga de firme de publicitate, dar finita. Firme care afiseaza panouri, dar si proiecte speciale. Pe pereti, pe coloane sau pe structuri speciale. Numele lor nu il avem la aceasta ora.  Companiile care reprezinta publicitatea de la Metrou le numeri pe degetele de la o mana.

Lista firmelor de publicitate este insa una deschisa, dupa ce o hotarare AGA Metrorex a dat liber la reprezentarea directa pe piata de media, in afara contractelor de reprezentare cu Euromedia si a celui rezultat in urma licitatiei publice pe spatiile de publicitate castigat de Spectacular (in prezent blocat). Pe o piata unde spatiul publicitar la metrou pe structurile fixe este furnizat de o lista deschisa de firme, si raspunderea este o lista deschisa. Dar finita.

Cu un demers inceput dupa incendiul din luna aprilie, adplayers incearca si astazi sa afle, pe langa raspunsul Metrorex, daca firmele ce reprezinta spatiile de publicitate la metrou au structurile si panourile de publicitate avizate la incendiu sau altfel spus, ignifugate. O parte din raspunsuri au venit. Pe altele le mai asteptam inca. Pentru ca este greu sa le avem pe toate la un loc, cel mai probabil adplayers le va publica pe masura ce le primeste de la fiecare furnizor de media „avizat”.

Mai mult in OOH, Metrorex,


PUBLICITATE: