(AdPlayers, Iulian Toma)
Un sfert din populatia Romaniei (24,7%) cu varsta de 19 ani are conturi pe Facebook, urmata la un singur procent distanta de tinerii in varsta de 20 de ani (23,8%) si, foarte aproapiati, cei de 21 de ani (22,4%). Datele reprezinta doar o parte din concluziile unei cercetari mai ample legate de prezenta romanilor pe retelele sociale, realizata de compania eResearch Corp.
Intrebat cui se adreseaza rezultatele cercetarii, Sorel Radu (foto), fondatorul si managerul eResearch Corp a declarat: „Studiul se adreseaza tuturor marketerilor care vor sa inteleaga cat de mare este penetrarea retelelor sociale in randul diferitelor categorii sociale, cum s-au schimbat obiceiurile de consum de media, cum pot fi communicate brandurile in retelele sociale si cum trebuie adaptata comunicarea in conditiile de schimbare a obiceiurilor de consum ale noilor generatii”.
„Fiind o companie de cercetare concentrata pe online avem o preocupare constanta in intelegerea comportamentelor de consum in tot ce este denumit generic new media, eResearch are in permanenta proiecte care cerceteaza relatia dintre noile generatii si noile tehnologii. Studiul Facebook este doar un varf de aisberg”, a mai afirmat seful companiei de cercetare.
Analiza are la baza inregistrarile oficiale de pe platforma Facebook. Potrivit cifrelor furnizate de eResearch, aproximativ 1,3 milioane de romani care locuiesc in Romania utilizeaza reteaua sociala Facebook - de 10 ori mai mult comparativ cu anul trecut. In topul userilor romani de Facebook tinerii de 20 de ani sunt aproximativ 81000, urmati la egalitate de cei de 21 si 22 de ani cu aproximativ 76000 de useri pe fiecare categorie de varsta, si cei de 24 de ani, cu 68000 de utilizatori.
Acest lucru nu inseamna insa ca varstele mai mici sau mai mari nu au cote semnificative, comparativ cu categoriile de tineri. Ca pondere, prezenta celor cu varste intre 13 - 14 ani este foarte apropiata de a celor cu varste cuprinse intre 41 - 42 ani, in jur de 31000 de utilizatori.