Criza in presa, adusa de TV."Putini clienti mai sunt interesati sa mearga in tiraje de 10-25.000"
Joi, 19 Iulie 2012
 ( Adplayers, Iulian Toma) "Opiniile mele sunt strict personale si nu implica in niciun fel institutia pentru care lucrez”, precizeaza din capul locului Traian Traicu, un om de comunicare bancara ce vorbeste despre criza publicitatii in presa scrisa.

Adusa de ponderea tot mai mare a bugetelor de media care au mers in TV, scaderea publicitatii in ziare a dus la scaderea calitatii editoriale a ziarelor, urmata de o scadere a tirajelor.

„Putini clienti mai sunt interesati sa mearga in publicatii cu tiraje de 10-15-20-25.000 de exemplare, si care au pe deasupra si o calitate editoriala discutabila”, conchide omul de comunicare. Pozitia completa, mai jos:

„Odata cu sosirea crizei si in Romania, s-au pus si bazele a ceea ce urma sa fie un cerc vicios din care nu s-a iesit pana acum. Intr-o prima etapa, bugetele au scazut, iar alocarea lor a inceput sa se faca cu mult mai multa atentie. Proportia bugetelor care mergea catre audio-vizual si in special catre TV incepea sa devina tot mai importanta. In acest timp, presa scrisa, o intreprindere pretentioasa, cu costuri operationale foarte mari, incepea sa sufere de pe urma reducerii veniturilor din publicitate.

Se schimbau formate, se redimensionau echipele redactionale, se cautau, ca pe o Fata Morgana, proiecte si debusee noi. Proiectele n-au prins, debuseele au intarziat sa apara. Au inceput sa se inchida publicatii, oamenii au inceput sa paraseasca presa scrisa. Unii, mai norocosi, si-au gasit locul in televiziune. Altii au lasat meseria de ziarist pentru altele mai lucrative si nu s-au mai intors niciodata in presa.

Toate acestea au dus la scaderea calitatii editoriale, care a adus cu ea si scaderea tirajelor. Aici se inchide cercul. Putini clienti mai sunt interesati sa mearga in publicatii cu tiraje de 10-15-20-25.000 si care au pe deasupra si o calitate editoriala discutabila. Pe undeva, capacitatea de adaptare a afacerilor de presa scrisa la situatia economica s-a dovedit insuficienta".

Din punctul meu de vedere, este dramatic faptul ca Romania nu are cotidiene quality cu tiraje zilnice de peste 100.000 de exemplare. Faptul ca singurele ziare ce depasesc nivelul acesta sunt tabloidele spune multe despre noi, ca tara. Iar pentru mine unul, ca om de comunicare, este un motiv de tristete ca am tot mai putini interlocutori. Si probabil ca lucrurile se vor desfasura pe aceleasi coordonate inca un timp".

Mai mult despre criza negocierilor in publicitate, in adplayers critic

Pozitiile sunt asteptate la: 


PUBLICITATE: