Vocile celor care au fost impotriva publicitatii la click sunt, in sfarsit, razbunate.
Potrivit studiului eResearch "The Voice of Internet User" derulat pe 52 de site-uri ale companiilor membre IAB Romania participante, si avand un esantion rezultat de 10.647 persoane, acum este o certitudine ca utilizatorii de internet sunt influentati de publicitatea online si in alte moduri decat pentru a da click.
Astfel, comparativ cu 40% dintre utilizatorii online care declara ca au dat click pe publicitatea online, 37% dintre cei expusi fie se informeaza in vederea cumpararii, fie in proportie de 29,9% raspandesc mai departe mesaje legate de brand, produs sau serviciu.
Daca un procent de 15% din respondenti declara ca au cumparat produsul in urma vizionarii unei reclame online, cei care cauta ulterior mai multe informatii online l-au cumparat in proportie de 28,7%, o cifra comparabila cu procentul celor care l-au cumparat in urma unui click pe banner (30%).
Trei sferturi dintre utilizatorii expusi poublicitatii online (72%) completeaza cu ajutorul internetului informatiile despre branduri, produse sau servicii primite din alte medii si au o intentie mult mai puternica de a achizitiona produsul (37,6% au raspuns ca au cumparat produse in urma cautarii pe internet, ca urmare a unei informari din alte medii)
Intrebati daca dau click pe reclama pe care si-au amintit-o cel mai bine, 31% au raspuns "Da, pentru a urma link-ul", in timp ce un procent apropiat, 26%, au raspuns "Da, pentru a inchide reclama". In acelasi timp, reclamele catalogate ca "sacaitoare" au obtinut cele mai mici punctaje la fiecare din efectele publicitatii online analizate in studiu.
De ce publicitate la click?
Publicitatea la click este utilizata ca alternativa la publicitatea vanduta la numarul de expuneri online (CPM). "Pacalind" astfel media online prin achizitia gratuita a utilizatorilor expusi, numarul sau celebritatea investitorilor in comunicare care prefera taxa la click nu este deloc neglijabil.
Astfel de investitori pot fi gasiti in bannere sau reclame de tip text avand diverse linkuri, inclusiv in instrumentele de puhblicitate online de la Google. In final, o intrebare pentru specialistii scoliti de Google. Cine fura media online, si cine castiga cu publicitatea la click ?
ACTUALIZARE 15.30:
Unde gasiti si cat costa The Voice of Internet User?
Studiul realizat in perioada iunie-iulie 2010 trateaza in peste 100 de pagini aspecte ale publicitatii online si ale comportamentului utilizatorilor si va fi disponibil pe site-ul IAB Romania pentru toti membrii asociatiei, iar pentru companiile care nu sunt membre IAB, va putea fi achizitionat contra cost pe site-ul companiei de cercetare www.eresearch.ro .
Contactat de catre AdPlayers, Sorel Radu, Managerul eResearch, a afirmat ca pretul studiului The Voice of Internet User este de 950 EUR, dar in perioada promotionala de pana la sfarsitul lunii septembrie poate fi achizitionat cu 500 EUR, la pachet cu un alt produs legat de retelele sociale online realizat de curand.
Mai mult in Internet, Interactive .