Cine a cheltuit cel mai mult in comunicare in 2011? Top 10 Consumatori in Publicitate.
Joi, 14 Iunie 2012
Top 10 Domenii de Consumatori in Publicitate TV, Presa Scrisa si Radio 2011.
Estimari Initiative, Cheltuieli nete.


 (
adplayers, Iulian Toma) Cu investitii in comunicare in media nete de 42 Mil. euro in 2011, Telefonia Mobila (grafic, Mobile Communications) ramane cel a mai important cheltuitor de publicitate in Romania, conform studiului Media Fact Book 2012 elaborat de agentia Initiative.

Specialistii 
de media care au alcatuit topul celor mai importanti consumatori de publicitate claseaza pe locul doi investitorii in comunicarea de Cosmetice si Ingrijirea Sanatatii, cu 40 Mil. euro, in crestere cu 10% fata de anul precedent. 

Tot in 2011, in crestere cu 20% comparativ cu 2010, Produsele si Serviciile Medicale au adus 25 Mil. euro in media, ocupand locul trei in topul celor mai mari cheltuitori de publicitate in cea mai mare parte datorita activitatii companiilor Bayer, Zenith Pharmaceuticals si Catena. Cu cate 15 Mil. euro fiecare, Bancile si Asigurarile, Magazinele, Berea si Dulciurile n-au fost deloc de neglijat in consumul de media.

Nu atat de multi bani au mai avut pentru publicitate Automobilele si vehiculele 4x4, care si-au diminuat investitiile comparativ cu 2010, pana la 10 Mil. euro. Doar 8 Milioane de euro sunt estimati ca au mai avut pentru publicitate si Produsele Lactate, acelasi nivel cu cel al Produselor de Ingrijire a Gospodariei.

P&G, Orange, L’Oreal si Nestle, Cosmote, Vodafone, Unilever si Reckitt-Benckiser se estimeaza ca au fost cei mai importanti investitori in publicitate.

 Mai mult in Media


PUBLICITATE: