Panaitescu afirma ca estimarile sale se bazeaza pe discutii avute cu majoritatea jucatorilor din piata si, in proportie de 50%, informatiile sunt confirmate.
Fara sa aiba pretentia unei acurateti maxime, estimarile mai aduc in discutie fragmentarea pietei, problema rebate-ului care atinge cote de 40%, banii exportati peste granita de publicitatea GoogleAds, Facebook, Yahoo, Linkedin si multi altii.
Peste 2 Mil. EUR
Potrivit lui Panaitescu, in fruntea celor mai importanti jucatori se afla Mediafax care conduce cu 4 milioane de euro, urmat de Q2M / Thinkdigital cu 3 milioane de euro si Media Cafe care ar fi exportat pentru Yahoo dar si pentru alte canale in jur de 2,8 milioane de euro, dar si Ringier (axctualizare 18 decembrie, 9.00), cu peste 2,25 Milioane euro. Cu peste 2 mil. Euro fiecare, Inform Media si Ibu ProTv ar intregi un Top 6 al primilor jucatori in publicitatea online.
In aceeasi estimare rezervata in privinta excatitatii cifrelor si fara pretentia de a face ordine intr-un ipotetic Top 15 al celor mai mari companii care atrag publicitate online, s-ar mai afla trei jucatori cu peste 1,5 Milioane de euro: GSP / Convergent Media, Goldbach Audience si Internet Corp, urmati de alti sase jucatori creditati cu peste 1 milion de euro fiecare: Beyond Media / Adevolution, Digital Ads / TradeAds, Romania Online Network, Httpool/Splendid Media, Trilulilu si Pagini Aurii.
Desi nu cumuleaza volume de milioane de euro, alti mari editori de presa se afla pe un palier de incasari intre 500.000 si 1 Milion euro: Media Point cu peste 750.000 euro, Hotnews si Medianet cu peste 600.000 euro fiecare, Sanoma Hearst cu peste 500.000 euro. Sub aceasta cifra se afla mai mult de 10 jucatori trecuti in revista de Panaitescu.
Peste 2 Mil. EUR
Mediafax - peste 4 Mil. euro (incasari directe din publicitate online)
Q2M / Thinkdigital: peste 3 milioane euro anul acesta (incasari directe din publicitate online),
Media Café (Yahoo Advertising Network, si altele): peste 2.800.000 euro.
Ringier: peste 2,25 Milioane euro (actualizare 18 decembrie, 9.00)
Inform Media: peste 2 milioane euro anual (incasari directe din publicitate online).
Ibu Pro TV- peste 2 milioane euro (incasari directe din publicitate online).
Peste 1,5 Mil. EUR
GSP / Convergent Media - peste 1,5 Mil. euro (incasari directe din publicitate online).
Goldbach Audience (Fostul grup Arbomedia): peste 1,5 milioane euro pe site-urile pe care le reprezinta.
Internetcorp: peste 1, 5 Mil. euro anual (incasari directe din publicitate online).
Peste 1 Mil. EUR
Beyond Media / Adevolution- peste 1 Mil. de euro (incasari directe din publicitate online).
Digital Ads / TradeAds: peste 1 Mil. euro pe an.
Romania Online Network: peste 1 Mil. euro din publicitate (incasari directe din publicitate online).
Httpool/Splendid Media: peste 1Mil. EUR pe an (*cumuland bugetele vandute pentru portalul Vodafone – pe partea de online, excluzand mobile).
Trilulilu: peste 1 Mil. euro anual.
Pagini Aurii: peste 1 Mil. euro (recent in faliment - noiembrie),
Peste 500.000 EUR
Media Point (Adevarul Holding si altele): 750.000 euro din publicitate online in acest an.
Hotnews: peste 600.000 euro anual ( prin Goldbach si direct)
Medianet: peste 600.000 euro anual (incasari directe din publicitate online).
Sanoma Hearst Romania: peste 500.000 euro (incasari directe din publicitate online).
Sub 500.000 EUR
Standout (interesele a peste 100 de bloggeri care nu se vand direct). peste 250.000 euro
Intact Publishing: peste 200.000 euro (incasari directe din publicitate online)
Neogen( Bestjobs si Zumzi). peste 200.000 euro din publicitate online.
Etarget: peste 200.000 euro (incasari directe din publicitate online).
Digital4: peste 175.000 euro pe an.
Medien Holding: peste 100.000 euro (incasari directe din publicitate online, fara regii care ii reprezinta).
Lagardere / EDI: peste 100.000 euro din publicitate pe site-urile proprii
Metropotam Network: peste 100.000 euro din publicitate online (direct, nu prin regii).
Spada (peste 100 de bloggeri care nu se vand direct). peste 80.000 euro
Blogal Initiative: peste 100.000 euro (incasari directe din publicitate online).
Softpedia: peste 50.000 euro pentru partea romaneasca de audienta, separat de vanzatorul sau Goldbach.
Detalii legate jucatori si volumele atrase pe dorupanaitescu.ro