'Cea mai mare comunitate feminina din Internetul romanesc' la AdPlayersCritic
Marti, 11 Martie 2008


.
(AdPlayers.ro, Iulian Toma)

 

Cuvintele frumoase vand. Este evident ca si „cea mai mare comunitate feminina din Internetul romanesc”, asa cum este numit, de catre autorii sai, parteneriatul feminis.ro – eastrolog.ro, proaspat lansat pe piata de Internet.

 

Portalul pentru femei Feminis.ro este o creatie a Bazar Publishing, editorul publicatiilor DailyBusiness.ro si FrontNews.ro, lansat in luna februarie 2008. Autorii parteneriatului mai spun ca eAstrolog este unul din brandurile cu audienta preponderent feminina cu cea mai mare traditie - 8 ani - din Internetul romanesc.

 

Proiectul, si probabil cea mai interesanta pozitionare a unei platforme online cu audienta in randul femeilor, ia nastere astfel ca parteneriat intre „Primul portal online pentru "femeia 2.0" din Romania, Feminis.ro, un produs interactiv si concentrat pe comunitate”, si  „unul dintre brandurile cele mai puternice in randul audientei feminine din Romania, eAstrolog, pe care il inglobeaza ca serviciu cu valoare adaugata”.

 

Nu de aceeasi parere sunt si cateva voci care spun ca parteneriatul vinde un website de astrologie sub numele unui brand de femei – feminis.ro, care nu demult si-a propus ca public tinta femeia 2.0. Dezbaterea a inceput in zona jurnalelor personale si a atins nume influente in zona de Internet, oameni care in viata profesionala raspund de milioanele de euro din publicitatea pe Internet din Romania. 

 

AUTORII

„Parteneriatul Feminis.ro - eAstrolog valorifica mix-ul de calitate din punct de vedere editorial si al audientei rezultat din parteneriatul intre doua branduri premium, care atrag impreuna cea mai mare audienta feminina din Romania, obiectivul vizat de Feminis.ro in urmatoarele trei luni fiind atingerea unui trafic de 400.000 cititoare pe saptamana.

 

Parteneriatul este un prim pas in aplicarea unei strategii de extindere pe termen lung a Feminis.ro, care urmareste sa inglobeze o serie de sub-branduri relevante pentru femeile "professional" cu varste intre 20 si 40 de ani in beneficiul audientei sale si a companiilor care doresc sa-si plaseze mesajele publicitare catre acest tip de public.

 

Val Dragu, proprietarul eAstrolog:

"Femeile care acceseaza eAstrolog au nevoie de informatii complexe privind deciziile importante pe care le au de luat in fiecare zi. Statisticile de trafic ne arata ca, dupa ce incheie vizita pe eAstrolog, ele migreaza catre site-uri din Top 5 portaluri de femei. Credem ca parteneriatul cu Feminis va asigura comunitatii eAstrolog serviciile cu valoare adaugata de calitate de care au nevoie".

 

Dana Tudor, creatoarea conceptului si coordonatoarea Feminis.ro:

"Este important sa inlesnim pentru cititoarele Feminis accesul la cel mai bun serviciu de astrologie de pe Internetul romanesc, in contextul in care obiectivul nostru principal este crearea celui mai util portal specializat pentru orice femeie de succes”

 

CRITICII:

„Nu sunt de acord cu astfel de practici”

MAGDALENA ZANDER - Sales Director, NetBridge Investments

Reteaua de Publicitate Online Boom

 

„Nu sunt de acord cu astfel de practici, cu trasferul de trafic si cresterea artificiala a acestuia. Cred ca daca advertiserul cumpara publicitate intr-un site premium, atunci bannerele sale trebuie sa se afiseze catre acea audienta premium, nu in alte site-uri.

 

 Avem reguli si regulamente, trafic.ro, BRAT, SATI, dar avem si tehnicalitati, “chichite” si usi laterale prin care metode “neortodoxe” de crestere a traficului pot fi puse in aplicare fara a incalca practic acele regulamente.

 

Dar aceste incalcari “legale” nu fac cinste celor care le practica, mai ales daca acestia fac parte din playerii importanti de pe piata .ro. Dar, la fel, cred ca piata e suficient de matura incat sa judece si sa sanctioneze abaterile si niste oameni la trafic.ro si BRAT care vor sti sa elimine back door-urile”.

 

„Cred ca o astfel de stratagema ii poate induce in eroare pe clientii mai putin experimentati”

Mihai Seceleanu, Managing Partner, Internetcorp:

„Pana la momentul de fata am evitat sa intram in genul asta de "scandaluri", in primul rand deoarece cred ca e mai bine sa iti vezi de treaba ta, pe care sa ti-o faci cat mai bine, fara a sta pe margine sa comentezi ce fac ceilalti. Dar si pentru ca astfel de discutii, daca le privesti la nivel de industrie, transmit un mesaj negativ, de neincredere in peisajul online.

 

In cazul de fata insa am considerat si eu, la fel ca si alti playeri din piata, ca este cazul sa iau atitudine, dupa ce am vazut pe bloguri explicatia clara privind modul in care indicatorii de audienta eastrolog.ro sunt "transferati" catre un site lansat in urma cu mai putin de o luna, acesta din urma ajungand astfel in topul site-urilor de lifestyle feminin.

 

Si da, cred ca o astfel de stratagema ii poate induce in eroare pe clientii mai putin experimentati in implementarea campaniilor de publicitate online, care cred ca investesc intr-un site premium, cu audienta de calitate, fara sa sa fie la curent cu ceea ce se afla de fapt in spate.

 

Ceea ce s-a intamplat este din punctul meu evident: s-a incercat specularea unei clauze din regulamentul de organizare a studiului SATI, realizandu-se ceva ce este conform cu litera regulamentului, dar nu si cu spiritul sau - acela de a monitoriza transparent audienta si site-urilor din Romania.

 

Una peste alta insa, piata va fi aceea care va aproba sau sanctiona, dupa caz, acest gen de comportament. Piata atat la nivel micro, prin cei care investesc in publicitate online, cat si macro, prin institutiile care s-au format in timp (BRAT, Asociatia IAB) si care reprezinta interesele tuturor, nu numai ale unui anumit grup”

 


PUBLICITATE: