Campania electorala la radio si TV: 31 oct – 29 nov
Marti, 30 Septembrie 2008

(AdPlayers.ro, Irina Toma)

 

Campania electorala pe posturile de radio si de televiziune incepe in ziua de 31 octombrie 2008, ora 0,00, si se incheie in ziua de 29 noiembrie 2008, ora 7,00, a anuntat Consiliul National al Audioviziualului (CNA), intr-o decizie (nr Nr. 792 din 30 septembrie 2008), care reglementeaza comunicarea electorala in audiovizual.

 

Decizia privind principii si reguli de desfasurare a campaniei electorale pentru alegerea Camerei Deputatilor si a Senatului, prin intermediul serviciilor de programe audiovizuale a fost trimisa presei si urmeaza sa reglementeze comunicarea electorala radio si tv din aceasta toamna.

 

Potrivit deciziei CNA, campania electorala prin intermediul serviciilor de programe audiovizuale se desfasoara in conditiile stabilite de Legea nr. 35 din 13 martie 2008, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cu respectarea prevederilor Legii audiovizualului nr. 504/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, ale Codului audiovizual adoptat prin Decizia CNA nr. 187/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si ale deciziei nr. 792, din 30 septembrie.

 

Posturile anunta campania pana la 10 octombrie, candidatii : 11-20 oct

Conform aceleeasi decizii, posturile de radio si de televiziune private care intentioneaza sa realizeze si sa difuzeze stiri electorale si emisiuni electorale au obligatia sa faca cunoscut public acest lucru prin presa si/sau prin programele lor si sa comunice Consiliului National al Audiovizualului implicarea lor in campania electorala, pana cel mai tarziu in ziua de 10 octombrie, printr-o adresa, conform cu modelul prezentat in anexa 1 care face parte integranta din prezenta decizie.

 

Perioada de pana la 10 octombrie este urmata de una in care competitorii electorali au la dispozitie intervalul 11 – 20 octombrie pentru a se adresa in scris posturilor private de radio si de televiziune care si-au anuntat intentia de realizare si difuzare a emisiunilor electorale, solicitand si timpii de antena pe care intentioneaza sa-i utilizeze.

 

Tarifele pe emisiune si pe unitate de timp vor fi stabilite in urma negocierilor desfasurate cu toti reprezentantii candidatilor si competitorilor electorali interesati si vor fi facute publice. In functie de solicitarile primite, isi vor definitiva grilele de program cu tipurile de emisiuni si participarile la acestea, in conformitate cu timpii de antena calculati proportional cu cei oferiti de posturile publice, precum si tarifele pe emisiune si pe unitate de timp pe care intentioneaza sa le practice.

 

In situatiile in care unii candidati sau competitori electorali nu doresc utilizarea integrala a timpilor alocati, posturile vor solicita acestora completarea unei declaratii scrise in acest sens. Dupa parcurgerea procedurilor prevazute la art. 6, radiodifuzorii vor comunica in scris Consiliului National al Audiovizualului, printr-o adresa, grilele emisiunilor pe care le vor realiza, precum si intervalele de timp de difuzare a respectivelor emisiuni.

 

Pana la campanie – fara propaganda electorala

Una din reglementarile deciziei prevede ca in perioada dintre intrarea in vigoare a prezentei decizii si inceperea campaniei electorale, radiodifuzorii nu vor difuza emisiuni electorale si spoturi electorale, si nici spoturi publicitare comerciale sau alte productii audiovizuale care transmit sau induc mesaje electorale.

 

Deasemenea, in decizia ce reglementeaza comunicarea electorala pentru radio si tv se mai arata ca pana la inceperea campaniei electorale emisiunile informative si de dezbatere  vor respecta prevederile Codului audiovizual si nu vor avea caracter de propaganda electorala.


PUBLICITATE: