Bomba preciziei audientelor TV a explodat in SUA. Afacerea audientelor tv Kantar SUA vanduta Rentrak
Miercuri, 15 Octombrie 2014
 
Rentrak. Masuratori precise de Film si Tv oriunde. 

adplayers. Iulian Toma

Bomba privind necesitatea unor date de audienta TV mai exacte decat a masuratorilor oferite cu people-metere se poate spune ca a explodat in SUA. 

Group M, lider in servicii de administrare de servicii de media la nivel global,  a vandut operatiunile de masurari de audienta tv Kantar US specialistilor de la Rentrak, lider in masuratori precise de film si TV oriunde. 
Achizitia da startul utilizarii de catre agentiile GroupM (Mindshare, MediaCom, MEC, Maxus) a datelor de audienta precise furnizate de Rentrak, unul din competitorii Nielsen.

Lider in masurarea audientelor precise de film si tv, precum si in informatiile privind comportamentul consumatorului de programe, Rentrak utilizeaza instrumente proprii de masurare pentru a oferi informatii demografice detaliate despre audienta, fiind totodata si prima moneda de schimb in vanzari de servicii precum Video on Demand (VOD) sau Filme.

Group M: Masuratorile de audienta actuale trebuie sa se indrepte tot mai mult spre date exacte de recensamant ale populatiei

Pe marginea achizitiei masuratorilor Kantar in SUA de catre Rentrak, Irwin Gotlieb, global chairman al GroupM, a declarat ca datorita proliferarii canalelor media, metodele de esantionare traditionale pur si simplu nu pot tine pasul cu segmentarea audientei. Potrivit oficialului, masuratorile de audienta actuale trebuie sa se indrepte tot mai mult spre date exacte de recensamant ale populatiei, tinand cont de necesitatea atingerii tot mai exacte a publicului tinta.

Miscarea Group M este cu atat mai importanta pe masura pozitiei grupului WPP si a grupului de media pe piata de publicitate. Creditat, potrivit RECMA, cu volume de media administrate la nivel global de peste 105 Miliarde USD, Group M a renuntat practic la operatiunile de masurare a audientei TV prin peopel - metere din SUA pentru a se alatura increderii in masuratorile mai exacte de la Rentrak, probate deja de clienti si agentii de media pe mai multe piete nationale si locale.

Pana de curand recunoscuta drept o metoda care ofera date de audienta cu un nivel de acuratete unanim acceptat la nivel national, tehnologia masuratorilor de audienta tv bazata pe people-metere este pusa tot mai des sub semnul intrebarii, mai ales in contextul segmentarii tot mai mari a audientelor TV de nisa, locale sau prin cablu.

Dincolo de valoarea tranzactiei, achizitia operatiunilor Kantar US trebuie vazuta intr-o cheie de necesitate a unor datelor de audienta exacte si nu prin metode de esantionare. Debutul utilizarii masuratorilor precise de la Rentrak chiar de catre Group M, fostii proprietari si promotori ai acuratetii masuratorilor de audienta tv Kantar, bazate pe raportarile oferite de people-metere, vorbeste de la sine despre viitorul masuratorilor media TV pe o piata tot mai segmentata. Este limpede pentru toata lumea ca masuratorile prin tehnologia people-meter-ului este una care apune si, pe masura ce pietele se vor asocia pentru a beneficia de masuratori exacte, sistemul va fi inlocuit cu masuratorile exacte ca cele furnizate de Rentrak, asa cum au facut chiar proprietarii sistemului de masurare din SUA. 

Romania masuratorilor de audienta TV. Departe de Precizie.

In Romania, masuratorile de audienta tv sunt oferite de ARMA, pe baza masuratorilor Kantar Media, bazate pe tehnologia people-meter. Cu o limita de livrare a unor date exacte verificata mai cu seama de canale de televiziune de nisa, sistemul de masurare oferit de Kantar este vazut de piata de media locala ca singura alternativa viabila in acest moment, cu toate criticile aduse de absenta unor date de audienta precise.

Jurnalisti si posturi de televiziune de stiri au contestat in mai multe randuri exactitatea datelor de audienta TV oferite pe piata de media locala si au ridicat necesitatea unor date mai precise. Desi se fac eforturi in directia cresterii preciziei datelor, nimeni nu a reusit pana la aceasta ora demararea unui alt sistem de sindicalizare a datelor de audienta in afara ARMA.

 Mai mult in TV


PUBLICITATE: