Credit. Biroul Roman de Audit Transmedia (BRAT) / Studiul de Audienta OOH (SAO)
Studiul de Audienta OOH (SAO) se deruleaza in cadrul BRAT prin participarea a noua companii de panotaj si 13 agentii de media, masurand audienta a peste 7.200 de panouri publicitare din cele mai mari 11 orase ale Romaniei
AdPlayers. info
Biroul Roman de Audit Transmedia (BRAT) a publicat, in premiera, din 15 aprilie 2021, rezultatele de audienta ale panourilor publicitare obtinute prin realizarea Studiului de Audienta OOH (SAO).
Studiul de Audienta OOH (SAO) se deruleaza in cadrul BRAT prin participarea a noua companii de panotaj si 13 agentii de media, masurand audienta a peste 7.200 de panouri publicitare din cele mai mari 11 orase ale Romaniei.
“Industria de media din Romania se afla intr-un moment privilegiat: toate mediile de comunicare beneficiaza in prezent de studii de audienta, toate isi pot sustine cu rezultate independente si instrumente profesioniste performantele de audienta. Chiar daca mai tarziu decat celelalte medii, panotajul din Romania a facut un pas important catre profesionalizare si standardizare, demonstrand pe baza unor cifre credibile, obtinute independent, ca este un mediu de masa, care poate atinge aproape 80% din populatia marilor orase intr-o singura saptamana. Panotajul devine astfel un mediu care va livra audiente, frecvente de expunere, eficienta pentru cei ce investesc in acest mediu” a spus Arina Ureche, Directorul General BRAT,
Metodologia - pe baza experientei la nivel international si a ghidurilor ESOMAR in domeniu
Potrivit BRAT, metodologia utilizata in realizarea studiului a fost selectata pe baza experientei relevante la nivel international si a ghidurilor ESOMAR in domeniu. Studiul se bazeaza pe 3 componente esentiale: studiul de mobilitate si modelarea calatoriilor pe baza datelor de trafic obtinute din imagini satelitare, inventarierea panourilor si analiza vizibilitatii acestora, calculul indicatorilor de audienta si planificare media.
Fiecare etapa este realizata prin cooperare cu diversi parteneri de cercetare si analiza de date, imbinand competentele companiilor locale specializate in studii de media si colectarea de date, cu experienta companiei CUENDE Informetics in domeniul calibrarilor datelor de trafic, utilizarii hartilor digitale si calculul indicatorilor de adienta specifici panotajului.
SAO analizeaza populatia cu varste intre 14 si 74 de ani, rezidenta in cele 11 orase incluse in studiu, si masoara numarul de persoane ce vad un panou publicitar, in medie pe saptamana. Ca urmare a metodologiei alese, studiul ofera rezultate despre profilul audientei fiecarui panou, precum si posibilitatea evaluarii numarului de oameni unici, a audientei atinse de o campanie de comunicare desfasurata in panotaj pentru orice perioada. Astfel, campaniile de publicitate OOH pot fi evaluate si optimizate in functie de performantele de media atinse pentru diverse grupuri tinta.
Cu ocazia acestei lansari, Vicepresedintele BRAT - OOH, Elvira Munteanu si Director General al Universal Solution, a mentionat: “SAO este un proiect care a reusit sa coaguleze interesele industriei OOH. Intr-o maniera profesionista, transparenta si obiectiva, SAO devine singurul studiu de audienta recunoscut de industria de panotaj, oferind credibilitate si predictibilitate investitiilor in publicitatea stradala. Felicitari colegilor din industria OOH pentru implicare si alegerea de a face parte din acest demers. Le multumesc tuturor celor care au facut acest studiu realizabil.”
Informatii si resurse suplimentare se regasesc pe https://www.sao.brat.ro/.
BRAT - Biroul Roman de Audit Transmedia - este organizatia industriei de media si publicitate ce reuneste peste 150 de companii si are ca obiectiv stabilirea de metode si standarde comune privind modul de masurare al indicatorilor de performanta ai produselor media, fiind reperul industriei in tranzactionarea publicitatii de peste 20 de ani.
BRAT pune la dispozitia industriei de media si publicitate studii strategice si tactice necesare in realizarea strategiilor de media si comunicare si in achizitia de media.
BRAT masoara transparent si obiectiv audienta panotajului stradal (SAO), a mediului online (SATI), a presei scrise (SNA si Auditul Tirajelor), realizeaza studiul de consum si strategie media (FOCUS), si monitorizeaza investitiile in publicitate in 4 medii (MIP): panotaj, online, presa scrisa si radio.
Mai mult in Media, OOH, Outdoor, Reglementare, Autoreglementare