(AdPlayers.ro, Irina Toma)
490.000 de euro si multe alte ajutoare materiale, in valoare de peste 56.000 de euro, s-au strans in urma teledonului organizat de Realitatea TV si UNICEF, cu sprijinul Romtelecom si Romsilva, pentru victimele inundatiilor din Maramures si Moldova.
Potrivit reprezentantilor trustului Realitatea Catavencu, suma si sprijinul material au fost stranse pana azi la pranz, iar donatiile continua sa soseasca. Evenimentul a fost difuzat intre orele 20.00-24.00, si prezentat de Mihai Tatulici si Andreea Marin Banica, Ambasador al Bunavointei pentru UNICEF.
O parte dintre donatii au provenit de la companii care au dorit sa vina in ajutorul sinistratilor din nord-estul Romaniei: Romtelecom, partenerul Realitatea TV in realizarea acestui teledon, Distrigaz Sud, Grupul E.ON, Pampers, Dufa Deutek, Amway, BRD, Raiffeisen Bank si Orange, partener Unicef.
Teledonul face parte din campania „Romania prinde radacini”, iar la eveniment au participat personalitati nationale si internationale care au dorit, cu acest prilej, sa-si exprime solidaritatea fata de victimele apelor. Campania umanitara va continua timp de o luna, perioada in care numerele de telefon si de SMS vor ramane la dispozitia telespectatorilor care doresc sa devina donatori.
Presedintele Traian Basescu a declarat in cadrul evenimentului ca nu mai este nevoie de apa si de conserve si a facut apel la romani sa contribuie, daca doresc, cu mobila, materiale de constructie, frigidere, aragaze, incaltaminte si rechizite scolare pentru copii. El a mai spus ca solidaritatea comunei este obligatorie pentru refacerea zonelor afectate si ca nu este suficienta solidaritatea Guvernului.
Presedintele a mai declarat ca va cumpara din banii lui materialele necesare construirii casei unei batrane. Si primul-ministru Calin Popescu-Tariceanu a dorit sa-si exprime sustinerea fata de aceasta initiativa si a declarat ca va contribui cu 30 de arbori, iar pentru copiii afectati va dona salariul sau pe o luna.
Postul Realitatea TV a inregistrat in medie, pe minut, in intervalul 20.00-24.00, pe targetul persoanelor de peste 18 ani, un rating de 2,1 si o cota de piata de 6,3%. Varful de audienta al teledonului a fost in minutul 21.55, cand 331.000 de telespectatori din acest target urmareau teledonul organizat pentru victimele inundatiilor (3,4 rating). De asemenea, pe targetul persoanelor de peste 25 de ani, Realitatea TV a inregistrat in timpul teledonului, in medie, un rating de 2,3 si o cota de piata de 6,6%.