Amenda de 45.000 de euro primita de Kanal D pentru depasirea spatiului publicitar
Marti, 21 Februarie 2017


In aceeasi sedinta au mai fonst sanctionate cu aproximativ 5.500 euro Antena 3  (25.000 de lei) si  cu 2.200 euro  Realitatea TV  (10.000 de lei), iar B1 a primit somatie publica

adplayers. Iulian Toma

In contextul in care toata piata se plange de scaderea pietei de publicitate, patru din zece posturi de televiziune monitorizate de CNA au primit sanctiuni pentru depasirea timpului de emisie rezervat reclamelor.

Ar mai fi de notat ca niciun alt canal de media nu este amendat pentru incalcarea legislatiei de catre publicitate ca audiovizualul. Legea Publicitatii Stradale, de pilda, are un an si jumatate de cand a intrat in vigoare, iar companiile care sunt proprietare de mijloace de publicitate asteapta si la aceasta ora regulamentul de aplicare. O propunere se afla chiar in aceste zile in consultare pe agenda Primariei Municipiului Bucuresti ( asa cum adplayers a scris in urma cu cateva zile) - regulament care este de asteptat sa inspire si alte orase.

Conform legii Audiovizualului (504/2002) spatiul publicitar nu poate depasi 12 minute pe ora (20%) pe posturile de televiziune comerciale (private) si 8 minute (15%) in cazul postului public de televiziune. Astfel, Kanal D a primit amenda de aproape 45.000 de euro amenda ( 200.000 de lei) pentru depasirea spatiului publicitar, cifra record pentru o astfel de incalcarea Legii Audiovizualului. In aceeasi sedinta au mai fonst sanctionate cu aproximativ 5.500 euro postul de televiziune Antena 3  (25.000 de lei) si  cu 2.200 euro  Realitatea TV  (10.000 de lei), in timp ce B1 a primit somatie publica.

Comunicarea CNA

„Intrunit in sedinta publica, consiliul a analizat rapoartele de monitorizare intocmite de directia de specialitate privind duratele orare ale insertiilor de publicitate transmise in perioada septembrie – decembrie 2016 de zece posturi de televiziune (Antena 1, Antena 3, B1 TV, Kanal D, National TV, Prima TV, Pro TV, Realitatea TV, TVR 1 si Romania TV).

Constatand incalcarea dispozitiilor art. 35 alin. (1) din Legea audiovizualului nr. 504/2002 cu modificarile si completarile ulterioare („Proportia de spoturi publicitare televizate si spoturi de teleshopping dintr-un interval de o ora nu poate depasi 20%, respectiv 12 minute; in cazul televiziunii publice durata acestora nu poate depasi 8 minute din timpul oricarei ore date”), Consiliul a decis aplicarea urmatoarelor sanctiuni:

- Kanal D - amenda de 200.000 de lei;

- Antena 3 - amenda de 25.000 de lei;

- Realitatea TV – amenda de 10.000 de lei si

- B1 TV - somatie publica”


Mai mult in Media, Legislatie, Reglementare,


PUBLICITATE: