Romania ocupa locul 18 in Europa la numarul de pliante distribuite in cutiile postale, conform unui studiu European Letterbox Marketing Association
adplayers. Iulian Toma
Cu un volum de 830 de milioane de expeditii, Romania ocupa locul 18 in Europa la numarul de pliante distribuite in cutiile postale, conform unui studiu European Letterbox Marketing Association, asociatia europeana de profil.
Potrivit cercetarii, la nivel de tara, in 2014, cele mai mari volume de pliante distribuite in cutiile postale au fost inregistrate in Germania (28,9 mld.), Franta (21,024 mld.), Olanda (10,9 mld.) si Italia (8,3 mld.)
Cu pana la 36 de pliante intr-o saptamana, Olanda are cel mai mare volum primit in cutiile postale din Europa. Tari ca Irlanda si Romania inchid acest clasament, cu cel mai mic numar de pliante, doua pe saptamana, in timp ce media europeana este de 12 pliante.
„Aceste cifre ne arata cat de putin exploatat este inca, in Romania, marketingul in cutiile postale.” spune declarat Marian Șeitan, directorul general al grupului Mediapost Hit Mail, din care face parte Inbox Marketing din Romania, companie de distributie de pliante membra a Asociatiei Europene de Letterbox Marketing.
„Consumatorii sunt pregatiti si apreciaza acest tip de promovare a produselor, dupa cum am vazut din toate studiile realizate pana acum. Marele avantaj al acestui mediu este ca are impact imediat in vanzari, de aceea ne asteptam la cresteri de bugete in anii urmatori.”
60% dintre consumatori prefera pliantul in cutia postala
Printre concluziile c ercetarilor intreprinse de asociatia europeana de marketing de profil realizate de agentia britanica de cercetare de piata Toluna asupra distributiei de pliante in Europa, pe o perioada de cinci ani (intre 2010 si 2014) se mai arata ca 60% din consumatorii europeni prefera sa primeasca ofertele retailerilor in cutiile postale, mai mult decat prin orice alt canal de marketing.
Studiul arata ca, in perioada mentionata, Germania a crescut numarul de materiale distribuite in cutiile postale de la 14 la 18 pe saptamana, Croatia de la 8 la 11 pe saptamana, in timp ce, in Italia, numarul acestora a scazut de la 10 la 6 - scadere ce reflecta presiunile economice cu care se confrunta aceasta piata.
„Marketingul in cutiile postale se utilizeaza de multi ani, astfel incat lanturile de magazine i-au putut testa eficienta ca instrument de comunicare a ofertelor. Peste 60% dintre consumatori prefera in continuare aceasta modalitate de informare. Analiza noastra asupra pietei marketingului in cutiile postale, din ultimii cinci ani, continua sa demonstreze eficienta acestui canal de comunicare, cu cresteri mai rapide decat mediul TV si presa scrisa.’’ a declarat Mark Davies, Presedintele ELMA si Managing Director al Whistl Doordrop Media UK.
Volume de 3.84 mld. euro si 110 mld. exemplare in 20 de tari
Oficialul ELMA este de parere ca in ultimii cinci ani s-a inregistrat o schimbare fara precedent in industria marketingului, cu proliferarea canalelor si segmentarea audientei.
Analiza bugetelor si a gradului de utilizare a marketingului in cutiile postale, in 20 de tari europene si 180 milioane de gospodarii, a aratat ca, de-a lungul celor cinci ani, din 2010 si pana in 2014, bugetele de distributie de pliante au crescut cu 4.8%, pana la 3.84 miliarde euro, iar volumul a crescut la 110 miliarde exemplare, in ciuda recesiunii din acea perioada si a faptului ca marketingul digital a castigat in popularitate.
In 2014, tarile nord-europene au alocat cele mai mari procente din buget campaniilor de marketing in cutiile postale: Norvegia (7%), urmata de Finlanda (6.1%), Danemarca si Suedia (5.1%). Cele mai mici procente au fost inregistrate in Slovacia - 1%, urmata de Irlanda - 1.1%, Germania si Marea Britanie - 1.4%. In medie, procentul alocat la nivel european a fost de 2.1%. In Romania, 2.2% din bugetul alocat publicitatii se duce catre campanii de marketing in cutiile postale.
Mai mult in adplayers report, Rapoarte, cercetare, research, marketing direct