7 milioane de dolari, 30 de secunde. De ce sunt reclamele Super Bowl atat de importante
Luni, 10 Februarie 2025

 

Conform informatiilor publicate de presa internationala, un spot de 30 de secunde la Super Bowl costa 7 milioane de dolari, la care se adauga si costurile de productie, uneori dedicate evenimentului

AdPlayers. info

Cand spui Super Bowl, in minte iti vin trei lucruri: cel mai asteptat meci al anului din fotbalul american, show-ul muzical de la pauza si clipurile publicitare. Nu exista, la nivel mondial, un moment in care reclamele TV sunt mai asteptate decat cu ocazia Super Bowl-ului. Acesta este si motivul pentru care spatiul limitat de publicitate se vinde cu sume impresionante.

Conform informatiilor publicate de presa internationala, un spot de 30 de secunde la Super Bowl costa 7 milioane de dolari. Acesta este doar costul pe care televiziunea americana il percepe, insa se adauga si costurile de productie uriase. Acestea sunt de ordinul milioanelor de dolari in unele situatii, mai ales cand sunt cooptate si vedete. Actori precum Ryan Reynolds si Harrison Ford au putut fi vazuti in ultimii ani in reclame difuzate cu ocazia Super Bowl. De ce sunt insa importante reclamele?

Audienta este uriasa

Principalul motiv pentru care companiile mari isi doresc sa aiba un loc in grila este legat de audientele uriase pe care Super Bowl le face. Anul trecut, 123,7 milioane de americani au urmarit Super Bowl. Este o oportunitate uriasa de a ajunge la cat mai multi oameni printr-o campanie bine gandita, astfel ca pentru companii poate fi momentul in care sa se remarce.

Fiecare minut din timpul Super Bowl este urmarit de milioane de oameni, ceea ce face ca reclamele difuzate sa beneficieze de o expunere imensa. In plus, evenimentul aduna o audienta diversificata, cu varste si interese variate, ceea ce permite brandurilor sa-si promoveze produsele catre un public extrem de larg. Conform unui studiu realizat in 2023, 43% dintre telespectatorii Super Bowl au marturisit ca s-au uitat la meci doar pentru reclame. Pentru companii, acesta este un motiv arhisuficient sa investeasca sume uriase in reclame.

Campanii de constientizare si generarea de emotii

Reclamele de la Super Bowl au ceva special fata de cele obisnuite. Brandurile doresc sa atraga oamenii de partea lor, motiv pentru care cu aceasta ocazie pregatesc spoturi inedite.

Companiile incearca sa provoace emotie prin reclamele pe care le difuzeaza. Poate cea mai cunoscuta reclama de la Super Bowl a fost facuta in 2014, de compania Budweiser, despre un catel pierdut si regasit. Te-ai putea intreba ce legatura exista intre o companie care produce bere si acest subiect. Aparent, niciuna. De fapt, logo-ul Budweiser a aparut abia la final. Insa publicul a rezonat cu aceasta reclama.

Asocierea cu un eveniment important la nivel mondial

Super Bowl-ul este mai mult decat un meci de fotbal american – este un eveniment global, care aduce la un loc oameni din diverse colturi ale lumii. Chiar si oameni care nu sunt neaparat pasionati de fotbal american urmaresc acest eveniment, pentru show-ul in sine. Pentru branduri, asocierea cu acesta inseamna a fi parte dintr-un eveniment mondial. Reclamele de la Super Bowl mai sunt percepute si ca un mod prin care se pot conecta cu consumatorii pe un plan diferit, iar aceasta asociere poate duce la o conexiune mai profunda cu publicul.

Super Bowl 2025, pe 10 februarie

Pe 10 februarie, de la ora 01:00 (ora Romaniei), Kansas City Chiefs si Philadelphia Eagles se vor intalni in finala Super Bowl. Kansas City, campioana ultimelor doua editii, are si in acest sezon prima sansa la castigarea trofeului, conform cotelor publicate pe NetBet.ro (L1160651W000195 ONJN, 18+, Fii Responsabil), operator la care se poate miza si live pe acest eveniment. Echipa din Kansas are un usor avantaj si a primit cota 1.79 din partea bookmakerilor, iar Philadelphia are 2.02.

Cotele publicate in acest articol pot suferi modificari in orice moment.

Mai mult in Campanii


PUBLICITATE: