sursa: "Unlocking the Power of Mobile”, Initiative, aprilie 2011
(AdPlayers, Info, info[at]adplayers.ro )
58% dintre utilizatorii de Internet mobil in Romania isi folosesc telefoanele mobile pentru a se conecta la internet in fiecare zi si petrec online un timp mediu de 18 minute, conform cercetarii Unlocking the Power of Mobile”, realizate de Initiative.
Procentul nu este cu mult mai mic fata de cel intregistrat in celelalte tari care au participat la studiu (65%) si se estimeaza ca utilizarea zilnica a internetului va inregistra o crestere semnificativa pe masura ce tehnologiile de Internet mobil vor fi folosite de tot mai multi romani.
Romania versus restul lumii - servicii de date 31% versus 49%, SMS: 19% versus 5%
Din totalul activitatilor realizate de romani pe telefoanele mobile, un procent de 31% sunt dedicate serviciilor de date (internet pe mobil sau e-mailing-ului), 19% sunt activitati de SMS, iar 43% sunt apeluri telefonice. Comparativ cu Romania, utilizatorii internationali petrec semnificativ mai mult timp cu serviciile de date (49%) si mai putin timp cu SMS-urile (5%).
Conform cercetarii, in prezent, in Romania potentialul Internetului pe mobil nu este inca exploatat la acelasi nivel cu cel intregistrat in celelalte tari care au participat la studiu, iar acest fapt se datoreaza unei perceptii generale despre Internetul mobil care este privit doar ca o alternativa la conexiunea fixa. Cu toate acestea, rezultatele studiului arata ca aproximativ 21% dintre respondenti ar alege internetul mobil in locul unei conexiuni fixe.
Studiul
Realizat in luna aprilie 2011, studiul „Unlocking the Power of Mobile” a fost dezvoltata de reteaua Initiative si in alte 8 tari: SUA, UK, Italia, Suedia, Australia, Coreea de Sud, China, India, si acum si in Romania. Cercetarea pe plan local a fost efectuata de Departamentul de Cercetare Initiative, pe un esantion reprezentativ de 800 respondenti cu varste cuprinse intre 16 si 45 de ani, care traiesc in mediul urban si sunt utilizatori de internet mobil. Modalitatea de sondare a opiniei a fost CATI, respectiv interviuri telefonice.