Credit. National Geographic
74% dintre romani considera ca explorarea este importanta, arata un studiu National Geographic, iar jumatate dintre ei prefera zonele urbane
AdPlayers. Info
National Geographic anunta premiera unei serii de documentare dedicate oraselor. Din 21 septembrie, in fiecare marti si miercuri de la 21:00, sunt difuzate episoade noi din seriile “Cum sa construiesti un oras?” si “Top 10: Arta Arhitecturii” precum si multe alte documentare, anunta producatorul. Astfel, National Geographic ii invita pe telespectatori sa exploreze cele mai cunoscute orase din lume, din perspective noi si surprinzatoare.
Noi serii dedicate oraselor
Seria de documentare "Cum sa construiesti un oras" aduce in prim-plan geniul creativ al inginerilor din trecut si al celor contemporani, al oamenilor de stiinta, arhitectilor si urbanistilor care au creat cele mai uimitoare orase din lume. Orasele prezentate sunt Berlin, New York, Paris, Tokio, Naples, Sydney, Seattle si Canberra.
In cadrul seriei “Top 10: Arta Arhitecturii” aflam despre istoria celor mai interesante capodopere ingineresti si arhitecturale din lume si creatorii acestora, cu ajutorul unor experti renumiti.
Sunt aduse in fata reflectoarelor piete efervescente, stadioane si arene uimitoare, muzee si galerii- adevarate comori arhitecturale, parcuri si gradini paradis din orase de pe intreg mapamondul.
Premierele sunt urmate de episoade din seriile documentare Megastadion: Turul Europei, Secrete Ingropate cu Albert Lin, Orase Inteligente si multe altele.
4 din 5 romani interesati sa exploreze, vor sa faca acest lucru calatorind. “Cum exploreaza romanii?”
Ca parte din campania dedicata oraselor, National Geographic a demarat un studiu pentru a intelege cum exploreaza romanii si cum s-au modificat obiceiurile de explorare in contextul pandemiei. Cercetarea arata ca romanii sunt interesati sa exploreze lumea din jurul lor, cea mai mare parte dintre ei prefera sa exploreze calatorind (79,2%). Iar aproximativ jumatate dintre acestia aleg sa descopere locuri necunoscute ale Romaniei (51,7%), in mod egal spatii urbane sau natura salbatica.
Este demn de remarcat faptul ca domeniul care se bucura de cea mai mare popularitate in randul romanilor atunci cand exploreaza il reprezinta povestile despre orase si realizari umane (40,5%), dar si cultura si civilizatia contemporana (39,3%), arata studiul. Nu este deloc surprinzator ca explorarea starneste emotii pozitive romanilor precum bucurie (45%) si curiozitate (38%).
Explorarea in contextul pandemiei
In contextul in care lumea din jurul nostru s-a schimbat semnificativ in ultimul an, cercetarea arata ca pandemia a afectat activitatea de explorare pentru 67,6% dintre romani. Peste jumatate dintre participantii la studiu au renuntat la un anumit numar de calatorii/vacante (in medie 2) ca urmare a pandemiei, iar 22,7% au ales o alta locatie pentru vacante.
In general, romanii s-au reorientat catre alte locuri in care calatoria si explorarea era posibila, in zone mai aproape de casa, zone care au capatat o importanta speciala pentru cei pasionati de calatorie.
“Incurajez pe toata lumea sa exploreze strazile orasului si sa se lase purtati, sunt atatea locuri si povesti care asteapta sa fie aflate, fotografiate si impartasite. Oriunde mergeti, puteti avea surpriza sa descoperiti locuri inedite pe care nu le gasesti in ghidurile turistice, locuri pe langa care majoritatea trecem cuprinsi de alte ganduri. Nu este nevoie sa mergem departe de casa pentru a trai emotia explorarii, uneori este suficient sa privim drumul pe care mergem zi de zi din alta perspectiva.” a declarat Vlad Eftenie, explorator urban, fotograf si arhitect.
Una dintre modalitatile prin care explorarea poate continua dincolo de bariere este si prin portalul galben al National Geographic - un canal care, datorita serialelor si documentarelor sale fascinante din domeniile stiintei, naturii, tehnologiei, calatoriilor si arhitecturii, duce spectatorul in orice loc care asteapta sa fie descoperit.
2 din 3 dintre cei ce calatoresc prefera sa exploreze liber. 44,3% prefera documentare. Obiceiuri exploratorii
Peste doua treimi din cei care calatoresc, prefera sa exploreze liber, bucurandu-se de ce le ofera locurile vizitate, fara o planificare riguroasa, in timp ce restul aleg sa isi planifice in detaliu deplasarile.
De asemenea, consumul de media a crescut ca urmare a imposibilitatii de a calatori fizic. Astfel, aceia care prefera sa exploreze prin intermediul media, aleg filmele documentare (44,3%), iar tinerii cu varste intre 18-24 ani sunt mai inclinati spre explorarea digitala fata de toate celelalte categorii de varste.
Odata aleasa destinatia calatoriei, majoritatea romanilor prefera confortul propriului automobil atunci cand calatoresc (71,6%). Din motive de protectie si siguranta a sanatatii, aceste rezultate nu ar trebui sa fie o surpriza, dar ele va pot face sa reflectati - daca si cum putem lua in considerare bunastarea planetei noastre atunci cand planificam o excursie?
Cercetarea „Cum exploreaza romanii” a fost realizata pe un esantion de peste 1000 de persoane in luna august.
National Geographic Partners
National Geographic Partners LLC (NGP), companie joint-venture dintre Disney si National Geographic Society, isi propune sa ofere publicului din intreaga lume continut premium din domeniile stiinta, aventura si explorare, prin intermediul unui portofoliu inegalabil de instrumente media. NGP combina canalele de televiziune National Geographic (National Geographic Channel, Nat Geo Wild, Nat Geo People, Nat Geo Mundo) prezente la nivel global cu instrumentele media si cele destinate consumatorilor ale National Geographic: revistele National Geographic, studiourile National Geographic, platformele digitale si social media, carti, harti, media pentru copii, activitati auxiliare ce includ calatorii, experiente si evenimente, vanzari, licente si activitati e-commerce.
Extinderea cunoasterii si intelegerii lumii au reprezentat obiectivul central al National Geographic timp de 132 de ani, iar acum se dedica aprofundarii, depasirii frontierelor, si explorarii mai departe, fiind prezenti in 172 de tari, in 43 de limbi, in fiecare luna. NGP aloca 27% din castigurile sale societatii nonprofit National Geographic pentru a finanta proiecte de stiinta, explorare, conservare si educatiei.
Mai multe informatii, pe www.natgeotv.com sau www.nationalgeographic.com
Mai mult in Media, TV, Cercetare, Research