( AdPlayers.ro ) Epica Awards a anuntat aseara rezultatele editiei 2005. Festivalul a carui ceremonie de premiere va avea loc pe 20 ianuarie 2006 la Istambul a “medaliat” cu 4 Argint si 5 Bronz un numar de 6 din cele 11 agentii romanesti participante la editia din acest an a celui mai important festival de publicitate exclusiv european.
La Epica Awards 2005, un numar de 625 companii au inregistrat 4,987 inscrieri. Andrew Rawlins, Presedinte Epica Awards a declarat in exclusivitate pentru AdPlayers si AdPlayers.ro ca la editia din acest an agentiile romanesti au inscris un numar de 67 de lucrari, acestea reprezentand o crestere semnificativa fata de cele 26 de inscrieri din anul precedent.
Leo Burnett Romania a obtinut un Argint la sectiunea Print pentru Eukanuba si 3 Bronze – din care doua la sectiunea film cu Teletech “Batman” , respectiv Tabu / “Academia Barbatilor” si unul la sectiunea Print cu Muzeul Antipa / “Cainele” si “Papusile”.
McCann Erickson a obtinut la Epica Awards 2005, sectiunea Film, un Argint pentru Agentia pentru Strategii Guvernamentale / “Cafeaua”.
Tot la sectiunea Film, un Argint a mai obtinut si Mercury Promotions cu Festivalul Filmului de Scurt Metraj cu lucrarea “Unde este iubirea”.
Cea mai recenta campanie Lowe & Partners pentru festivalul de Film Dakino a obtinut Argint la Epica Awards 2005, sectiunea Print.
Graffiti BBDO a obtinut la Epica Awards 2005, un Bronz sectiunea Print pentru Dosarele Istoriei / “Mao”, “Hitler” si “Lenin “.
Festivalul de publicitate a mai acordat Proximity Bucuresti un Bronz, pentru Pagini Aurii / Conserva, la sectiunea “Tehnici”.
Epica D’Or 2005 la sectiunea Film a fost acordat ABBOTT MEAD VICKERS BBDO (Marea Britanie) pentru Guiness / Noitulove ( Evolution citit in sens invers). Pentru sectiunea Print, Epica D’Or 2005 a fost castigat de catre FOOTE CONE & BELDING Polonia pentru revista GRANDE REPORTAGEM MAGAZINE, "FLAGS" (steagurile ).
Chiar daca Epica Awards 2005 nu a acordat si Aur agentiilor din Romania, merita de retinut ca 9 din cele 67 lucrari inscrise de romani la editia din acest an au lasat in urma mii de lucrari ale unor agentii cu “rezerve grele de aur in vistieria premiilor la cele mai importante festivaluri de publicitate din intreaga lume. Cele 6 agentii romanesti distinse cu argint si bronz de la cel mai important festival de publicitate exclusiv european, au dovedit ca publicitatea romaneasca poate fi apreciata nu numai in intregeri regionale din Centru si Estul Europei.
Cele 9 distinctii de Argint si Bronz la Epica Awards 2005 reprezinta o crestere interesanta a publicitatii romanesti fata de anul precedent, cand au fost inregistrate in total 4 ( un Argint si trei Bronz). La Epica Awards 2004 au fost distinse un numar de 4 agentii romanesti, fata de 6 in acest an. La sectiunea Film, McCann Erickson a obtinut in 2004 un Argint cu Nunta MTV. La sectiunea Print, au ajuns în finala întrecerii de anul trecut 3 agentii: Lowe & Partners cu “ Citeste o carte” ( Argint) , Mercury Promotions cu “Nu bea la volan” ( Argint) si DDB Bucuresti - Calendarul Alpha Bank (Bronz).
La editia 2005, participarea romaneasca a crescut de la 26 la 67 de lucrari inscrise, iar in ceea ce priveste numarul de agentii, cresterea a fost de la un numar de 8 la 11 agentii participante. Cresterea de aproape trei ori numarului de lucrari inscrise din Romania a adus AdPlayers - primul sustinator media al festivalului din Romania, invitatia de a intra in juriul festivalului de publicitate. Singurul canal media din Romania care a obtinut pentru romani si prelungirea perioadei de inscriere in festival, AdPlayers a fost invitata din acest an sa se alature celorlalte publicatii europene membre in juriul celui mai important festival de publicitate cu lucrari exclusiv din Europa.
Epica Awards promoveaza cele mai înalte standarde în creativitatea Europeana si este deschis tuturor agentiilor de publicitate, caselor de productie film sau foto si studiourilor de design din Eropa. Pentru a fi eligibile, în festival au fost acceptate lucrari publicate începând cu data de 1 iulie 2004.
Diferenta specifica livrata de festival este faptul ca juriul Epica este format din jurnalisti provenind de la 32 dintre cele mai importante publicatii de publicitate si marketing din Europa. Potrivit reprezentantilor festivalului, aceasta garanteaza o excelenta acoperire media europeana pe langa obiectivitatea actului de evaluare a lucrarilor.
( Iulian Toma info@adplayers.ro )