32.700 de oameni vad reclamele dintr-o statie RATB
Joi, 11 Aprilie 2013
( adplayers, Iulian Toma) 32.700 de oameni vad, in medie, reclamele dintr-o statie RATB. 

C
ifra este rezultatul primului studiu de estimare a expunerii publicului la reclamele afisate in statiile de autobuz/troleibuz din Bucuresti, prin masurarea efectiva a tuturor tipurilor de trafic din proximitatea acestora.

Cercetarea a fost realizata
 pentru Euromedia de catre compania de cercetare Exact Cercetare si Consultanta. 

Calculata in medie, „audienta” unei reclame amplasate intr-o statie RATB ia in considerare indici cum sunt „Oportunitatea de a Vedea” care cumuleaza toate ocaziile de a vedea panourile publicitare de catre calatorii RATB, pietonii in tranzit si pasagerii din masinile care trec pe langa statie, sau indicele „Expunerea Maxima” cumuleaza ocaziile cu probabilitatea maxima de a observa panourile publicitare (generate de calatoria cu autobuzul)

Cercetarea s-a desfasurat in perioada 15 octombrie – 11 noiembrie 2012 si a avut ca obiectiv masurarea cu ajutorul unor countere mecanice, a traficului de calatori pietonal si auto pe un esantion de statii RATB. Au fost inregistrate patru fluxuri diferite de trafic. „Persoanele care asteptau autobuzul, persoanele care coborau din autobuz, pietonii in tranzit (cei care treceau pe langa statie) si numarul de masini de pe sensul de mers al autobuzelor.

Aditional, cercetarea a numarat si pasagerii din autoturisme timp de 5 zile, intre orele 6:00-22:00. Cadrul de esantionare a fost divizat in cinci categorii omogene de statii, in functie de doi principali indicatori: numar de linii RATB si puncte de interes, cum ar fi prezenta unor generatori de trafic in imediata apropiere a statiei.

Printre altele, studiul mai ofera informatii despre fluctuatiile traficului in functie de zi si interval orar, precum si date despre cele mai traficate artere din Bucuresti. 


PUBLICITATE: