Marius Luican, CEO, Reveal Marketing Research: ,, Tentinta ridica intrebari importante despre impactul pe termen lung asupra sanatatii emotionale si a autenticitatii in mediul digital."
AdPlayers. Info
Cel mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research si-a propus sa afle mai multe detalii despre frecventa si motivele pentru care romanii folosesc filtre sau aplicatii de editare a continutului atunci cand posteaza pe social media.
1 din 2 romani posteaza cel putin o data pe saptamana pe social media
30% dintre romani care posteaza pe social media folosesc filtre sau aplicatii de editare a continutului, in special tinerii intre 18-34 ani (45%).
Motivatiile principale pentru utilizarea filtrelor in postari: 63% doresc un aspect mai atractiv, iar 49% doresc imbunatatirea calitatii fotografiilor sau videoclipurilor.
51% dintre utilizatorii de filtre s-au simtit, la un moment dat, presati sa editeze continutul din cauza standardelor sociale, in special cei intre 35-44 ani (58%).
48% dintre romani posteaza saptamanal pe social media, in special tinerii intre 18-24 ani (76%) si 25-34 ani (59%)
4 din 5 romani din mediul urban utilizeaza zilnic platforme de social media
Conform studiului realizat de Reveal Marketing Research, 8 din 10 romani din mediul urban utilizeaza zilnic diferite platforme de social media.
18% dintre romani posteaza zilnic pe social media, in timp ce 30% publica saptamanal. Analiza datelor demografice evidentiaza diferente notabile: barbatii sunt mai activi zilnic decat femeile (20% fata de 15%), iar 76% dintre reprezentantii generatiei Z (18-24 ani) si 59% dintre tinerii intre 25-34 ani posteaza cel putin o data pe saptamana (comparativ cu 48% total esantion).
Studiul arata ca 56% dintre romani posteaza cel mai frecvent fotografii realizate de ei cu peisaje sau aspecte din jur, fara a aparea in acestea. Acest tip de continut este preferat in special de tinerii intre 18-24 ani (70%).
Pe locurile urmatoare in preferintele romanilor regasim:
Fotografiile impreuna cu alte persoane (partener, prieteni, colegi etc.) – 35%, mai populare in randul tinerilor intre 18-24 ani (69%) si 25-34 ani (46%).
Story-urile, utilizate de 26% dintre romani, sunt mai frecvent postate de femei (30%) comparativ cu barbatii (20%).
Articolele si postarile informative (26%) sunt preferate in mod special de persoanele intre 45-55 ani (35%).
Selfie-urile sunt utilizate in proportie de 21% la nivel general, insa acestea sunt extrem de populare in randul tinerilor: 76% dintre cei intre 18-24 ani si 31% dintre cei intre 25-34 ani posteaza selfie-uri.
Reels-urile si videoclipurile au o pondere similara, de 21%, in preferintele generale ale romanilor.
Motivatiile principale pentru utilizarea filtrelor in postari: 63% doresc un aspect mai atractiv, iar 49% doresc imbunatatirea calitatii fotografiilor sau videoclipurilor
30% dintre romani folosesc filtre sau aplicatii de editare pentru continut
30% dintre romani folosesc filtre sau aplicatii de editare pentru continutul publicat pe social media, acest obicei fiind mai frecvent in randul tinerilor intre 18-34 ani (45%). Dintre utilizatori, 66% declara ca folosesc filtre ocazional iar 23% ca aplica filtre la fiecare postare.
Printre cei care folosesc filtre la fiecare postare se remarca in mod special femeile (25% comparativ cu 20% in cazul barbatilor), tinerii cu varste intre 18-24 ani (30%), cei din categoria 25-34 ani (28%), precum si persoanele cu venituri de peste 7000 RON (48%).
Cele mai utilizate tipuri de filtre de catre romani sunt filtrele coloristice (65%), urmate de filtrele de infrumusetare, care implica modificari faciale (19%), si filtrele tematice, legate de sezon sau evenimente (16%). Se observa diferente semnificative intre genuri: filtrele de infrumusetare sunt preferate in special de femei (25%, comparativ cu 12% in cazul barbatilor), in timp ce filtrele coloristice sunt utilizate intr-o masura mai mare de barbati (79% fata de 53% femei).
Marius Luican, CEO, Reveal Marketing Research ,, Tentinta ridica intrebari importante despre impactul pe termen lung asupra sanatatii emotionale si a autenticitatii in mediul digital."
„Standardele sociale joaca un rol esential in comportamentul utilizatorilor de social media, iar rezultatele studiului arata clar ca multi romani simt presiunea de a edita continutul pentru a se conforma asteptarilor externe, atitudine regasita in special in randul generatiei tinere intre 18-34 ani. Aceasta tendinta ridica intrebari importante despre impactul pe termen lung asupra sanatatii emotionale si a autenticitatii in mediul digital.", mentioneaza Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research.
Dorinta de a crea un aspect mai atractiv (63%)
Motivatiile principale pentru utilizarea filtrelor includ dorinta de a crea un aspect mai atractiv (63%), imbunatatirea calitatii fotografiilor sau videoclipurilor (49%) si alinierea la trenduri (12%).
51% dintre utilizatorii de filtre s-au simtit, la un moment dat, presati sa editeze continutul din cauza standardelor sociale, in special cei intre 35-44 ani (58%)
Peste jumatate dintre utilizatorii de filtre (51%) au declarat ca s-au simtit, la un moment dat, presati sa editeze continutul din cauza standardelor sociale, fenomen intalnit mai frecvent in randul persoanelor intre 35-44 ani (58%).
Mai mult, 63% dintre romani sunt de acord ca utilizarea excesiva a filtrelor poate avea un impact negativ asupra perceptiei de sine sau a stimei de sine, acest efect fiind resimtit mai intens de femei (67%) comparativ cu barbatii (58%).
De asemenea, 86% dintre romani cred ca utilizarea excesiva a filtrelor poate afecta negativ perceptia asupra propriei persoane, opinie impartasita in special de persoanele cu venituri mai mari de 7000 RON (94%). Aceste rezultate subliniaza preocuparea tot mai mare fata de influenta standardelor sociale si a continutului editat asupra sanatatii emotionale.
Metodologie:
Studiul Reveal Marketing Research s-a desfasurat online in perioada 14.01-20.01.2025 pe un esantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu varsta 18+, utilizatori de internet, din mediul urban. Marimea esantionului a fost de 1000 respondenti, iar eroarea maxima de esantionare este +/-3.1% la un nivel de incredere de 95%.
Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piata full-service, specializata in marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiza in peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede ca cercetarea de piata reprezinta baza deciziilor corecte si a pozitionarii brandurilor. Solutiile calitative si cantitative ajuta de 16 ani companii din Romania si alte tari din Europa.
Printre serviciile oferite de companie se numara Reveal Market Resources, un hub de date ce cuprinde studii gratuite date publicitatii, cu scopul de a sustine piata de marketing si comunicare din Romania.
Mai mult in Cercetare, Research, Social Media, Digital, Media