10 Mil.EUR piata de media online pe 6 luni din 2010
Joi, 16 Decembrie 2010
 (AdPlayers, Iulian Toma)

Primul semestru din 2010 volumul pietei de publicitate online a atins cifra record de 42 Milioane Lei (aproximativ 10 Mil. EUR) se arata in Romanian Online Advertising Study (ROADS), cercetare realizata de IAB Romania si PricewaterhouseCoopers Romania.

Conform studiului, volumul investitiilor in media online pe semestrul I din 2010 reprezinta cea mai mare cifra inregistrata pana acum pentru un semestru, si totodata apropiata de valoarea inregistrata pentru intregul an in 2007, primul in care a demarat studiul. 

Potrivit ROADS, piata online romaneasca a inregistrat pentru prima jumatate a anului 2010 o crestere a volumului de publicitate online  cu 65% fata de acelasi semestru al anului 2009 si cu 6% fata de a doua jumatate a anului 2009.

“Varful negativ al crizei  in publicitatea online din Romania a fost primul semestru din 2009, singurul de pana acum care a inregistrat scaderi. De atunci, urmatoarele doua semestre au avut cresteri. Acest prim semestru al lui 2010 ne-ar putea arata ca publicitatea online a depasit momentul crizei”, a declarat Cristian Petriceanu (Inform Media), Presedinte al IAB Romania.

Cu 18 companii participante, studiul derulat de IAB Romania si PricewaterhouseCoopers structureaza investitiile in publicitatea online din Romania in functie de formatele de publicitate folosite, categoriile de advertiseri care au utilizat publicitatea pe internet, precum si in functie de lunile din fiecare semestru pentru determinarea sezonalitatii. Prima editie ROADS din 2010 a analizat semestrul I al anului in curs, furnizand si analize comparative complete intre primele semestre din cei 4 ani de derulare a studiului (2007, 2008, 2009 si 2010). 

Disponibil gratuit membrilor Asociatiei IAB Romania, impreuna cu raportul similar la nivel european realizat de IAB Europe, raportul poate fi achizitionat si de catre companiile care nu sunt inca membre ale asociatiei.


PUBLICITATE: