CNA a decis ieri o amenda in cuantum de 10.000 lei postului Kanal D pentru depasirea timpului alocat publicitatii. Postul a iesit astfel din limitele reglementarilor in vigoare privind durata de publicitate orara, in zilele de 19 si 20.05.2009 cu minimum 51 secunde si cu maximum 114 secunde in cadrul fiecarei ore date.
Conform reprezentantilor CNA, postul de televiziune a incalcat prevederile art. 35, alin. 1 din Legea audiovizualului nr. 504/ 2002 („Proportia de spoturi publicitare televizate si spoturi de teleshopping dintr-un interval de o ora nu poate depasi 20%, respectiv 12 minute; in cazul televiziunii publice durata acestora nu poate depasi 8 minute din timpul oricarei ore date.”);
Tot pentru publicitate a fost somata public si Antena 1. Potrivit CNA, in emisiunea „Felicia”, difuzata pe data de 16.05.2009, s-a facut publicitate mascata brandului Caron, incalcandu-se, astfel, prevederile art 29, alin. 3 din Legea audiovizualului („Comunicarile comerciale audiovizuale cu continut comercial mascat sunt interzise.”).
De asemenea, in aceeasi emisiune, s-a facut publicitate unui cabinet medical Miko Med, incalcandu-se, astfel, prevederile art. 158 din Codul CNA. (“Este interzisa orice forma de publicitate pentru furnizarea de servicii medicale publice, de stat si private.”;