(AdPlayers.ro, Iulian Toma)
Atunci cand, saptamana trecuta, McCann Erickson isi sarbatorea Agentia Anului la Golden Drum, existau oameni care puteau felicita si o alta agentie a anului.
Webstyler este Agentia Anului la Internetics 2007, potrivit unor surse apropiate festivalului de comunicare digitala. Agentia s-ar fi clasat prima, la puncte, in urma unui proces de jurizare a festivalului incheiat la sfarsitul saptamanii trecute.
Contactat de catre AdPlayers, Bogdan Nitu - seful companiei si unul din membrii echipei de jurizare a competitiei nu a confirmat rezultatul, invocand clauza de confidentialitate, fireasca, la care a subscris.
iLeo este agentia numarul 2 la Internetics si probabil marea surpriza a festivalului, daca informatia se va confirma. Surpriza, pentru ca iLeo a debutat oarecum recent pe piata de profil si a ingropat la puncte cateva nume de agentii sau companii sonore cu activitate pe internet, unele dintre ele care deruleaza conturi si proiecte importante pe piata romaneasca.
Nume cu state vechi la Internetics, dar si proiecte mari derulate in ultimul an pe Internet „nu prea se vad” in grila de punctaj a festivalului, destul de zgarcit cu unele inscrieri in acest an, potrivit surselor familiare cu dezbaterile din juriu. Aceleasi surse mai sustin ca in procesul de jurizare a lucrarilor s-au purtat si discutii aprinse, unele chiar mai putin colocviale, legat de acordarea unor trofee sau pretinse premii speciale.
Indiferent care sunt castigatorii si criteriile de jurizare, un lucru este limpede pentru toata lumea. Nivelul general al inscrierilor in festival este departe de comparatia cu alte competitii europene. Ca Internetics s-a transformat intr-un festival in care se inscriu la premii si lucrari copiate din alte proiecte mai vechi pe Internet nu mai reprezinta niciun secret. Exemplele editiei 2007 vin sa confirme acest lucru.
Gala
Celelalte surprize le puteti vedea la Gala Internetics care va avea loc in aceasta seara (joi, 1 noiembrie), data la care aflarea marilor premiati este programata doar pentru unii. Altii stiu castigatorii inca de la sfarsitul saptamanii trecute.
Motivele pentru care premiile sunt cunoscute deja de multi oameni din industrie este legat probabil de termenul de o saptamana scurs intre data la care a avut loc jurizarea si data la care este programata Gala de Premiere. La aceasta se adauga probabil si faptul ca, juriul, in marea lui majoritate local, nu poate fi trimis la Big Brother sau in concediu, fara telefonul mobil.
Emotia premierii, care ar trebui sa pluteasca doar la Gala Internetics, a fost subiectul saptamanii in industria de internet. Timp de o saptamana, sampania victoriei se fasaie putin cate putin, dupa care i se pune dopul si se agita bine in seara Galei.
Cu toate acestea, curiozitatea ramane vie chiar si in seara premierii. Desi toata lumea stie ca Sampania de la Gala Internetics a fost deschisa in urma cu o saptamana, toata lumea o agita bine si se intreaba: Va mai pocni o data?