Afisaj ANULAT. Acesta a fost raspunsul publicitatii impotriva afisajului ilegal la inceput de an 2013. Atunci se auzea vocea jucatorilor din piata de publicitate in cadrul unei campanii care a starnit controverse in lumea celor care lipeau de zor concerte de la Patricia Kaas la Stefan Banica sau Regalul Baletului Rus.
Cu toate ca legatura dintre promovarea unui eveniment si campania de afisare este cat se poate de evidenta, niciunul din organizatorii de concerte nu si-au asumat vreodata raspunderea pentru modul in care afisele ajungeau sa fie lipite peste panourile din statiiile de metrou.
„De 2 ani ne chinuim cu toate mijloacele legale sa stopam fenomenul vandalismului si a afisajul ilegal pe suporturile publicitare din Bucuresti” scria la acea vreme Bogdan Vasile, fostul presedinte al asociatiei ce reunea cei mai importanti jucatori in publicitatea outdoor.
„Cheltuim sute de mii de euro pe intretinerea statiilor de autobuz si ele arata tot rau datorita mizeriilor cu care sunt umplute fara nici un respect. I-am dat in judecata, le-am facut reclamatii, le-am dat preturi incredibile sa intre legal cu publicitatea, le-am creat pachete si produse speciale. Nimic. PMB are in lucru un regulament de afisaj ilegal. Poate acela sa mai ajute. Pana atunci, ne ajutam cum putem”
Cum s-au ajutat? Ce-a facut PMB in 2013? Un proiect care urma sa reglementeze afisajul a fost considerat „inoportun” in forma si la momentul inaintarii lui.
Ce-au mai facut asociatia publicitatii de profil si primariile din Bucuresti Se vede si in ziua de astazi cu ochiul liber. Cu o lege a publicitatii stradale amanate de o ordonanta a guvernului pana in luna noiembrie, nici nu-i de mirare ca peste panouri avem de-a face cu un fenomen inca si mai greu de imaginat: Vandalizarea Vandalizarii. Panourile unor firme care platesc chirii si deruleaza campanii legale devin suport gratuit pentru afise lipite ilegal astazi, peste afise lipite ilegal ieri!
Mai mult in OOH, Vandalizarea, Publicitatea Stradala