(AdPlayers.ro, Iulian Toma)
Din cele 71 de campanii de publicitate inscrise in festival, Effie Awards Romania 2007 a adus pe lista nominalizarilor 54 de finaliste si a acordat 37 de premii Effie (1 Grand Effie, 14 Gold Effie, 10 Bronze Effie, 12 Silver Effie).
Topul celor mai premiati la Effie Awards Romania 2007
Cea mai premiata agentie in topul premiilor Effie si castigatoarea Marele premiu – Grand Effie Awards Romania 2007 este Headvertising cu 5 EFFIE Awards: Marele Premiu / Grand EFFIE pentru Gazeta sporturilor, 2 Gold Effie – 1 Gold Effie pentru HVB Tiriac si 1 Gold Effie tot pentru Gazeta Sporturilor si 2 Bronze Effie - pentru Grania si Dolce.
Urmeaza GMP cu 4 Effie: 3 Gold Effie - Coccolino, Gabriel Rosia Montana si UCPR si 1 Silver Effie – Monte Banato. La o diferenta Silver Bronze se afla Leo Burnett care a castigat deasemenea 4 Effie: 3 Gold – 2 Bergenbier si Tide, alaturi de 1 Bronze pentru Joe. McCann Erickson a castigat si ea 4 Effie, insa mai putin stralucitoare: 3 Silver Effie – Foton, Lowenbrau si Sprite si 1 Bronze Effie pentru Vodafone.
Cu 3 Effie urmeaza Next Advertising si Cap – 1 Gold pentru Salonta si 2 Silver pentru Banca Transilvania si Zaraza 3 stars. Tot cu 3 Effie Awards, dar la o diferenta Silver - Bronze se afla si Cohn & Jansen | Ashley & Holmes : 1 Gold, 1 Silver si1 Bronze , toate pentru Cosmote, insa la 2 categorii de participare.
Cate 2 Effie au obtinut Graffiti BBDO, Propaganda. Ursus Breweries, Publicis Romania. Graffiti BBDO a luat 2 Gold Effie pentru Banca Romaneasca si dacia Logan. Propaganda a castigat 1 Gold Effie cu Radio Guerrilla si 1 Silver Effie cu Fiobilin. Ursus Breweries a luat cu inscrierile Timisoreana 2 Bronze Effie in 2 categorii de concurs distincte. Publicis a luat si ea 2 Bronze effie pentru Renault si Ursus.
Au mai obtinut cate 1 Effie un numar de 6 agentii care au inscris campanii in festivalul eficientei: Engines Servicii de Comunicare a castigat 1 Gold Effie pentru Dero Surf. Cate 1 Silver Effie au primit Ogilvy One pentru Ozone, Grey Worldwide cu Golden Brau, Punct Advertising cu Dero surf, Sister cu Bucegi. Odyssey Communication a obtinut 1 Bronz pentru Fill & Go.
Cine a ajuns in Finala
Cele 54 de finaliste au fost 7 inscrise de Headvertising, cu cate 6 finaliste - McCann Erickson, Leo Burnett si Graffiit BBDO, cu cate 4 - Next Advertising- Cap si GMP, cu cate 3 Ursus Breweries si Cohn & Jansen | Ashley & Holmes, 2 Publicis si Propaganda si, cu cate 1 finalista, 11 agentii – Grey, Lowe, Bridge, Engines, Odyssey, Ogilvy, Loco, Brandstalk, Punct, Saatchi & Saatchi si Sister.
44 de branduri au ajuns sa fie nominalizate pe lista celor 54 de finalisti. De 3 ori Cosmote si Timisoreana, de 2 ori Banca Romaneasca , Bergenbier, Dero Surf , Gazeta Sporturilor , Salonta , Vodafone, si cu cate 1 nominalizare - Alpinia, Tide, Supporters League, Sprite, Toyota Corolla, Renault, Radio Guerrilla, Ozone, OTP Bank, Monte Banato , Mercedes – Benz, Lowenbrau , Juicy Fruit, Joe, HVB Tiriac, Heidi, Grania, Golden Brau , Traditii, Gabriel Rosia Montana , Foton, Fiobilin, Fill & Go , Dorato, Dolce, TVR 2 , Dacia Logan, Zaraza 3 stars, Coccolino, Cardinali , Bucegi, UCPR, Banca Transilvania , Ursus, AVON Breast Cancer Crusade , Arctic.