Credit: Romania CSR Index 2018
Argintul merge la Lidl, GSK si Ursus Breweries, iar bronzul la Siveco, Azomures si Grupul Electrica
adplayers.info
The Azores Sustainability & CSR Services a lansat a treia editie a studiului „Romania CSR Index 2018”, in cadrul conferintei „Best Practices in Romanian CSR”.
Romania CSR index a fost lansat in 2016 si este singurul rating din Romania care evalueaza informatiile non-financiare ale companiilor: informatii despre guvernanta corporativa, impactul economic, de mediu si social. Indexul ia in considerare informatiile publice si a avut 49 de indicatori impartiti in 9 categorii.
Numarul companiilor analizate a crescut la toate cele 696 de companii care au peste 500 de angajati. Agentia The Azores declara ca va mentine acest nivel ridicat, pentru a putea analiza in ce fel creste performanta companiilor de a integra principiile dezvoltarii durabile de la an la an. Obiectivele indexului sunt incurajarea companiilor de a fi mai transparente privind impactul in societate si recunoasterea companiilor lider in abordarea obiectivelor pentru dezvoltare durabila.
Companiile cu cel mai bun punctaj in studiul Romania CSR Index 2018 sunt urmatoarele:
Gold Level: Coca-Cola HBC - 94 puncte, Kaufland Romania - 94 puncte, Raifeissen Bank - 92 puncte, OMV Petrom - 91 puncte, CEZ Romania - 91 puncte, Telekom Romania - 90 puncte.
Silver Level: Lidl - 79 puncte, GSK - 78 puncte, Ursus Breweries - 72 de puncte
Bronze Level: Siveco - 65 puncte, Azomures - 58 puncte, Grupul Electrica - 56 puncte
Raportul complet va fi publicat la sfarsitul lunii iulie. Evenimentul Best Practices in Romanian CSR a fost sustinut de: Coca-Cola HBC Romania, Sustainalytics, TrustLine, Banca Comerciala Romana, Nestle. Printre partenerii media ai evenimentului se numara Wall-Street, Romania Libera, Green Report, stiri.ong, The CSR Report
Concluzii Romania CSR Index 2018
Potrivit autorilor studiului, rezultatele Romania CSR Index 2018 arata un interes usor crescut fata de anul trecut, insa in continuare nivelul de transparenta este scazut, de exemplu aproape 40% dintre companii nu au publicat nicio informatie despre impactul social sau de mediu pentru anul 2016.
Cele mai multe informatii pe care le gasim sunt din categoriile “Investitii in comunitate” si “Impact economic” , in special datorita programelor de educatie prin care companiile contribuie la dezvoltarea comunitatilor.
La polul opus sunt companiile cu rezultate excelente, care acorda si mai mult interes informatiilor non-financiare. Spre deosebire de anul trecut, cand o singura companie a avut peste 90 de puncte in Romania CSR Index, anul acesta sunt 6 companii care au depasit pragul de 90 de puncte.
In ansamblu, se observa o imbunatatire a informatiilor despre dezvoltarea durabila in companii, in sensul ca acestea cuprind mai multi parametri de masurare si mai multe obiective de sustenabilitate.
Referitor la campaniile de CSR, tendinta este de a acorda mai multa atentie proiectelor care sunt corelate cu strategia de business si cu industria din care fac parte companiile. in plus, un numar tot mai mare de companii isi asuma mai multa responsabilitate cu privire la traditiile si cultura romaneasca, iar numarul acestor proiecte a crescut.
Liderii in clasament
"Sustenabilitatea nu este un hobby, ci este parte din strategia grupului nostru, Coca-Cola HBC. Ca urmare, in ultimii 4 ani suntem lider al sustenabilitatii in industria bauturilor, in Europa si intreaga lume, conform clasamentului Dow Jones Sustainability Indexes” declara Irina Ionescu, Public Affairs & Communication Manager Coca-Cola HBC Romania. „Investitorii se uita din ce in ce mai mult la modul in care faci business, nu doar la cati bani ai, astfel ca raportarea non-financiara este la fel de importanta, poate mai importanta uneori decat cea financiara, daca arati ca esti in stare sa gandesti pe termen lung."
“Cel mai eficient mod de a creste increderea este prin educatie, iar educatia financiara este principala directie de CSR a companiei noastre - avem programe variate, de la gradinite pana la adulti. Foarte interesant, 45% dintre romani considera ca bancile si bancherii trebuie sa ii educe financiar; de aceea, in Romania, adultii sunt o prioritate pentru cursurile de educatie financiara. increderea se castiga atunci cand intelegem nevoile si nivelul real al celor cu care vorbim!”, adauga Nicoleta Deliu, Head of Corporate Communications and Community Affairs, Banca Comerciala Romana
“In cadrul Sustainalytics, ne-am propus sa sprijinim companiile sa isi imbunatateasca performanta economica, ajutandu-le, in acelasi timp, sa devina mai sustenabile. Guvernanta corporativa reprezinta o principala provocare pentru companiile romanesti si necesita imbunatatiri majore, in special in ceea ce priveste calitatea raportarii in engleza si a politicii de remunerare.”, spune Darren Willman, Corporate Governance Research Manager, Sustainalytics.
Autoarea studiului, compania The Azores este o agentie de consultanta din Romania, specializata in sustenabilitate corporativa si CSR. Agentia a fost infiintata in 2013 cu scopul de a sprijini companiile din Romania sa abordeze conceptul de sustenabilitate corporativa in conformitate cu standarde recunoscute la nivel international si de a creste nivelul de constientizare privind responsabilitatea sociala. Principalele servicii ale agentiei sunt definirea strategiei si raportarea de CSR.
Raportul poate fi descarcat de pe pagina onlin dedicata Romania CSR Index 2018
Mai mult in CSR