( AdPlayers.ro ) Romanian Public Relations Award isi asteapta concurentii pana pe data de 12 septembrie 2005. Gala a Excelentei in Relatii Publice, dupa cum spun promotorii sai, competitia este organizata pentru a treia oara in Romania de fundatia Forum for International Communications. Intrecerea premiaza, mai precizeaza organizatorii, cele mai valoroase campanii de Relatii Publice.
Competitia este structurata pe doua categorii principale: campanii comerciale si campanii non-comerciale. Proiectele care trec de prima etapa de jurizare si care vor fi nominalizate pentru a doua etapa, vor fi anuntate la inceputul lunii octombrie pe site-ul competitiei. Criteriile de jurizare pot fi consultate pe site-ul concursului www.praward.ro.
55 de proiecte in 2004 - in crestere cu 175% fata de 2003In crestere cu 175% fata de anul 2003, Romania Public Relations Award 2004 a reunit anul trecut un numar de 55 de proiecte, reflectand totusi intr-o mica masura, “abundenta” campaniilor de profil din Romania, campanii de PR ce “toaca” zilnic zeci de tone de hartie de ziar sau reviste, sau blocheaza casutele de e-mail ale canalelor media. Acest lucru nu inseamna insa ca organizatorii nu merita cel putin un premiu pentru perseverenta cu care cauta de cativa ani buni proiecte care fac cinste titlului de “Excelenta in Relatii Publice” .
Clubul prezentelor simbolice
Intrecerea este organizata cu sprijinul Asociatiei Romane a Profesionistilor in Relatii Publice (ARRP). Pentru cei mai putin avizati, in Romania mai exista si Clubul Companiilor de Relatii publice ( CCRP ) ce reuneste un numar semnificativ de agentii din piata de profil, printre care se numara 2activePR, DC Communication, Free Communication, Image promotion, Millenium Communication, Ogilvy PR Worldwide, Prais Corporate Communication, Perfect LTD si Premium Communication. Cel putin pana in acest an, nici membrii CCRP nu au “rupt pragul” inscrierilor la Romanian PR Award, intrecerea fiind mai degraba un spatiu al absentei acestora, sau cel mult al unei prezentei simbolice in comparatie cu activitatile de PR derulate de catre agentiile respective.
Nici departamentele de relatii publice ale unor agentii de publicitate precum McCann Erickson, Graffiti BBDO, Saatchi & Saatchi, Lowe & Partners, Grey Worldwide Romania sau Tempo Advertising nu avem multe motive sa credem ca vor cheltui multi bani in competitia de PR. O parte dintre aceste agentii inscriu putine lucrari chiar si in festivaluri de publicitate.
"Oamenii din PR"-ul comercial ies la lumina?
Nu este exclus ca intr-o piata in care bugetele pentru campaniile de PR sunt ca si inexistente, chiar de taxa de participare sa fie explicatia numarului mic de proiecte inscrise in competitie. Taxa (120 de EUR in acest an) nu este departe de cea de inscriere intr-un festival de publicitate, ea fiind solicitata cu greu si surorilor mai bogate - agentiile de publicitate. Organizatiile non-guvernamentale care beneficiaza de o taxa mult mai redusa (40 Euro in acest an) au sansa de a lasa in urma si in acest an proiectele de PR comercial.
Desfasurare: 6-10 octombrie. Premierea: 7 noiembrie
Premiile vor fi decernate pe data de 7 noiembrie 2005, in cadrul unei ceremonii festive, ce va avea loc la JW Marriott Grand Hotel, gazda evenimentului. Perioada dedicata evenimentului (6-10 noiembrie 2005) numita de organizatorii competitiei "Saptamana PR-ului Romanesc" va cuprinde, pe lânga festivitatea de premiere, o serie de conferinte si seminarii care au ca obiectiv de a oferi o platforma adecvata pentru schimbul de experiente intre profesionistii domeniului.
Organizatorii mai spun ca evenimentul se desfasoara in stransa corelatie cu prestigioasa competitia internationala a Asociatiei Internationale de Relatii Publice (IPRA), "Golden World Award". Intrecerea se bucura de sprijinul unor organizatii precum Confederatia Internationala de Relatii Publice (CERP), Asociatia Romana a Profesionistilor in Relatii Publice (ARRP), Academia Europeana de Relatii Publice (EAPR), Camera de Comert si Industrie a României si ARBOmedia.
Sponsorul principal al Romanian Public Relations Award 2005 este Connex. Pe langa operatorul de telefonie mobila printre sponsorii Romanian Public Relations Award se mai numara BRD Groupe Societe Generale, Quadrant Amroq Beverages, Microsoft, Interbrew, United Communications, New Century Holdings, JTI, Softwin, JW Marriott Grand Hotel, Media Image, 3M, Achelis & Partner. Printre partenerii media se numara Realitatea TV, Cotidianul, Business Magazin, Banii Nostri si InvestRomania. ( Irina Toma, Iulian Toma )