Desi sarbatoarea nationala preferata de cei mai multi romani din mediul urban este ziua de 1 Ianuarie – Anul Nou (36%), Ziua Nationala a Romaniei ocupa pozitia a doua, considerata sarbatoarea nationala preferata de 30% dintre respondenti. Pentru persoanele peste 55 de ani, 1 Decembrie ocupa pozitia 1 in topul sarbatorilor preferate (49%).
AdPlayers. info
Pe 1 Decembrie 2022 sarbatorim 104 ani de la Marea Adunare de la Alba Iulia in care s-a votat unirea Transilvaniei cu Romania, iar, din 1990, aceasta este si Ziua Nationala a Romaniei. In acest context, Reveal Marketing Research a desfasurat un studiu pentru a afla care sunt planurile romanilor in aceasta perioada, dar si cat de apropiati sunt de tara noastra in ceea ce priveste consumul produselor romanesti.
Dupa 1 Ianuarie (36%), Ziua Nationala este sarbatoarea nationala preferata a romanilor (30%). 42% dintre romani vor petrece Ziua Nationala acasa, unde vor alege sa se relaxeze. Legumele si fructele sunt considerate cele mai calitative produse romanesti (23%), urmate de vin (16%). Sunt doar o parte dintre concluziile cercetarii Reveal Marketing Research.
Revelionul, mai important pentru romani decat Ziua Nationala
Desi sarbatoarea nationala preferata de cei mai multi romani din mediul urban este ziua de 1 Ianuarie – Anul Nou (36%), Ziua Nationala a Romaniei ocupa pozitia a doua, considerata sarbatoarea nationala preferata de 30% dintre respondenti. Pentru persoanele peste 55 de ani, 1 Decembrie ocupa pozitia 1 in topul sarbatorilor preferate (49%).
Ziua Femeii este sarbatoarea preferata a 13% dintre romani, iar Ziua Copilului a 12% dintre acestia. Pentru tinerii intre 18-24 de ani Ziua Copilului este semnificativ mai putin importanta (3%), acestia sarbatorind in mai mare masura Ziua Femeii sau Ziua Europei. Ziua Muncii si Ziua Monarhiei sunt preferate de putini romani, acestea scorand 2%.
Cum vor sarbatori romanii Ziua Nationala a Romaniei
42% dintre respondenti declara ca vor sarbatori Ziua Nationala a Romaniei acasa, unde se vor relaxa, intr-o masura mai mare persoanele peste 55 de ani (52%). Un sfert dintre romani vor organiza si o masa festiva in familie sau cu prietenii, iar 14% declara ca vor participa la paradele si evenimentele organizate pe 1 Decembrie.
28% dintre romanii din mediul urban vor profita de mini-vacanta de saptamana aceasta pentru a parasi orasul pentru un concediu. Tinerii intre 24 si 34 de ani vor pleca in concediu in perioada aceasta intr-o masura semnificativ mai mare (34%).
Dintre acestia, o treime declara ca va merge la munte, 28% vor vizita rude iar 18% vor alege sa viziteze un alt oras din tara. Un procent mai mic, 7% dintre cei care vor pleca in concediu in perioada urmatoare, vor parasi tara sau vor vizita prieteni in alta zona a tarii.
Alimentele romanesti sunt considerate net superioare celor produse in afara tarii
Pentru 47% dintre romanii din mediul urban originea sau tara producatoare este relevanta in alegerea produselor pe care le achizitioneaza. Pentru persoanele peste 45 de ani aceasta este semnificativ mai importanta (65%). Mai mult decat atat, doua treimi dintre respondenti declara ca verifica originea produselor in magazin, inainte de achizitionare.
In urma rezultatelor studiului realizat de Reveal Marketing Research, putem observa ca produsele romanesti sunt preferate intr-o masura semnificativa celor importate. Romanii considera legumele si fructele cea mai buna categorie de produse romanesti, cu 23% dintre respondenti considerand acestea ca fiind de cea mai buna calitate. Vinul este considerat cel mai de calitate produs romanesc de 16% dintre romani, iar apa imbuteliata de 12%.
Produsele romanesti de o calitate superioara celor importate sunt considerate a fi cele alimentare. 97% dintre romani considera lactatele romanesti ca fiind mai calitative decat cele straine. Valori asemanatoare intalnim pentru carne (96%), legume si fructe (96%), apa imbuteliata (96%), dar si pentru produsele de baza (faina, ulei etc) (94%) si produsele de patiserie (94%).
Pe de cealalta parte, romanii considera intr-o proportie semnificativa (77%) ca automobilele produse in afara tarii sunt de o calitate superioara celor romanesti. Aceeasi situatie o intalnim si in cazul articolelor vestimentare, pentru care 55% dintre romani considera ca cele importate sunt mai calitative decat cele produse in Romania.
Pentru tinerii intre 18 si 24 de ani se observa o tendinta marginala de a considera produsele din afara tarii ca fiind mai calitative decat cele romanesti, in particular pentru categoriile de produse non-alimentare (diferenta ponderata este de 10% in medie pentru toate categoriile masurate).
Mai mult in Business, Cercetare, Research, Market