Consiliul Roman pentru Publicitate (RAC) a lansat Copy Advice, un serviciu prin care companiile sau agentiile de publicitate pot solicita recomandari in realizarea unei comunicari comerciale, astfel incat sa fie respectate principiile si standardele etice in publicitate reunite in Codul de Practica in Publicitate elaborat de RAC.
„Speram ca efectele sa nu se lase asteptate, si sa scada numarul campaniilor contestate sau care ajung subiecte de discutie pentru C.N.A sau pentru Comitetele Etice RAC”, spune Victor Dobre, membru in Consiliul Director RAC si Directorul Executiv al IAA.
Detinatorii unei campanii de comunicare pot solicita serviciul Copy Advice la RAC pentru orice forma de publicitate, de la spot tv, radio, print, pana la forme neconventionale.
Potrivit reprezentantilor RAC, intregul proces, de la depunerea solicitarii si pana la raspunsul comitetului de Copy Advice, dureaza trei zile si contine inclusiv sugestii privind modificarile necesare pentru ca o comunicare sa fie conforma cu principiile etice prevazute de Codul de Practica in Publicitate elaborat de RAC.