„Prin evolutia lor accelerata din ultimii ani, retelele de retail si cele de media au ajuns la o intersectie care modeleaza viitorul in industria de advertising. Astfel, am dezvoltat un ecosistem media, atat fizic cat si digital, care ajuta brandurile sa se conecteze cu cumparatorii in momente mai relevante si in moduri mai personalizate. Aceasta retea media inovativa le permite brandurilor sa exploreze noi teritorii si sa se adapteze mai rapid schimbarilor din comportamentul consumatorilor iar campaniile de advertising derulate in acest context au potentialul de a atinge un nivel de eficienta nemaiintalnit pana acum pe piata." spune Cosmin Radoi, co-fondator, Retail Media Hub.
AdPlayers. info
Reteaua moderna de publicitate va fi lansata in parteneriat cu Footprints AI, software-ul romanesc de retail media bazat pe una dintre cele mai avansate tehnologii in domeniu la nivel global, si Retail Media Hub, primul integrator major al serviciilor de retail media cu brandurile si agentiile de pe piata locala.
Estimarile arata ca brandurile care vor plasa advertising in reteaua de retail media Profi vor avea putea conta pe o eficienta de monetizare de 3-5 ori mai mare fata de colaborãrile cu alte retele publicitare, inclusiv platformele media noi - Google sau Meta - si media clasice - radio sau TV.
Microsoft sustine acest proiect unic pentru Romania prin infrastructura sa cloud recunoscuta pentru proiecte de o asemenea anvergura - Microsoft Azure.
Profi, lantul romanesc de retail cu cea mai mare extindere in teritoriu, lanseaza Profi Retail Media, cea mai ampla astfel de retea din Romania. Aceasta este dezvoltata in parteneriat cu Footprints AI, companie romaneasca de tehnologie ce dezvolta si comercializeaza una dintre solutiile de Omnichannel Retail Media cele mai avansate din punct de vedere tehnologic la nivel global.
Peste 4000 de display-uri
"O data in plus, reteaua noastra face pasi mari in directia digitalizarii si eficientizarii", afirma Calin Costinas, director general adjunct Profi. "Cu peste 4000 de displayuri si cu instalatii radio active in toate magazinele noastre in prezent, numarul lor urmand sa se dubleze in viitorul apropiat, Profi dispune de o inegalabila capacitate de promovare in teritoriu, capacitate pe care de acum o punem si la dispozitia brandurilor din diverse domenii, altele decat retail, care doresc sa beneficieze de o acoperire nemaiintalnita pana acum in Romania"
Reteaua de retail media lansata de Profi este operata de Retail Media Hub (RMH), liderul pietei locale in integrarea serviciilor oferite de retele de advertising de acest tip si promotor al solutiilor inovative de comunicare instore. RMH se ocupa de activitatea de media selling, lucrand direct cu brandurile si agentiile de media, si asigura totodata supervizarea executiei campaniilor publicitare.
Microsoft Romania sustine acest proiect de o anvergura unica in Romania prin infrastructura sa de cloud si Inteligenta Artificiala, Microsoft Azure.
Retelele de retail media conecteaza datele despre consumatori ale retailerilor cu advertiserii. Astfel de retele utilizeaza targetarea bazata pe comportamentul de cumparare din retail si fac posibila distributia mesajului publicitar prin canalele media proprii ale retailerului pentru a livra reclame personalizate atat in magazine, cat si in canalele online.
"Lansam un proiect de advertising aparte – cea mai mare retea de retail media din Romania, dezvoltata cu cea mai avansata tehnologie de targetare omnicanal si in parteneriat cu leaderul local pentru monetizare. Le oferim brandurilor acces la date esentiale, dar anonimizate, despre comportamentul de consum in magazinele Profi, pentru ca acestea sa-si deruleze campaniile de promovare mult mai eficient prin reteaua noastra. Cei peste 1,2 milioane de clienti Profi care isi fac zilnic cumparaturile in cea mai extinsa retea de magazine din tara vor avea si ei de castigat. Vor primi oferte hiper-personalizate, care raspund asteptarilor, nevoilor si obiceiurilor lor de achizitie, dincolo de produsele cu cele mai bune oferte pe care le gasesc deja pe rafturile noastre", a precizat Catalin Pavel, Digital & Data Director, Profi.
Tehnologia Footprints AI a fost selectata de Profi pentru capacitatea de a lansa cu succes astfel de proiecte majore intr-un timp record, de mai putin de 3 luni. In plus, tehnologia proprietara Footprints AI permite o abordare inovatoare a advertisingului de tip Retail Media, ce promite a genera de cinci ori mai multa eficienta . Solutia permite targetarea dinamica pe baza comportamentului de consum a clientilor Profi din magazinele fizice, promitand o imbunatatire constanta a experientei de cumparare.
Brandurile care vor face advertising in reteaua de retail media Profi au acces la cea mai eficienta modalitate de targetare a audientei atat in magazine, cat si pe canalele digitale. Asta se traduce intr-o eficienta estimata de 3-5 ori mai mare fata de alte retele de advertising, noi sau clasice, incluzand Google si Meta, radio sau TV
„Intram in parteneriat cu cea mai extinsa retea de magazine din Romania si ajutam la lansarea in Romania a unei retele de retail media unica prin dimensiunile sale si, implicit, prin eficientizarea bugetelor pe care brandurile le vor aloca in activarile lor in-store si online. Tehnologiile noastre foarte avansate sunt utilizate de Profi pentru a maximiza monetizarea datelor comportamentale generate de clientii din magazine. Acest lucru se realizeaza prin conversia traficului anonim din locatiile Profi in audiente media cu un comportament de achizitie predictibil cu ajutorul inteligentei artificiale, oferind astfel brandurilor randament crescut si totodata vizibilitate totala asupra rezultatelor in vanzari din investitiile facute in publicitate", spune Dan Marc, fondator si CEO, Footprints AI.
In mod uzual, atunci cand utilizeaza instrumente clasice de advertising, retailerii monetizeaza maxim 15% din datele pe care le detin despre clienti. Cu solutia Footprints AI, reteaua de retail media Profi ofera acces la comportamentul de consum al tuturor clientilor intr-un mod anonimizat si da posibilitatea brandurilor si agentiilor de media sa acceseze direct reteaua pentru a livra mesaje publicitare eficiente catre aceste audiente.
„Prin evolutia lor accelerata din ultimii ani, retelele de retail si cele de media au ajuns la o intersectie care modeleaza viitorul in industria de advertising. Astfel, am dezvoltat un ecosistem media, atat fizic cat si digital, care ajuta brandurile sa se conecteze cu cumparatorii in momente mai relevante si in moduri mai personalizate. Aceasta retea media inovativa le permite brandurilor sa exploreze noi teritorii si sa se adapteze mai rapid schimbarilor din comportamentul consumatorilor iar campaniile de advertising derulate in acest context au potentialul de a atinge un nivel de eficienta nemaiintalnit pana acum pe piata." spune Cosmin Radoi, co-fondator, Retail Media Hub.
Prin interpretarea datelor comportamentale cu ajutorul inteligentei artificiale, targetarea automata si capabilitatile reunite ale acestui parteneriat, reteaua de retail media Profi estimeaza ca va genera eficiente in alocarea bugetelor de media de pana la cinci ori mai mari pentru brandurile ce vor apela la acest sistem.
Partenerii
Profi
Cu 28.000 de angajati in 1.667 de magazine proprii si partenere din mai bine de 800 de localitati urbane si rurale, Profi este cel mai mare angajator privat din Romania. PROFI SUPER, PROFI CITY, PROFI GO si PROFI LOCO, cele patru formate de magazin ale retelei, desfac o gama de 5.000 de produse apreciate de cei peste 1,2 milioane de clienti care zilnic isi fac aici cumparaturile. Mai bine de 94% dintre aceste produse provin de la furnizori din Romania. Cifra de afaceri a retelei, de 11,7 miliarde de lei, plaseaza compania pe locul trei in sectorul de retail romanesc.
Footprints AI
Footprints AI este startup-ul romanesc de tehnologie ce dezvolta si comercializeaza una dintre cele mai avansate platforme de retail media din lume, oferind o modalitate simpla si extrem de accesibila de conversie a traficului anonim in clienti profitabili pentru retailerii cu prezenta fizica cu ajutorul tehnologiei avansate de Inteligenta Artificiala.
O serie intreaga de retaileri globali de calibru folosesc in prezent solutia software Footprints AI: Rimi Baltic (liderul pe piata de retail in tarile baltice), Lagardère (operatorul brandurilor inmedio si 1 minute), INGKA (proprietarul centrelor comerciale in care opereaza brandul IKEA), Majid Al Futtaim (unul dintre proprietarii si operatorii de retail de top din Emiratele Arabe Unite), Auchan, Hyundai, Jaguar Land Rover si altii.
Retail Media Hub
Retail Media Hub este o companie specializata in servicii in-store media integrate. Compania reuneste experti in marketing, vanzari, media si comunicare in-store pentru a gandi si implementa o conexiune mai eficienta intre marci si consumatori la punctele de vanzare, locul unde sunt luate deciziile de cumparare in aproape 70% din situatii. Scopul companiei este sa proiecteze si sa dezvolte un ecosistem figital (fizic si online) care ajuta brandurile sa se conecteze cu cumparatorii in cel mai eficient mod, oferind simultan o experienta de cumparaturi imbunatatita."
Mai mult in Retail, OOH, DOOH