(AdPlayers.ro, Iulian Toma)
Castigatorii IAA Excellence Awards2009. Fratelli Lounge, Bucuresti, 18 februarie. Lume multa. Masini de fitze. Trabucuri scumpe. Parfumuri de firma. Oameni de marketing si comunicare cu parul mai mult sau mai putin alb. Doamne distinse, domnisoare frumoase. Domni cu costume alese. Oameni in cautare de oportunitati de clienti, sau un loc de munca mai bine platit. Sute de carti de vizita schimbate.
Printre toate acestea, lumea curioasa: Cine va fi premiat? Cei mai batrani sau cei mai tineri? Cine se va lauda cu inca un trofeu pe care il va duce in agentie, iar maine va veni iar la munca sa produca vanzari pentru clienti?
Toti cei premiati la Aniversarea celor 15 ani de IAA meritau o distinctie care sa recompenseze o munca, uneori de o viata de om, in publicitatea romaneasca. Toata lumea a muncit pentru premiul castigat, insa multi dintre ei au fost impinsi de obligatia profesionala sa faca acest lucru. Sa puna bazele unor comitete si comitii. Sa faca vanzarile sa se invarta frumos.
Un singur om a plecat aseara cu un premiu care nu a invartit bani, iar satisfactia profesionala se lasa intotdeana asteptata. Un singur om avea sa duca acasa un premiu multumit doar ca stradania lui de a insufla incredere si speranta in ziua de maine nu a trecut neobservata. Fie si doar de oamenii din sala.
Un singur om va munci probabil si in urmatorii ani fara ca multa lume din comunicare sa-i observe stradania, si fara sa-si doreasca sa primeasca ceva in schimb. Un om care va fi invitat la posturile de televiziune la fel ca si pana astazi – aproape deloc - sa scoata ce este mai bun din noi. Poate si tocmai de aceea este asa rar invitat la TV -asta nu face rating.
Un om cu un buget de comunicare intotdeauna Pro Bono, iar campania lui in fiecare an nemonitorizata de vreun instrument de masurare a investitiilor in media. Cine putea sa faca toate astea, decat un Om Frumos?
Un om care ne molipseste cu increderea ca putem fi si noi ceea ce el numeste „Omul Frumos”, om pe care, desi ne-ar placea sa fie altfel, il gasim atat de rar in noi. "Omul frumos" pe care nu il puteti intalni prea des la posturile de televiziune pentru ca acestea sunt tot mai des in cautarea „Omului Urat”. Miza? Doar omul urat se pare ca face rating si pune spoturile la treaba. Sa fie oare asa?
Probabil prima editie a IAA Excellence Awards in care o mana de oameni din comunicare au descoperit ceea ce ar trebui sa existe mai bun in fiecare dintre noi. Puterea de a avea curajul sa ne intrebam in fiecare zi „Cine suntem”.
IAA l-a premiat la editia din acest an si pe actorul Dan Puric. „Pentru un om-fenomen, care si-a pus notorietatea dobandita ca actor in slujba unui ideal inaltator – puterea de a insufla speranta, printr-o ‘pledoarie pentru memoria colectiva’ – volumul “Cine Suntem ?” si prin toate aparitiile sale publice”
AdPlayers va recomanda sa ii descoperiti si recenta sa aparitie editoriala pe care o mai puteti gasi inca prin librarii:
„Dan Puric, despre Omul Frumos”. O carte dedicata "Parintelui Justin Parvu, voievodul ortodoxiei romanesti, grupa sangvina nepatata a poporului roman."
Premiile.
Diplome acordate cu ocazia aniversarii celor 15 ani de IAA in Romania:
Fostii Presedinti IAA: Mihail Vartosu, Bogdan Enoiu, Veronica Savanciuc, Mihai Ghyka, si cei care constant au sprijinit asociatia dar si industria in general: Radu Florescu, Manuela Necula, Mihaela Ungar, Sorin Psatta, Alexandra Gatej, Giulia Burlui .
Premiile de Excelenta IAA 2009
Mihai Barsan (Ursus Breweries)
“Pentru viziune si leadership in transformarea brandului Timisoreana in cea mai vanduta bere din Romania si pentru implicare in educatia continua a industriei de marketing si comunicare, in calitate de professor de Administrarea Afacerilor la Scoala IAA.”
Bogdan Nitu (Webstyler)
“Pentru pentru performantele constante in comunicarea online, si pentru aspiratia catre excelenta, recompensate de unica nominalizare digital media Cannes 2008, Silver Drum in 2007 si nominalizare in 2008 – Interactiv Golden Drum, de 4 ori agentia anului la festivalul Internetics »
Realitatea TV
« Pentru programul Romania prinde radacini, parte a campaniei COD VERDE a Grupului Realitatea Catavencu, un demers de durata si fara precedent pentru reimpadurirea Romaniei, reducerea poluarii si salvarea ariilor protejate. »
Paula Herlo si Cosmin Stan(PRO TV)
„Pentru cel mai important premiu de televiziune, EMMY, primul care revine unei statii de televiziune din Europa de Est. Cele trei reportaje premiate sunt parte din Campania “Tu stii ce mai face copilul tau ?” si au fost realizate cu spriinul echipei formate din cameramanul Sergiu Matei, editorii Marius Ivan si Eduard Tarna si producatorul Alex Livadariu «
Elena Ionita (Leo Burnett) + Maria Pichiu (P&G) si Raluca Mihailescu (P&G)
“Pentru creativitate in strategie si eficienta in comunicare in Campania Wash& Go, care a fost exportata cu succes in toata regiunea si recompensata cu bronz la Euro EFFIE in 2008.”
Gabriela Lungu (The Practice)
“Pentru contributia sustinuta la cresterea reputatiei si nivelului profesional in relatii publice si pentru cele 7 campanii si programe de PR care au obtinut 14 nominalizari si au castigat 8 premii locale si internationale. In 2008., pentru Platinum si GOLD SABRE care au facut ca The Practice sa devina cea mai premiata agentie de PR din Europa de Est in 2008 . »
Petrom
« Pentru platforma de Corporate Social Responsibility “Respect penru Viitor” , un amplu program cu rezultate concrete, care raspunde nevoilor societatii si mediului inconjurator ca parte integranta a conduitei de business Petrom »
Rafael Treguer (Dacia Renault )
« Pentru succesul si viziunea dezvoltarii si implementarii strategiilor de marketing si branding care au sustinut cresterea vanzarilor de automobile Dacia in Romania si impunerea marcii peste hotare ».
Fundatia Dinu Patriciu
« Pentru programele “Inventeaza-ti viitorul” si “Orizonturi deschise” prin care sunt acordate annual 5,000 de burse pentru elevii de liceu, 500 de burse pentru studenti si 50 de burse pentru masteranzi si doctoranzi, prin aceasta initiativa contribuind la cresterea nivelului de educatie si excelenta din societatea romaneasca. »
Mihnea Gheorghiu (student la Miami AdSchool)
« Pentru singurul creativ roman care a contribuit la o serie de lucrari premiate cu Silver la Cannes Lions 2008, castigand si un bronz la Clio Awards 2008 in categoria ‘Innovative Media’ »
Serban Alexandrescu (Headvertising)
« Pentru verticalitate si promovarea originalitatii si a principiilor etice in creatia publicitara, pentru contributia la lansarea Art Director’s Club in Romania si pentru implicarea in Scoala ADC lansata in 2008 ».
Dan Puric
« Pentru un om-fenomen, care si-a pus notorietatea dobandita ca actor in slujba unui ideal inaltator – puterea de a insufla speranta, printr-o ‘pledoarie pentru memoria colectiva’ – volumul “Cine Suntem ?” si prin toate aparitiile sale publice. »