OMD si Starcom Media Vest, în fruntea celor mai creative agentii de media
Duminca, 18 Februarie 2007

OMD si Starcom Media Vest, în fruntea celor mai creative agentii de media.OMD si Starcom Media Vest, în fruntea celor mai creative agentii de media.

(AdPlayers.ro, Iulian Toma)

OMD si Starcom Media Vest sunt în fruntea celor mai creative agentii media, potrivit celei mai recente editii The Gunn Report for Media 2006. Raportul global examineaza mai multe categorii, incluzând cea mai creativa agentie de media, retea de media sau advertiser.

Metodologia

Similar metodoligiei de lucru utilizate de The Gunn Report ce examineaza perfomanta agentiilor în materie de creativitate, metodologia The Gunn Report for Media puncteaza fiecare agentie si campanie media în competitiile internationale cu, de la 3 la 5 puncte, pentru Cel mai Bun sau Grand Prix în categorie, 2 sau 3 puncte pentru un câstigator sau Aur (Gold Award), si 1-2 puncte pentru Argint (Silver Award) sau Bronz (Bronze Award). Campaniile media mai primesc deasemenea puncte pentru premii în diferite categorii (Best Use of Sponsorship, Best Use of TV, etc.).

OMD si Starcom Media Vest, în fruntea celor mai creative agentii de media"The Gunn Report for Media reuneste lista câstigatorilor din cele mai importante competitii din industrie, desemnând, anual, prima liga a industriei de comunicare (în media n.r.)”, a spus Isabelle Musnik, Editor al The Gunn Report for Media.

„Raportul îsi propune sa trimita un semnal industriei de marketing, sa puna într-o lumina globala inovatia în media si sa inspire înalte standarde ale produsului media, în întreaga lume”, continua Musnik. “Viitorul industriei sta în puterea inovatiei a creativitatii în media. Cele 53 de competitii, raportate în acest an, o dovedesc”.

Raportul a fost sustinut, si în acest an, de catre Procter & Gamble. Bernhard Glock, P & G Vice President, Global Media and Communication a afirmat: “Este clar ca asemenea canalelor media pe care le utilizam pentru a ne conecta la consumatorii nostri, este la fel de vital ca si continutul creativ pe care vrem sa îl transmitem”.

Bernhard Glock spune ca atât timp cât consumatorii au mai mult control pentru consumul de media, în paralel cu cresterea continutului media si al numarului de mesaje ce le capteaza atentia, angajarea acestora în receptarea mesajelor devine o provocare cu atât mai importanta.

The Gunn Report for Media 2006 poate fi achizitionat la un pret de 50 euro (sau 70 USD) (www.gunnreport4media.com) .

Agentia Anului în Topul Creativitatii Media: OMD

În topul The Gunn Report for Media 2006 râmâne, pe acelasi loc ca în editia precedenta, agentia  OMD cu 206 puncte. Starcom MediaVest râmâne si ea pe pozitia secunda, cu 116 puncte. Pe locul 3, în urcare cu 2 locuri, se afla MindShare, cu 107 puncte.

Îi urmeaza mediaedge cia, pe locul 4, cu 69 de puncte, în urcare si ea, deasemenea, cu 2 locuri. Pe locul 5 se afla Universal McCann, cu 64 de puncte, si ea în urcare cu 2 pozitii, fata de anul precedent. Cu 59 de puncte, MediaCom cade 2 pozitii, pe locul 6. ZenithMedia înregistreaza cea mai mare cadere, cu 4 pozitii, trecând pe locul 7, cu 56 de puncte.

Reteaua Media Globala a Anului: GroupM

În urcare cu un loc, fata de anul precedent, GroupM (WPP) vine în fruntea clasamentului creativitatii retelelor media globale, cu 352 de puncte. Si ea în urcare cu o pozitie, Omnicom Media Group se afla pe locul 2, cu 332 de puncte. Aceasta eate urmata, pe locul 3, de Publicis Groupe Media care a acumulat 271 de puncte, în cadere cu 2 locuri fata de anul precedent.

Pe acelasi loc ocupat anul trecut se afla Interpublic Media Council, pe pozitia a patra, cu 126 de puncte. Havas urca un loc, pe 5, fata de anul precedent, cu 62 de puncte. Aegis pierde un loc, clasându-se pe pozitia 6, cu 55 puncte.

Advertiser-ul Anului: Nike

În 2006, sase adevrtiseri au fost premiati pentru creativitatea în media. Nike, pe pozitia secunda anul precedent, a trecut pe primul loc în 2006, pentru campanii premiate la 14 festivaluri demonstrând astfel calitatea si originalitatea activitatii în media, în întreaga lume. Sony urmeaza pe locul 2, Lynx pe 3, McDonald’s pe 4, iar Coca-Cola si Adidas, la egalitate, pe locul 5.

Campania de Media a Anului

Din pacate, raportul lasa loc liber la titlul de Campanie Media a Anului, în 2006. Campaniile creative în media sunt foarte diferite de la o tara la alta, apreciaza autorii. Nu multe dintre aceste campanii sunt europene si, cu atât mai putin internationale. În 2006, doar trei campanii au obtinut premii în mai mult de 2 festivaluri si niciuna dintre ele nu au acumulat un numar semnificativ de puncte pentru a fi premiate.

Dealtfel, The GunnReport for Media a ales sa sublinieze învingatorii din principalele trei mari competitii globale: Cannes, The Clios si One Show .

Câstigatorii principalelor competitii globale, în media 2006

CANNES

Launching an Airline, Lynx, Grand Prix, Gold Lion (Best Use of Mixed Media)

Rubbish Film Fest, Telecom, New Zealand, Gold Lion (Best Use of Internet/New Media)

The Biggest Monopoly, Hasbro UK, Gold Lion (Best Use of Outdoor Media)

Size, Mini, Gold Lion (Best Use of Ambient Media)

Embracing the Olympic, Mairie de Paris, Gold Lion, (Best Use of Special Events)

Sperm Strike, Duo , Gold Lion, (Young Adults 18 - 34 years)

CLIO

Exista 2 categorii, jurizând startegia de media si creativitatea: Content & Contact si Innovative Media

Fill the City with Questions !, goo / NTT -  Winner, Content & Contact

Fifa 2006 - Be the Ball, Adidas - Winner, Innovative Media

ONE SHOW

Starbucks, Starbucks, Winner 


PUBLICITATE: