„Nu am verificat foarte amanuntit originalitatea layout-ului”, Cosmin Corcoveanu, Parfumeria.ro
Luni, 15 Octombrie 2007

(AdPlayers.ro, Iulian Toma)

„Categoric nu”, a negat pentru AdPlayers, Cosmin Corcoveanu de la Publitz Media, proprietarul Parfumeria.ro, intrebat daca a stiut pana la Internetics 2007 de asemanarile intre propriul magazin online si Victoria’S Secret.

„Anterior lansarii Parfumeria am studiat piata de cosmetice online (piata romaneasca mai amanuntit, cea externa foarte putin si numai la nivel de studii si statistici pentru ca nu constituia oricum tinta noastra) insa nu am trecut granitele acestei nise si oricum nu am ajuns la site-ul Victoria Secret”, a adaugat el.

„Originalitate” livrata prin contract

Povestea Parfumeria.ro care s-a retras din festivalul Internetics in urma semnalarii „coincidentelor” cu Victoria’S Secret incepe in urma cu doi ani, atunci cand, potrivit oficialului, Publitz Media a incheiat un contract cu o firma de design pentru livrarea unui layout pentru un magazin de parfumerie si cosmetica. Proprietarul magazinului online nu au dezvaluit insa identitatea companiei.

 „Avand in vedere specificul magazinului, singura noastra conditie a fost evitarea unui design "standard" (de tipul header, 3 coloane, footer), lasand executantului intreaga libertate de creatie”, spune Cosmin Corcoveanu. „De asemenea le-am cerut ca de 4 ori pe an (in functie de anotimp) sa ne livreaze alt layout (pagina principala si cele de categorii).”

Ce solutie grafica a primit Publitz Media? „Ne-au oferit 3 variante de design din care am ales-o pentru Parfumeria (oricum, prima varianta online era foarte diferita de ceea ce este acum) pe cea care ne-a placut cel mai mult”, sustine executivul companiei. „La momentul respectiv ne-am bucurat cand am primit layout-ul (eram in intarziere si trebuia sa trecem la etapa a doua: programarea)”

„Nu am verificat foarte amanuntit originalitatea layout-ului”

Dar graba se pare ca a stricat treaba. „Nu am verificat foarte amanuntit originalitatea layout-ului din doua motive foarte simple: nu am avut timp iar cu unul dintre design-eri aveam o relatie personala (!)”, motiveaza reprezenatntul PublitzMedia.

Layoutul discutabil este unul dintr-o serie primita de compania care a comandat serviciile de design. „Pe parcursul celor doi ani, ne-au livrat cel putin 12 seturi de layout-uri pentru a fi schimbate in functie de anotimp (lucru care face parte din strategia Parfumeria inca de la lansare)”, explica oficialul companiei.

Cosmin Corcoveanu spune ca in acest rastimp Publitz Media s-a concentrat exclusiv pe dezvoltarea magazinului din punct de vedere al optiunilor si facilitatilor puse la dispozitia clientilor facilitati care, dupa cum sustine executivul, „multe in premiera pe piata - sistemul de recomandari online este, cel putin la nivelul declaratiilor tuturor clientilor care l-au utilizat, o noutate”.

Intrebat de unde si pana unde crede ca se intinde responsabilitatea proprietarului, oficialul recunoaste ca desi compania se ocupa direct si exclusiv numai de: stocuri, livrare, plati si relatii cu clientii, Publitz Media este responsabila de angajarea firmei de design, deci de tot ceea ce a decurs de aici.

„Daca am fi stiut sa ne alegem partenerii (desi nu intotdeauna se poate) am fi evitat toate aceste discutii”, spune Corcoveanu. „Avand in vedere ca programatorii nu au avut legatura cu cei care au realizat design-ul, ne asumam intreaga responsabilitate a acestei situatii (cu atata mai mult cu cat am "cumparat" toate drepturile privitoare la layout-uri lucru care s-a tradus prin inscrierea Parfumeria in concurs din parte Publitz Media).

Parfumeria isi va schimba parfumul

„Deja am demarat procesul de redesign total (cu o alta firma) si avem de gand sa ne asiguram contractual ca nu vom mai trece printr-o situatie similara”, a afirmat Cosmin Corcoveanu, intrebat de AdPlayers daca, avand in vedere coincidentele multe sau putine, va incerca pe viitor sa intervina in privinta asupra originalitatii prezentarii magazinului online.

Vorbind despre orizontul de timp in care ar urma sa se intample aceasta schimbare la Parfumeria.ro, oficialul Publitz Media este de parere ca ”acest lucru este de durata pentru ca tot ceea ce s-a creat timp de doi ani a fost gandit pe baza layout-ului existent (studii despre pozitionarea unui link in pagina, zone de maxima vizibilitate, domensiuni ale pop-up-urilor, etc) si nu putem modifica totul intr-un timp foarte scurt”.


PUBLICITATE: