adplayers. Iulian Toma
"Ordine in timpuri" Crenguta Rosu, DC Communication
“Am citit o idee frumoasa despre rolul ritualului: acela de a fixa spirala timpului, repetand in acelasi moment, aceleasi actiuni, creezi o legatura in timp si ajuti spirala sa nu se imprastie. Cam asta ne propunem si noi, preluand traditia, sa facem putina ordine in timpuri”, spune Crenguta Rosu, fondatoarea DC, despre evenimentul ProGnosis DC - Noaptea Predictiilor.
Ajuns in 2015 la a treia editie, ProGnosis DC - Noaptea Predictiilor este un eveniment de continut, un spectacol de informatie pura, dupa cum il caracterizeaza initiatorii. Sustinatorii proiectului sunt, prin informatie si dialog, clientii, jurnalistii si bloggerii. Realizatorii conceptului si implementarii sunt oamenii din echipa DC Communication, care au pornit seria de prognoze pornind de la traditia romaneasca legata de Noaptea Sfantului Andrei.
“Prilejul si programarea sunt legate de traditia romaneasca din Noaptea de Sfantul Andrei, cand se spune ca cerurile se deschid si se poate intrezari putin din viitor. E o forma de a aduce in modernitate traditia si un mod de a celebra gandirea strategica si informatia de buna calitate”.
Potrivit autorilor de la DC, echipa agentiei de comunicare a conceput ProGnosis pentru a genera continut valoros si pentru a-l pune in discutie - pentru toti cei interesati. “Pe de-o parte, se creeaza legaturi si schimb de idei intre clientii si colaboratorii companiei, se ivesc noi colaborari interdisciplinare si inter-industrii, pe de alta parte, se pot ivi subiecte de interes pornind de la viziunea strategica pentru noul an. Toata lumea are de castigat, in jurul ideilor si privirii prospective”.
“Obiectivul central al ProGnosis DC este promovarea gandirii strategice, a dialogului serios si fundamentat, facilitarea unei colaborari intre diferitii actori sociali. Ca urmare a evenimentului, avem cu totii cateva proiectii, cateva repere, cateva directii de urmarit”.
Ce vom urmari in 2016?
“Se da drumul la fuziuni intre agentiile locale de publicitate care nu mai au masa critica. Serban Alexandrescu, Headvertising.
“Se da drumul la fuziuni intre agentiile locale de publicitate care nu mai au masa critica. Ego-urile incep sa se incline in favoarea logicii economice´este una dintre predictiile pe care le face unul dintre fondatorii agentiei Headvertising, Serban Alexandrescu, la Pro Gnosis 2016 – Noaptea Predictiilor, dezvoltata de agentia DC Communication.
Potrivit lui Alexandrescu, pe viitor “majoritatea angajatilor agentiilor vor face si freelance work, dupa orele de program si majoritatea free lancer-ilor vor incerca sa aiba totusi si un salariu stabil undeva”, spune omul de publicitate.
In sfarsit, “Nice Digital”-ul incepe, este de parere fondatorul Headvertising. Omul de publicitate preconizeaza ca in viitor vom avea “campanii “expresive”, cu adevarat integrate, corespunzator bugetate, cu reach serios”.
Modificari in modul in care comunicam
Șerban Zirnovan, Enterprise Solutions Group Director Dell, Central & Eastern Europe trage un semnal de alarma privind increderea in mesaje si modul in care comunicam.
“Conform unor studii recente, doar 14% din oameni au incredere in mesajele de publicitate uzuale, dar 78% dintre noi au incredere in alti colaboratori, colegi, sau chiar oameni necunoscuti pentru recomandari bazate pe experientele proprii” spune Zirnovan, care subliniaza diferente mari in modul in care comunicam.
“Mai degraba ne-am obisnuit sa avem incredere in comentariile si impresiile altor persoane in ceea ce priveste un anumit produs sau tehnologie. Aceasta insa creaza o noua tendinta - vocile angajatilor au mai multa putere decat cele ale directorilor sau managerilor de brand dedicat. Increderea, autenticitatea si transparenta sunt esentiale in modul in care ne vom desfasura activitatea intr-un an extrem de dinamic precum 2016”.
Video pe dispozitive mobile in crestere
“Continutul video este in continuare pe o tendinta de crestere pe toate platformele de social media” a subliniat Elena Badea, Associate Director, Head of Branding, Marketing & Communication, EY Romania. “In Romania, 37% dintre utilizatorii de dispozitive mobile vizioneaza 1-5 continuturi video/saptamana, 21% peste 15 continuturi video/saptamana, 19% vizioneaza intre 6 si 10 continuturi video, in timp ce doar 14% dintre respondenti nu vizioneaza niciun continut video pe saptamana.
Tehnologia mai putin relevanta. Important: “Ce determina oamenii sa cumpere?”
“Tehnologia propriu-zisa a devenit mai putin relevanta (datorita standardizarii) si se concentreaza pe ceea ce determina de fapt oamenii sa cumpere produse si servicii” spune specialistul Dell, Central & Eastern Europe. “Marje de profit mai mari si loialitatea vor fi din nou in centrul atentiei, castigatori fiind cei care pot forma legaturi semnificative si personale cu cumparatorii”.
Potrivit lui Zirnovan, proliferarea de dispozitive si de moduri de interfatare atat om-masina, dar din ce in ce mai mult masina – masina, aduce in discutie un trend vechi deja, legat de digitizare. Noi responsabilitati sunt create in echipele IT. Cu toate acestea, marea problema a digitalizarii este ca nu va incetini si se raspandeste in zonele cele mai neasteptate.
“Companiile care nu au “prins” ce poate face acest trend pentru afacerea lor si ceea ce aduce nou mediului lor competitiv, se afla intr-o situatie foarte delicata in anul urmator. Digitalizarea, de la solutii mobile pana la confidentialitate si securitate, este o sursa de diferentiere competitiva a companiilor” afima Șerban Zirnovan. Specialistul mai spune ca business-ul de date nu este important doar pentru firme, ci intr-o egala masura, pentru persoanele fizice, pe care le transforma in adevarati “antreprenori de date”.
Migratia romanilor se schimba: tot mai tineri si educati
“Romanii din strainatate continua sa trimita bani in tara, familiilor si celor dragi, chiar daca o fac mai rar pe fondul problemelor economice din tarile de adoptie” afirma Daniela Budurea, Country Director Romania si Bulgaria, Western Union.
Pentru 2016, specialista in domeniul transferurilor de bani a mai preconizat: “Fenomenul migratiei romanesti va fi similar cu cel din ultimii doi ani, chiar in usoara descrestere. Principalele destinatii ale migratiei romanesti vor fi tot mai mult Germania, Marea Britanie si Țarile Nordice. Se schimba profilul migrantului roman: tot mai tineri si tot mai multi din segmentul educat, multi vizand posturi de specialisti, bine platite in tarile cu industrii mature si solide”
Inovatia: in cadere. Digitalizarea: 80% din afaceri.
Potrivit documentului ”Innovation Union Scoreboard 2015”, elaborat de Comisia Europeana, Citat de Constantin Magdalina, Strategic Development, Market Enablement, EY Romania, tara noastra este in categoria tarilor cu un coeficient modest de inovatie.
“In comparatie cu 2013, in 2014, Romania a inregistrat o scadere de la 46%, la 37% a performantei indicelui de inovatie. Pe fondul scaderii ponderii bugetului de cercetare si dezvoltare (C&D) din PIB, de la 0,5% la 0,4%, estimez ca aceasta tendinta negativa sa continue”.
Conform unui studiu realizat de Gartner, citat de specialistul EY Romania, in viitorul apropiat, peste 80% din mediul de afaceri va fi digitalizat, ceea ce inseamna mobilitate, Big Data si Internet of Things.
“Inovatiile si transformarile tehnologice continue din sectorul IT ofera utilizatorilor – prin dispozitive si aplicatii de ultima generatie – solutii de mobilitate si de business intelligence (BI). Exista deja brand-uri romanesti, precum Utok, E-boda, Allview, Vector Watch, care se dezvolta pe aceasta tendinta si estimez ca numarul acestora va creste”.
Ecranele mici vor conta in publicitate. Ioana Avadani, CJI
Ioana Avadani, Director Executiv, Centrul pentru Jurnalism Independent este de parere ca “Asistam la doua fenomene opuse pe piata media internationala: concentrarea proprietatii de media, in trusturi mari, care au in focar centre de profit (adesea nelegate de media), in paralel cu o atomizare a proprietatii, prin aparitia unor noi platforme media, in special in domeniul online.
“Unele din aceste initiative (adesea personale sau de grup mic) rasar din frustrarea profesionistilor fata de mediile "traditionale", care nu au gasit (inca?) solutii la erodarea modelului de business. Altele sunt doar materializarea "democratizarii instrumentelor jurnalismului", fara a presupune si asumarea raspunderilor jurnalistului”.
“Creste ponderea platformelor mobile. Va conta din ce in ce mai mult - atat pentru public, cat si pentru publicitari - oferta media pentru "ecranele mici" (telefoane mobile, tablete) in detrimentul platformelor traditionale, ba chiar si a calculatoarelor. Este o reflexie a schimbarilor obisnuintelor de consum mediatic al publicului. Ridica probleme producatorilor de continut, care trebuie sa-si adapteze tehnologic ofertele, dar si pentru publicitari”.
Mai mult in Research, Cercetare, PR