Credit: Art Safari Bucuresti / PR
Lucrarile, asigurate pentru o valoare globala de aprox. 10 milioane de euro, au provenit din muzee romanesti si straine, printre care si Muzeul Pompidou si Muzeul Louis Vuitton Fondation din Paris
adplayers.info
Bilantul de vizitare al Pavilionului de Arta Bucuresti Art Safari, eveniment unic ca amploare, concept si structura dedicat artei romanesti, aflat sub patronajul Primariei Municipiului Bucuresti, s-a incheiat duminica seara, 20 mai, cu 33.946 vizitatori ce i-au trecut pragul in cele 10 zile de desfasurare, cu aproximativ 22% mai multi decat editia precedenta din mai 2017 (cand a fost vizitat de 27.784 persoane), anunta responsabilii de comunicare ai evenimentului.
Potrivit organizatorilor, dintre vizitatori, 2.163 au fost copii ce au vizitat Pavilionul fie cu familia fie cu institutiile de invatamant (16 scoli publice si private), iar 1.061 copii au participat la atelierele de creatie organizate de Art Safari Kids. La evenimentul de deschidere din seara de joi, 10 mai, au participat 2.719 invitati.
Editia aniversara Art Safari Bucuresti a avut drept partener principal Primaria Municipiului Bucuresti, prin Creart, si a fost conceputa sub forma unui muzeu temporar, care a gazduit opere de arta romaneasca de patrimoniu si contemporana, inclusiv reprezentatii artistice de tip performance.
Lucrarile, asigurate pentru o valoare globala de aprox. 10 milioane de euro, au provenit din muzee romanesti si straine, printre care si Muzeul Pompidou si Muzeul Louis Vuitton Fondation din Paris, dar si din importante colectii precum colectia BCR si RA-APPS, iar o parte dintre lucrarile de arta contemporana au fost create special pentru a fi expuse la Art Safari Bucuresti 2018.
Cea mai valoroasa lucrare din cadrul Art Safari 2018 a fost „Bust de copil”, o sculptura semnata de Constantin Brancusi, asigurata pentru aprox. 1 milion de euro, care apartine unui tanar colectionar roman.
Conceptul arhitectural al pavilionului expozitional a apartinut arhitectului Attila Kim, comisarul Romaniei la Bienala de Venetia - editiile 2016 pana in prezent, iar structura pavilionara, specifica acestui tip de evenimente de arta contemporana in strainatate, inexistenta la o asemenea complexitate in tara, a fost importata din Germania.
Printre partenerii evenimentului s-au numarat: Institutul Cultural Roman, Secretariatul General al Guvernului, Ministerul Culturii si Identitatii Nationale, Palatul Primaverii-Casa Ceausescu, BCR, Glo, Metropolitan Life, Bang & Olufsen, Policolor, Coco Rico, Dedeman, DHL, Kronospan, Welde, 5 to Go, Aqua Carpatica, Life Art, Media Trust, Cramele Recas, Arhart, Comtesse du Barry si Florariile Iris. Mai multe detalii pe site-ul evenimentului, artsafari.ro.
Mai mult in Eveniment, Entertainment