(AdPlayers.ro, Iulian Toma)
“În grila de evaluare a participantilor la licitatia pentru desemnarea companiei care va masura audienta TV începând cu 1 ianuarie 2008, aspectele tehnice au avut cea mai mare pondere”, a declarat, pentru AdPlayers, Lucia Romaniuc - Presedinte ARMA (Asociatia Româna pentru Masurarea Audientelor).
“Ca urmare compania aleasa a întrunit cele mai mari note, în primul rând, la componentele ofertei care priveau calitatea serviciului oferit”, a mai spus oficialul ARMA, legat de principalele motive pentru care GFK Romania a fost desemnata câstigatoare a licitatiei pentru funizarea datelor de audienta Tv pentru perioada 2008-2011.
La licitatia SNMATV 2008-2011 au mai participat 2 companii: TNS-AGB International – actualul furnizor de date SNMATV - si MediaResearch Cehia.
“Consideram ca ofertele pe care aceste 2 companii le-au prezentat au fost competitive, notele pe care le-au obtinut la evaluare sustinând aceasta afirmatie. Dar ca în orice licitatie, doar o singura companie câstiga contractul”, sustine Costin Juncu, Director Executiv la ARMA, referitor la prestatia celorlalte doua companii care au participat la licitatie. „Departajarea s-a facut în primul rând la notele date pentru ofertele tehnice”.
Potrivit directorului executiv ARMA, de datele rezultate în urma masuratorilor SNMATV beneficiaza atât membrii ARMA precum si orice persoana interesata. Pentru membrii asociatiei ARMA, spune oficialul asociatiei, sunt disponibile atât date de audienta cât si date de monitorizare pentru programe zilnice, care pot fi analizate cu ajutorul softurilor de analiza. Pentru ceilalti interesati care nu sunt membri ARMA, informatiile sunt disponibile doar sub forma de rapoarte scrise care contin date de audienta si sunt produse numai la cerere.
Legat de bugetul pentru serviciul de masurare a audientelor TV începând cu 2008, Costin Juncu spune ca acesta se va stabili în cadrul Adunarii Generale, cel mai probabil în luna februarie 2007. Costurile achizitionarii datelor de catre membrii ARMA sunt reglementate contractual si sunt supuse unor clauze de confidentialitate, precizeaza avocatul Costin Juncu.
Filmul licitatiei
Organizarea licitatiei pentru Serviciul National de Masurare a Audientelor TV 2008-2011 a fost în sarcina Comisiei Paritare (COMPAR) formata din 5 membri ai CNA, 5 reprezentanti ai statiilor de televiziune si 5 reprezentanti ai agentiilor de publicitate, comisie înfiintata conform dispozitiilor Legii nr. 504/2002 cu privire la audiovizual.
Potrivit lui Juncu, invitatiile de participare la licitatie au fost trimise unui numar de 11 companii care se ocupa de masurarea audientei TV cu ajutorul PeopleMeter, la 1 septembrie 2006. Dintre acestea, la data de 15 septembrie, au confirmat participarea GfK Romania, Mediaresearch a.s. (din Cehia) si TNS AGB International, cele trei companii primind ulterior si caietul de sarcini al licitatiei.
Ofertele au fost depuse la data de 15 noiembrie, iar în perioada 20 – 24 noiembrie 2006, au avut loc prezentari ale ofertelor. Discutiile lamuritoare pe marginea ofertelor s-au desfasurat în luna decembrie. Evaluarile finale ale celor trei oferte si desemnarea câstigatorului licitatiei au avut loc în sedinta Comisiei Paritare din data de 08.01.2007.
Media AdPlayersFile ARMA
Asociatia Romana pentru Masurarea Audientelor (ARMA) este contractorul Serviciului National pentru Masurarea Audientelor TV (S.N.M.A.TV) si titulara drepturilor de proprietate intelectuala cu privire la datele obtinute din S.N.M.A.TV.
ARMA (www.arma.org.ro) a fost înfiintata în anul 2001 de catre statiile TV, clientii de publicitate, agentiile de media si publicitate pentru a furniza membrilor sai informatii impartiale, precise si obiective referitoare la audienta mass media din România, caracteristicile si performantele acestora. În prezent, printre membrii asociatiei se numara 31 de posturi de televiziune, 10 clienti de publicitate si 31 de agentii de publicitate, agentii de media sau regii de vânzari.