"Foarte jos, valoric. Dar nu stam rau creativ si calitativ" la packaging. Vizibilitatea la raft la Print & Sign, cu Irinel Ionescu, Ampro.
Luni, 31 August 2015
 adplayers. Iulian Toma

„Nivelul pietei de packaging design este inca foarte jos din punct de vedere valoric” afirma pentru adplayers Irinel Ionescu, fondatorul agentiei de branding de produs Ampro Design, invitat sa vorbeasca despre vizibilitatea la raft la Print & Sign 2015 (8-11 septembrie, Romexpo, programul aici). „Avem o piata foarte divizata si o industrie fara o asociatie profesionala, fapt care face cresterea foarte lenta si greoaie”, adauga oficialul.

Cum stam insa cu valoarea prestatiei? „Din punct de vedere creativ si calitativ nu stam rau: Sunt cateva companii specializate, care intr-adevar sunt capabile de proiecte marete si, de asemenea, avem detul de multi oameni talentati in bransa”

Irinel Ionescu este fondatorul si directorul de creatie al agentiei de branding de produs Ampro Design. A studiat design grafic si lucreaza in domeniul  designului de ambalaj de peste 16 ani. In 2014 a facut parte din juriul competitiei internationale Recreate Packaging / Helsinki.

„Furnizori” la treaba. „Parteneri” la plata.

Intrebat care crede ca sunt cele mai importante probleme in activitatea agentiilor de branding, Ionescu este de parere ca multe companii vad agentiile de branding ca pe niste „furnizori” la lucru si „parteneri” la plata serviciilor.

„Multe companii ne privesc ca pe niste furnizori! Gresit! Suntem, sau ar trebui sa fim cu totii parteneri ai clientului! Nu poti face lucruri marete de unul singur: Toate proiectele de mare succes au la baza relatii de tip parteneriat nu de tipul furnizor / client. Nu avem o masinarie in care bagam brief-ul si, dup ace ne intoarcem de la masa, branding-ul este gata. Dar, exagerez. Sunt si cazuri in care suntem considerati parteneri: de obicei cand vine vorba de termenele de plata„ afirma fondatorul Ampro Design, intr-o nota ironica.

Nici educatia pietei nu sta bine, este de parere Irinele Ionescu. „Suntem la prima generatie de antreprenoriat si la prima generatie de agentii de branding si.. majoritatea ne-am cam format la locul de munca prin trial & error”, afirma el.

Diferentierea la raft: Diferita, de ce se facea acum 2 ani.

Despre cum se face astazi diferentierea produsului la raft, Irinel Ionescu a fost invitat sa vorbeasca in cadrul Forumului Pack Show, conferinta special dedicata a Print & Sign 2015.

„Voi vorbi la Print & Sign 2015 despre vizibilitatea la raft. Nu este in sine un subiect nou, insa modul prin care poti diferentia astazi un produs la raft, cu siguranta este nou fata de acum 2 ani, de exemplu. Lucrurile se schimba cu o viteza fantastica, iar ambalajele, de asemenea”, este de parere managerul Ampro agentie multi-premiata in concursuri de profil tocmai pentru noutatile aduse in ultimii ani.

La conferinta pe tema packagingului si designului la raft de la Print & Sign 2015, Irinel Ionescu va aborda tema diferentierii intr-un peisaj foarte aglomerat si dinamic. „Un subiect care ar trebui sa fie intotdeauna o prioritate pentru orice jucator din FMCG” explica managerul Ampro Design.

Cu 36 de premii internationale in portofoliu, Ampro Design este una dintre cele mai premiate agentii de branding de produs din Romania. Cel mai recent trofeu este cel de Aur la Brand identity grandprix / Milano 2015, in sectiunea Pharma, cu branding-ul creat pentru Dr. Hart.

Printre clientii Ampro se numara Hochland Romania, Nestle Romania, Intersnack Romania, Auchan Romania, Sensiblu, Danone, Prutul, Orkla, Ficosota Brands / Bulgaria, Caroli Foods, Macromex, Mercury research,  Frigorifer, Panovia.

Mai mult despre evenimentul de la Print & Sign 2015, pe Forumul Pack Show

Mai mult in Packaging & Design, Print & Sign


PUBLICITATE: