Toate preturile ard aici! Inaugurare Carrefour Vulcan (2014).
sursa foto: adplayers.
Retelele de magazine si o parte din panourile de la Metrou se numara printre cele care, desi reglementarile impun afisarea interioara pe suport ignifugat, din comoditate sau din economie de bani, nu recurg la astfel de metode.
Afisaj indoor Calzedonia. Intre statiile de Metrou Unirii I - Unirii II
adplayers. Iulian Toma
Cluburile nu sunt singurele bombe cu ceas publice, atunci cand e vorba de incendiu in spatiul interior. Unele dintre cele mai frecventate locuri - retelele de magazine, ca si o parte din panourile de la Metrou, sunt la fel de vulnerabile in cazul nerespectarii reglementarilor de protectie impotriva focului.
Ce se intampla in realitate? Desi reglementarile impun afisarea interioara pe suport ignifugat, din comoditate sau din economie de bani, unele afisaje sau proprietari de panouri nu recurg la astfel de metode de protectie la incendiu in spatii interioare. Cat despre necunoasterea reglementarilor de protectie la incendiu a publicitatii in spatiile indoor, parerile specialistilor sunt impartite: unii le cunosc, altii nu.
Sub protectia anonimatului, reprezentantul unuia dintre furnizorii internationali de hartie si suport publicitar a declarat pentru adplayers ca, desi compania pe care o reprezinta pe piata romaneasca aprovizioneaza lanturile de magazine din Europa care sunt obligate sa respecte reglementarile folosirii materialelor publicitare ignifugate in interiorul magazinelor, in Romania acest lucru este departe de realitate.
“Din necunoasterea legislatiei, din comoditatea de a lucra cu materiale aflate la indemana sau din economie, pentru ca astfel de materiale sunt ceva mai scumpe decat suportul de reclama obisnuit, neignifugat, majoritatea lanturilor de magazine nu respecta reglementarile de plasare a afiselor si publicitatii pe suport care sa ofere protectie in caz de incendiu in spatiile indoor”, a declarat pentru adplayers specialistul in suport publicitar.
Afisaj interior in hypermarketul Auchan.
foto: revista-piata.ro
Mai scump cu intre 40% si 100%
Cat este diferenta? “ In functie de obiectivele de rezistenta la incendiu a materialului solicitat, unele pot fi mai scumpe cu intre 40% si 100% fata de suportul obisnuit, neignifugat” adauga reprezentantul companiei.
Specialistul in materiale publicitare a mai afirmat pentru adplayers ca, dupa ce o vreme furnizorii au avut pe stoc astfel de produse suport ignifugate, majoritatea distribuitorilor prefera astazi sa se aprovizioneze de la companiile producatoare in cantitati limitate sau strict pe baza unor comenzi ferme de achizitie.
Cu peste 20 de ani de experienta in industria de publicitate outdoor si indoor, reprezentantul unei companii de publicitate OOH a declarat pentru adplayers ca volumul de tipar pentru toate hypermarketurile si supermarketurile este de ordinul zecilor de mii de metri patrati, iar economiile de protectie la ignifugare pot fi de ordinul milioanelor de euro pe an.
Potrivit expertului in publicitate OOH, dupa stiinta sa, la Metrou, spre exemplu, exista o singura companie care a ignifugat panourile publicitare. Din nefericire, adauga el, nu doar o companie administreaza contracte de publicitate la metrou. O parte dintre aceste panouri cu reclame nici nu au "auzit" de reglementari de protectie la incendiu. Practic acestea sunt in aceeasi situatie cu afisajul care nu respecta reglementarile la incendiu din lanturile de magazine.
Panouri publicitare la Piata Unirii I.
foto: adplayers.
Contactati in repetate randuri pe tema transparentei contractelor de inchiriere de spatii pentru publicitate, reprezentantii Metrorex sunt de fiecare data de negasit. Poate vor raspunde public, macar acum cand ministrul transporturilor plateste cu demisia nepriceperea intregului Guvern de a stinge focul care ne arde. Expediat vineri seara inainte de incendiul devastator din centrul Bucurestiului, cel mai recent e-mail adplayers care solicita lamuriri privind modul in care sunt derulate contractele de publicitate la Metrou trimis directorului de marketing, achizitii si inchirieri, a ramas si astazi fara raspuns. Poate ne va raspunde cu aceasta ocazie cu subiect si predicat cine si daca deruleaza publicitatea dupa reglementarile privind ignifugarea afisajului in spatiile interioare.
Vor opri institutiile abilitate afisarea reclamelor in spatiile indoor pe suport care nu corespunde reglementarilor de protectie la incendiu pentru a evita consecintele tragice din clubul bucurestean colective care au devastat o tara intreaga? Pe langa invitatia adresata reprezentantilor Metrorex, acum si public, adplayers invita deasemenea si retelele de magazine si agentiile de publicitate indoor la un exercitiu de transparenta privind respectarea acestor reglementari de afisaj impotriva incendiului in spatiile interioare.
Pozitiile sunt asteptate pe adresa de mai jos:
Mai mult in OOH, Publicitate OOH, Indoor