De ce ajung copii sa incerce droguri? Sondaj in cadrul campaniei nationale UNSPOKEN impotriva consumului de droguri
Luni, 22 Iulie 2024

 

Peste 65% dintre respondentii la sondaj considera anturajului ca principalul factor care-i determina pe copii sa incerce drogurile, prima data la modul experimental, in timp ce 56% dintre parinti au indicat apoi lipsa de afectiune ca fiind al doilea cel mai important factor care-i determina pe copii sa consume droguri.

AdPlayers. info

Primul ministrul al Romaniei sustine campania lansata de Federatia Nationala a Parintilor (FNaP) pentru preventia consumului de droguri.

Un sondaj fulger online initiat de Federatia Nationala a Parintilor (FNaP)  pe un esantion reprezentativ, la care au raspuns peste 1.000 de parinti din mediul urban si rural, releva ca principalele doua motive pentru care copiii ajung sa consume droguri sunt influenta anturajului si lipsa de afectiune in familie.

Sondajul a fost realizat in perioada 17-19 iulie 2024 si reprezinta una din primele actiuni initiate in cadrul campaniei de constientizare a acestui fenomen in randul parintilor si copiilor intitulata ”Unspoken”, prin care parintii vor fi incurajati sa reia legatura cu copii lor si sa se implice in mod direct in preventia consumului de droguri la copii si adolescenti.

Din punct de vedere al structurii respondentilor la sondajul initiat de FNaP, 55% dintre respondenti au copii in 14 si 18 ani, 49% din respondenti au fete, 51% au baieti, 24% din respondenti sunt din afara Bucurestiului. In mod surprinzator, 49% dintre respondenti au indicat ca au vorbit cu copiii despre droguri fara a fi influentati de producerea unui eveniment anume.

”Felicit initiatorii acestei campanii pentru determinarea de a face ceva concret pe partea de prevenire la nivel de parinti. Ce ma ingrijoreaza cel mai mult sunt drogurile foarte ieftine, sintetice si toxice, pentru copii, iar cea mai mare greseala a parintilor este sa creada ca asa ceva nu i se poate intampla copilului lor. Sustin campania lansata de Federatia Nationala a Parintilor si imi doresc o colaborare in acest sens intre institutiile statului si reprezentantii societatii civile pentru a ne feri copiii de flagelul drogurilor”, a declarat Marcel Ciolacu, Prim-ministru al Romaniei despre campania Unspoken.

Peste 65% dintre respondentii la sondaj considera anturajului ca principalul factor care-i determina pe copii sa incerce drogurile, prima data la modul experimental, in timp ce 56% dintre parinti au indicat apoi lipsa de afectiune ca fiind al doilea cel mai important factor care-i determina pe copii sa consume droguri.

Pe de alta parte, adolescentii sunt reticenti in a discuta cu parintii lor despre consumul de droguri de teama sa nu fie judecati (81% dintre respondenti), respectiv sa nu fie pedepsiti (74% dintre respondenti) in timp ce 26% dintre respondenti considera ca nepasarea parintilor contribuie la acest fenomen.

Cand vine vorba de a discuta despre alte probleme personale, perceptia parintilor este ca celor mici le este mai putin frica sa fie judecati (69% din raspunsuri). Aproape 17% prefera sa discute mai degraba cu un prieten.

De altfel, barierele in calea comunicarii dintre parinti si copii sunt lipsa de timp (56%) si decalajul dintre generatii (54%), ceea ce semnifica faptul ca 38% dintre parinti nu reusesc sa aiba activitati comune cu copiii lor.

”Le multumesc tuturor celor care ni s-au alaturat deja si care ni se vor alatura. Avem nevoie de tot sprijinul pentru a apara generatiile viitoare impotriva depenntei de droguri. Vorbim deja de o situatie critica, chiar daca pentru noi, cei de la Federatie, nu mai este neaparat o surpriza de ani de zile, dar acum e timpul sa actionam concret pentru a preveni si bloca accesul copiilor nostri la droguri, prin mobilizarea parintilor din toata Romania”, a declarat Eugen Ilea, presedintele Federatiei Nationale a Parintilor Bucuresti.

FNaP dezvolta campania Unspoken cu ajutorul unui grup de psihologi si psihoterapeuti, experti in adictii, avocati, comunicatori profesionisti si specialisti in domeniul politicilor publice, alaturi de sute de voluntari, parinti si copii, determinati sa contribuie nemijlocit la preventia impotriva consumului de droguri de orice fel. Pentru a va alatura, trimiteti un mesaj la adresa de e-mail: bucuresti@fnapip.ro.

Conceptul campaniei Unspoken a fost realizat de agentia V+O Communication, care va implementa si strategia de comunicare si va dezvolta intregul portofoliu de materiale de informare si suport, precum si toate activitatile ce vor fi organizate in sprijinul acestui demers.

Primii parteneri institutionali ai FNaP in campania Unspoken sunt Guvernul Romaniei si Agentia Nationala Antidrog (ANA), FSE Spiru Haret si Consiliului National al Elevilor din Romania.

Mai mult in Responsabilitate Sociala, CSR, responsabilitate Sociala


PUBLICITATE: